Jaki gaźnik do ETZ150 |
Autor |
Wiadomość |
Cagiva4
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-12-04, 21:03
|
|
|
Fajna rozpiska. Nie przeglądałem neta w poszukiwaniu gaźnika i nie wpadłem na tą tabelkę. Nie mam codziennego dostępu do mojego moto i niestety nie mogę np. zmierzyć gumy łączącej gaźnik z filtrem. Pytanie jak ta 50atka będzie pasować? . Przy oryginale Bvf trzeba użyć nielada siły przy demontażu czy montażu zasilacza. |
|
|
|
|
Cagiva4
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-12-04, 21:11
|
|
|
Chce poruszyć temat dysz. Mimo wielokrotnego rozkręcania Bvf nie pamiętam jakie są tam dysze, jedynie zmianę dyszy wolnych obrotów na większą z jakieś rozpiski Niemca. Zamiana poprawiła płynność przejścia obrotów z dyszy wolnych na główną dyszę ale przy tej konstrukcji i tak jest czkawka. Pytaniem będzie jakie dysze zastosować do Pwk do ETZ150? |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-12-08, 08:13
|
|
|
W pwk dysze znajdujące się w zestawie będą działać w ETZ 150. To są 38/110 albo dodatkowa 115. |
|
|
|
|
Mzetzman
Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-12-14, 23:52
|
|
|
Przyszedł gaźnik od chińczyka. Wykonanie całkiem porządne. Dużo lepsze niż podróby bvf.b Niestety pan Chińczyk nie dołączył żadnej instrukcji. |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2020-12-15, 10:07
|
|
|
Mzetzman, Z tego co sobie przypominam, do żadnego gaźnika nie dają instrukcji. Bingi są w woreczkach i niczego nie dołączają. Poza tym nie wiem po co Ci instrukcja? Nie wiesz jak linkę przymocować? Musisz sobie jeszcze dokupić dwie opaski, by zamontować to na tej gumie |
|
|
|
|
Mzetzman
Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-12-15, 14:40
|
|
|
No chociażby po to jak te wężyki podłączyć, ale nic to znajdę instrukcję w necie No trzeba się będzie wybrać po opaski zaciskowe do sklepu. Montaż będzie pewnie na wiosnę jak odbiorę cylinder ze szlifu. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-12-15, 14:59
|
|
|
Polecam rozkręcić gaźnik i zapoznać się z budową. Górne króćce przelew, dolny przy komorze - przelew, przy dolocie - Power Jet który musi zostać zaślepiony.
Większość service manual do gaźników jest dostępna w sieci, tutaj trzeba szukać Keihina. Po upływie awarii Google polecam skorzystać. |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2020-12-15, 16:26
|
|
|
Cytat: | Po upływie awarii Google polecam skorzystać.
| - kocham takie teksty
A tak na poważnie to jest na necie pełno filmików jak to ma wyglądać po podłączeniu. Nawet w tym temacie taki filmik jest. A z tym Power Jetem to sam jestem ciekaw jak to jest. Jedni zaślepiają drudzy nie.
