|
Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:12 |
Silnik - ciepły nie chce zapalić / regulacja obr - MZ TS 150 |
Autor |
Wiadomość |
GacekSSJ4
Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 3 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: 2006-07-07, 21:57 Silnik - ciepły nie chce zapalić / regulacja obr - MZ TS 150
|
|
|
Otóż jak w temacie, mam kilka problemów. Motor MZ TS 150
1. Na początku jak go odpalałem to wchodził odrazu na wysokie obroty, teraz wyregulowalem troche gaźnik i siedzi na okolo 2-3 tys. Ale jak dodam gazu to potem już nie spada spowrotem tylko staje albo spada bardzo wolno.
2. Jak jest zimny to zapala z kopa odrazu, jak sie troche nagrzeje to niechce zapalić.
3. Jak próbuje ruszyć to gaśnie
Nieznam sie na motorach jeszcze za bardzo ( tydzien temu nie wiedziałem gdzie jest gaźnik ) więc proszę o wyrozumiałość i łopatologiczne tłumaczenie,
Z góry dzięx |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mati1700
Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 76 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-07-07, 22:04
|
|
|
to tak
po 1 moze ci sie zacinac linka od gazy lub przepustnica, nasmaruj linke a przepustice przeczysc,
po 2 tu moze byc kilka problemów ale zacznij od swiecy czy ma odpowiednia ciepłote, moze dostawac przebicia jak sie na grzeje, ja tak mialem
po 3 tu to niewiem moze to byc wina swiecy, ale opisz dokladnie co sie dzieje kicha w gaznik strzela z rury czy co?
opisz dokładniej co sie dzieje |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-07, 22:21
|
|
|
miałem dokładnie to samo, chodziaz moze nadal mam
a jest to lewe powietrze na simeringu od strony prądnicy |
|
|
|
|
GacekSSJ4
Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 3 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: 2006-07-07, 22:45
|
|
|
Znaczy.. z kadś strzela.. ale nie potrafie zlokalizować z kąd. mam wrażenie że ta część co w niej tłok jest jest nie skrecona do końca, albo gdzieś indziej ucieka.. w sumie to rozebrałem silnika połowe i niemiałem silikonu żeby go uszczelnić. moze to to.. AA i jeszcze jest za duzo oleju w benzynie... właściciel od ktorego dostałem motor po pijaku chyba mieszał i strasznie kopci. |
|
|
|
|
Bartas
Turysta
Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 403 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2006-07-07, 22:58
|
|
|
Zrob normalna mieszanke i wlej do baku, jak nie uszczelniles dobrze to moze lapac powietrze. Odnosnie strzelania- strzal w tlumik jest bardzo charakterystyczny- glosny, jakby ktos strzelal z broni strzal w gaznik jest przytlumiony. Mowisz ze moto zimne odpala od razu- wez sprawdz czy masz odpowiednio wyregolowana linke ssania- w 251 mialem ja za mocno naciagnieta i objawy byly takie same. Najlepiej sobie odlacz ssanie przy dzwigni na kierownicy, jak bedzie ok to masz juz po problemie.
[ Dodano: 2006-07-07, 22:59 ]
Ta czesc, w ktorej pracuje tlok to cylinder. A to, w co wkrecasz swiece to glowica. Jezeli masz ja luzna to ja dokrec, pamietaj zeby sruby dokrecac na krzyz. |
_________________ Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego |
|
|
|
|
GacekSSJ4
Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 3 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: 2006-07-07, 23:04
|
|
|
Linka ssania mówisz... ten tłoczek od linki ssania był lutowany z tego co widziałem. A strzela tez jakoś dziwnie... może najpierw zrobie dobrą mieszankę itp.. sprubuje wyregulować gaźnik i może bedzie ok... Tak dla pewności.. mieszanka ma być 50:1?? Niejestem w tym obeznany i wole sie upewnić |
|
|
|
|
Bartas
Turysta
Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 403 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2006-07-07, 23:08
|
|
|
Mieszanka 1:50 (100 ml oleju na 5 litrow zupy). Nie reguluj nic, odlacz najpierw ssanie, skoro mowisz ze cos masz tam kombinowane, po co sobie rozregulowywac gaznik |
_________________ Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 54 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1033 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2006-07-07, 23:59
|
|
|
Przyczyn może być kilka. Część z nich juz opisali klubowicze, ale ja zbiorę je do kupy i coś dodam.
