Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:25 |
Elektryka - brak wzbudzenia - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
Twigel
Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 34 Skąd: DZA
|
Wysłany: 2006-06-30, 08:30 Elektryka - brak wzbudzenia - MZ ETZ 250
|
|
|
wkładałem silnik z mojej ETZ do ramy z enduro(hondy) więc musiałem instalację robić od nowa. i mam problem nie mam ładowania. i tu moje pytanie:
czy bez lampki kontrolnej powinno wszystko działać? regulator na styku DF nie daje żdnego prądu i nie wiem czemu?
podłaczyłem wszystko zgodnie ze schematem poza kontrolaka od ładowania(może to jest błąd)
dodam jeszcze ze cała instalację(narazie tylko dotyczącą zapłonu i ładowania) mam podłączoną na przekaźnikach, czyli jak satcyjka jest wyłączona to aku jesst całkiem odpięty od instalacji
ktoś ma jakieś sugestie?
ide zaraz podłączę kontorlke ładowania może to pomoże
edit
kontrolka od ladowania nic nie daje, już nie wiem co tam jest źle, dawałem inny regulator i dalej jest to samo.
kolejne spostrzeżenia:
po podaniu na krótko wzbuzenia ladowanie jest, ale wiadomo wtedy ze to jest na maxa(bez regulatora)
na 51 i na D+ jest noramlne napięcie, na DF i 61 napięcia brak(na zapalonym i zgaszonym silniku to samo |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 21:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-06-30, 11:33
|
|
|
jak podawałes wzbudzenie bezpośrednie (wtedy gdy było ładowanie)?
z tech 3 małych diód czy z +AQ?
bo jesli z AQ, to masz uszkodzone diody... |
|
|
|
|
Twigel
Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 34 Skąd: DZA
|
Wysłany: 2006-06-30, 12:18 jak podłączałem
|
|
|
wojciech944 napisał/a: | jak podawałes wzbudzenie bezpośrednie (wtedy gdy było ładowanie)?
z tech 3 małych diód czy z +AQ?
bo jesli z AQ, to masz uszkodzone diody... |
podłączyłem wzbudzenie bezpośrednio z AQ i mierzyłem napięcie też na AQ, to że było ładownie poznałem po rosnącym napięciu.
mój problem polega na tym że regulator nie podaje wzbudzenia! i nie jest to wina regulatora, bo zmieniałem na inny i było to samo |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-30, 13:52
|
|
|
Tak, więc skoro przykładając kabel od wzbudzenia do plusa akumulatora(na wolnch obrotach bo może popalić wszystko w instalacji) miałeś ładowanie, to znaczy że zarówno wirnik, stojan i prostownik(diody mocy) są dobre, wina może leżeć tylko po stronie diód wzbudzenia w prostowniku lub regulatora, regulator już zmieniłeś więc sprawdź jeszcze prostownik i te diody.
PS. Takie podejście do rozwiązywania tego typu problemów mi sie podoba!!! Chłopak wie o co chodzi i sam eliminuje kolejne możliwe przyczyny a dopiero potem zakłąda temat na forum. Cieszę się |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Twigel
Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 34 Skąd: DZA
|
Wysłany: 2006-07-01, 14:12
|
|
|
sprawa okazał się banalna choć nie do końca rozumiem czemu tak sie działo. za długi był przewód od wzbudzenia, dałem inny zrobiłem krótszy i jest ok. tamten sprawdzałem i tez jest ok |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
Twigel
Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 34 Skąd: DZA
|
Wysłany: 2006-07-01, 15:53
|
|
|
wiem ze długośc nie ma nic do rzeczy, tzn nie do końca ale na takiej odległości nie powinno mieć. sprawdzalem kable kilkukotni miernikiem i zawsze było ok. jeżeli kabel byłby przerwany to na wyjściu z regulatora DF było by chyba napięcie. |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-07-01, 16:14
|
|
|
Tak, było by, dziwne czemu tak miałes.. |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
|