Za to z tematu poniżej można wywnioskować jednak, że jest to coś zbędnego w naszych maszynach:
https://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=33924 |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2020-12-16, 10:48
|
|
|
No to i ja dostałem dzisiaj paczkę z gaźnikiem. Czekałem ok 3 tygodnie. Przy okazji zamawiania gaźnika, skusiłem się na skrzynkę bezpieczników. Na zdjęciach była normalnej wielkości ale jej rozmiar na żywo pozamiatał Chyba sobie kupię czołg, bo tam będzie wyglądała na małą Za to nigdy nie widziałem tak porządnie wykonanej puszki bezpieczników i to za 7zł |
|
|
|
|
Mzetzman
Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-12-16, 18:21
|
|
|
Martini55, będziesz ustawiał poziom paliwa w tym gaźniku? |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2020-12-16, 18:59
|
|
|
Mzetzman, Najpierw zamontuje go tak jak przyszedł z krainy ryżu Dopiero po przejechaniu jakiejś dłuższej trasy wyjdzie co go boli i pewnie bez regulacji się nie obejdzie. Póki co jestem po covidzie i nie za bardzo mam siłę, by cokolwiek grzebać przy padlinie. Choroba dała mi w kość. Ale z tego co widzę na necie, to ludzie to montują i większych problemów nie mają z poziomem paliwa. Może w sobotę jak będzie ciepło, to coś ogarnę ale to wyjdzie w praniu. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-12-16, 19:03
|
|
|
Poziomu paliwa się nie reguluje w tych gaźnikach tak samo w bingach czy mikuni. Owszem service manual jest opisany w tamtych gaźnikach jaki powinien być poziom ale to tylko w kwestii sprawdzenia. Tylko regulacje są konieczne ze względu na prace silnika, tutaj nie ma jednostajnej odpowiedzi, do każdego silnika inaczej. |
|
|
|
|
Cagiva4
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-12-19, 20:40
|
|
|
Tematyczny gaźnik może okazać się najlepszą alternatywą, czas pokaże. Bing, czytałem że szybko wybija przepustnicę a także technologicznie już się nie broni. Cena Bing-a, jeśli się dopadnie, przerost formy nad treścią.
Wracając do Pwk 26, jak pasowanie linki gazu?
-gdyby jeszcze chińczyk robił gotowy kit do orzenku z Etz |
|
|
|
|
Mzetzman
Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-07-02, 20:51
|
|
|
Wymieniłem cylinder w swojej 125 na 150 4 kanałowy i wymieniłem gaźnik na PWK 24. Wcześniej założyłem chiński bvf 24n i była masakra. Nie dało się w ogóle wyregulować gaźnika. Silnik działał tylko na ssaniu, dusił się po dodaniu gazu. Nie pomagały korekty poziomu paliwa, zmiany dysz ani nic. Na PWK odpalił odrazu. Trzyma pięknie obroty, ładnie się wkręca. Całkiem inna para kaloszy nawet porównując do rygonalnego bvf który mam przy cylindrze 125. Muszę go co prawda trochę wyregulować bo wydaje mi się go trochę przelewa. Mucialem trochę przerobić rurę gumową od strony filtra powietrza bo ma za małą średnicę o 10mm, oraz delikatnie przepustnicę żeby weszła końcówka linki. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-07-02, 22:23
|
|
|
U siebie zrobiłem już ponad 1000km na tym gaźniku w 150-tce. Spalanie na poziomie 3.89l/100km przy prędkościach 80-90-100km/h także wg mnie jest zajebiscie. Jedynie co przerobiłem to korpus tak, aby mocowany był na króćcu i zaciskany opaską jak oryginał BVF. W etz 250 również mam ten gaźnik z tym, że PWK 32 i również sobie chwalę. MZ pracuje na nich pięknie. Jak coś to zostały mi 2 szt PWK 24 na sprzedaż jak ktoś byłby zainteresowany. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Cagiva4
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-10-23, 22:39
|
|
|
ETZ_PRORIDER. Odkupił bym ale niestety już zamówiłem od zjadaczy ryżu PWK 28. Może jest możliwość pomocy z Twojej strony w przetoczeniu odlotu?. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2021-10-24, 08:02
|
|
|
Nie rozumiem po co brać PWK 26 czy 28 skoro króciec działa jak zwężka i tak będzie ostatecznie przepływ przez 24mm...
Ale skoro już tak bardzo chcesz 28mm to mogę ci to przetoczyć pod króciec. Pisz priv. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-10-24, 10:14
|
|
|
Wolf, Myślą, że będzie więcej kunia. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2021-10-24, 10:17
|
|
|
Przy obecnych cenach benzyny musimy zacząć rzeczywiście wierzyć w konia a nie żeby więcej MZ paliła |
|
|
|
|
|