Pierwsza rzecz- zupka. Mieszanka z olejem (może to roślinny? haha) MUSI być prawidłowa, inaczej zafajda świecę, pierścienie i kanały na cacy.
Druga rzecz- świeca. Najlepiej kup nową. Ta stara pewnikiem ma zrypaną chcarakterystykę ze starości i od czyszczenia gwożdziem przez ambitnego, poprzedniego właściciela. Nawet, jeśli iskra hula, gdy wyjmiesz ję na zewnątrz, to pamiętaj, że nijak się to ma do warunków jej pracy w komorze spalania (temperatura i ciśnienie)
Trzecia rzecz- Masz niedokręcony CYLINDER i GŁOWCĘ?!!! Nawet nie mów takich rzeczy, bo dupa z silnika! To jest stop aluminium, który nawet przy niewielkim luzie może pod wpływem drgań zetrzeć się w miejscach styku i wtedy możesz sobie uszczelniać, ale tylko betonem. Nie powyrywaj tylko szpilek!
Czwarta rzecz- Wszelkie regulacje gaźnika powinien przeprowadzać ktoś, kto się na tym zna, ale jeśli już się za to bierzesz, to uzbrój się w cierpliwość. Przy starych silnikach fabryczne dane są jedynie dla orientacji. Wkręt regulacyjny biegu jałowego powinien być wykręcony o określoną liczbę obrotów, ale to nie wszystko. Jest jeszcze przepustnica i manetka. Całość musi się w końcu zgrać to silniczek MUSI chodzić jak ta lala. Najlepiej wykombinuj sobie jakąś książkę napraw. Ustawienie gaźnika polega na kilkukrotnym zmienianiu tych ustawień do momentu, gdy świeca po jeździe ma kolor jasno brązowawy. To ona jest miernikiem prawidłowości ustawienia gaźnika. Za jasna świeca to sygnał, że możesz zatrzeć swoją niunię ( gdy pojawią się na niej takie twarde kropelki to już niemal pewność niedługiego końca żywota silnika), a za ciemna pokazuje, że mieszanka jest zbyt bogata i wtedy motorek ma apetyt, że hoho.
Piąta rzecz- Zapłon. Przy zbyt wczesnym silniczek bedzie palił na zimno, ale wał zajedziesz prędziutko. Generalnie w Twoim silniku może być kilka rzeczy do zrobienia. Nie będę opisywał krok, po kroku, bo wyszłaby z tego książka napraw, a taką, jako prawdziwy mzeciarz powinieneś sobie kupić lub ściągnąć z internetu. każda rada klubowicza jest dobra i staraj się do nich stosowac.Ile motocykli, tyle usterek i sposobów na ich naprawę. Zastanawia mnie jedno, jak chcesz brać się za remont, skoro nie bardzo wiesz, że cylinder to cylinder...? Niemniej życzę powodzenia w głaskaniu eci, bo to frajda nie gorsza od jazdy |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
mmd317
Motocykl: etz250
Wiek: 36 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 49 Skąd: kartuzy
|
Wysłany: 2006-07-08, 00:51
|
|
|
a moze mieszanka jest dobra tylko simmering walniety i bierze olej ze skrzyni i wtedy kopci i lapie lewe powietrze
[ Dodano: 2006-07-08, 00:51 ]
a moze mieszanka jest dobra tylko simmering walniety i bierze olej ze skrzyni i wtedy kopi moze lapie lewe powietrze |
|
|
|
|
Michau
Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 258 Skąd: Skarszew
|
Wysłany: 2006-07-08, 11:41
|
|
|
Zacznij od mieszanki, myśle, że to wystarczy, nio i z tym, że nie zchodzi z obrotów, to mogą być te śróbki z lewej strony gaźnika, musisz je wyregulować, ta która znajduje się bardziej z przodu jest od biegu jałowego, regulujesz nią jak wysoko ma się znajdować iglica gdy puścisz manetkę, a ta druga śrubka jest od powietrza, chyba jest za bardzo wkręcona i to główna przyczyna utrzymywania za wysokich obrotów. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16 |
|
|
|