Przesunięty przez: wojtek.mz 2019-04-02, 19:19 |
MZ ETZ 250 - wałek krzywkowy nie pracuje płynnie. |
Autor |
Wiadomość |
Volumin
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 0
|
Wysłany: 2019-04-02, 16:51 MZ ETZ 250 - wałek krzywkowy nie pracuje płynnie.
|
|
|
Witam, mam problem ze skrzynią biegów.
Przed rozbiórką silnika (wymiana wszystkich łożysk i uszczelniaczy) biegi od 2 wchodziły w miarę dobrze, redukcja też. Brakowało 1. Teraz po ponownym złożeniu silnika pierwszy bieg się znalazł, jednak biegi często nie wchodzą prawidłowo.
Wałek krzywkowy po ruchu dźwignią zmiany biegów czasem obróci się prawidłowo, czasem wykona tylko część obrotu i bieg nie jest wpięty, skrzynia jest na luzie między biegami. Wtedy trzeba powachlować góra dół dźwignią zmiany biegów żeby w ogóle ruszyć wałkiem krzywkowym, i wtedy albo bieg zostanie wpięty, albo spadnie na bieg niżej.
Podkładka izolacyjna od czujnika luzu była poszarpana, po wyrównaniu jest poprawa, pomimo tego nie jest dobrze. Wałek krzywkowy ma luz w osi ok. 1mm, podczas zmiany biegów widać jak porusza się do zewnątrz i wewnątrz silnika, i nie wiem czy to prawidłowo.
Skrzynia zdystansowana, wałków skrzyni biegów nie rozbierałem, bo wydawały się ok. Sprzęgła kłowe nie są bardzo zużyte, wodziki również. Wszystko wydaje się być proste.
Macie pomysł co może powodować taki brak płynności obrotu wałka krzywkowego ? Bo mi już skończyły się pomysły
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-02, 17:43
|
|
|
Zwróć uwagę jaki masz korek zatrzasku biegu jałowego i jaka tam jest kulka że sprężyną. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Volumin
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 0
|
Wysłany: 2019-04-03, 16:13
|
|
|
Śruba zatrzasku raczej oryginalna, w środku kulka 8mm. Sprawdzałem jak skrzynia pracuje na różnej głębokości wkręcenia śruby, żeby zobaczyć jak pracuje sprężyna, i jednak najlepiej jest na całkowicie wkręconej.
Może powinienem rozebrać wałki skrzyni i porządnie je wyczyścić ? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-03, 22:18
|
|
|
A czy ta kulka chowa się wewnątrz tego korka? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Volumin
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 0
|
Wysłany: 2019-04-03, 22:22
|
|
|
Wchodzi do środka i nie blokuje się w nim. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-04, 08:36
|
|
|
Za silna sprężyna radełka zatrzasku pamiętnika. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|