Mercedes w202 czujnik temperatury. |
Autor |
Wiadomość |
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-02-07, 10:08 Mercedes w202 czujnik temperatury.
|
|
|
Mercedes c180 silnik 90kW, który czujnik idzie na zegary, a który do ECU? Na zimnym silniku Mietek ma muła i czasami nie trzyma wolnych obrotów. Podejrzewam czujnik, bo na ciepłym wszystko bajka. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-02-07, 12:28
|
|
|
Ten temat co podałeś w większości jest o dizlu i nikt jednoznacznie nie napisał który to czujnik do ECU. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-02-07, 19:45
|
|
|
Ściągnąłem schemat i już wszystko wiem. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2018-02-07, 22:43
|
|
|
Jeśli masz czym, to sprawdź parametry przepływki, a jeśli nie to po prostu ją odepnij.
ECU na podstawie obrotów silnika i kąta otwarcia przepustnicy z mapy pociągnie ilość powietrza i dobierze odpowiednią ilość paliwa na wtryskiwacze.
Jak autko ożyje, to masz przyczynę nieszczęść. |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-02-08, 09:10
|
|
|
W tym silniku nie ma przepływki. Komp zbiera informacje z czujnika temperatury zasysanego powietrza, który jest sprawny i czujnika temperatury cieczy, który jest jak się okazało do dupy. Do tego przepustnica do czyszczenia. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2018-02-08, 12:55
|
|
|
Dlatego warto zawsze zapiąć fejsa i sczytać temp. płynu w parametrach rzeczywistych.
Bo nawet jak pokaże -40 to Ty się kapniesz, że jest zaniżona, ale dla ECU syt. nadal będzie ok i będzie lał paliwo jak głupi, żeby dogrzać silnik.
Taki przykład tylko |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7515 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-08, 13:23
|
|
|
Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś przepustnica po czyszczeniu ożyła. Co to w ogóle znaczy "przepustnica do czyszczenia"? Jeśli nie ma styku, to można poczyścić styki, przejrzeć wiązkę i tyle. Jak przepustnica w wolnossącym jest zaolejona, to jedynym ratunkiem dla takiego silnika jest kapitalka. Chyba że masz na myśli EPS, ale też rzadko czyszczenie pomaga - to jest dość szczelnie zamknięte i jeśli się dostał tam jakiś syf, to chyba tylko w popowodziowym egzemplarzu. Nie mówiąc już o tym, że bez odpowiedniego stanowiska poskładanie tego do kupy po czyszczeniu, żeby wszystkie rezystancje się zgadzały graniczy z cudem.
Mierzyłeś rezystancje tego czujnika? Bo skoro na ciepłym się "naprawia", to raczej czujnik nie ulega uszkodzeniu nieliniowemu, tzn. przy 0st. pokaże Ci -40st., a od 60st. pokazuje już dobrze. Sprawdź to, bo możesz wydać pieniądze niepotrzebnie. No i jeszcze jedno - nie ma w tym silniku przypadkiem mapsensora?
PS A tak w ogóle przy dzisiejszej okazji życzę Ci 100 lat...męki z tym Mercedesem |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-02-08, 14:21
|
|
|
Przepustnica była w sadzy, bo parę razy złapał czkawkę na gazie i odbiło mu się, ale to już opanowane. Czujnik temperatury podmieniony z drugiego Mietka na próbę, przepustnicę umyłem i wszystko się naprawiło. Stary czujnik zaniżał temperaturę, na zimnym i na ciepłym, ale o dziwo silnik na ciepło pracował.
PS. Dziękuję, |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2018-02-08, 20:00
|
|
|
Obroty trzyma i nie muli |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7515 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-08, 21:20
|
|
|
herrq666 napisał/a: | o dziwo silnik na ciepło pracował. |
Faktycznie o dziwo, bo zazwyczaj to, co silnik na zimno połknie staje się problemem na ciepło. Ale jak widać różnie bywa |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|