» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2017-12-09, 23:20
Obrotomierz elektroniczny ETZ301
Autor Wiadomość
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2028
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2023-08-04, 21:43   

Podeślij zdjęcie, zworki nie ma bo to nie jest takie proste przeskalowanie.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-05, 12:02   

Hej!
Foto poniżej. Próbowałem zajrzeć w tę szczelinę i chyba ciemność widzę :mrgreen: albo pustkę…

Zdrówka!
Luke
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 308
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2023-08-05, 13:18   

Co do opadajacej wskazowki, tak ma byc. Amen.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 773
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2023-08-06, 09:01   

Luke Skywalker, Przecież problem jest bardziej poważny w twoim obrotomierzu niż opadająca wskazówka. Dlaczego twój obrotomierz pokazuje 500obr na zgaszonym silniku ?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7539
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2023-08-06, 10:26   

Bo on szybciej stoi, niż jedzie :mrgreen:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-06, 15:53   

Wolf napisał/a:
Luke Skywalker, Przecież problem jest bardziej poważny w twoim obrotomierzu niż opadająca wskazówka. Dlaczego twój obrotomierz pokazuje 500obr na zgaszonym silniku ?


Bo on czuje, że zaraz odpalę silnik - jest zawsze gotowy! :tak:
Luke
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2028
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2023-08-06, 17:16   

Przecież to slot na kartę pamięci :lol: a tak serio to nie mam pojęcia.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 773
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2023-08-06, 17:44   

Luke Skywalker, Ogólnie jestem pod wrażeniem że twoje chińskie liczniki działają, głównie obrotomierz. Mój z MZ MIAMI za cholere nie chciał działać, mimo że nawet po rozebraniu okazało się że polaryzacja jest odwrotna w stosunku do kostki, po przepięciu działał jak voltomierz. Ogólnie kubeczki wykorzystałem do oryginalnych CEV i chodzi i wygląda zestaw jak powinien.
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-06, 22:42   

Przepraszam, jakie „chińskie”?! Ori CEV, co widać na załączonym obrazku. Wszystko śmiga, jak należy!

Lepiej powiedz, co to za szczelina 1 2 3 pod obrotomierzem?

Pozdrowienia!
Luke
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
evil866 

Motocykl: MZ ETZ 150&250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 101
Skąd: śląskie
Wysłany: 2024-03-30, 15:54   

Dużo jest roboty z podmianą zwykłych liczników w etz na te od saxona? Wiadomo stacyjka , półka i mocowania, ale jak jest z elektryką? Trzeba coś wymieniać np. Regulator albo jakieś inne części czy zagra na zwykłej elektryce. Mam plan lekki na moją 150, a podobają mi się te zegary i druga sprawa jest taka że mam współczesne kartery bez wyjścia na obrotomierz pod dozownik i chciałbym pomodzic lekko moją Mz tzn. Zamontować dozownik i założyć kwadratowe liczniki.
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 60
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2024-03-30, 19:38   

Z tego co mi wiadomo do tych zegarów powinien być zapłon pvl ale nie wiem czy dobrze gadam...
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 308
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-03-30, 20:14   

Obrotomierz bierze sygnal bodaj z jednej fazy na prostowniku, ubieglego roku jak padlo mi ladowanie w Rozbitku sIaj zrobil mi hybryde na swoin klasyczym prostowniku i regulatorze.
Do licznika bedziesz potrzebowal jeszcze kompletny naped bo jest inne przelozenie oraz linke.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
evil866 

Motocykl: MZ ETZ 150&250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 101
Skąd: śląskie
Wysłany: 2024-03-30, 20:40   

TheMZman, z tego co piszesz z obrotkiem nie będzie problemu. Idzie gdzieś te gadżety do licznika w Polszy dorwać?
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 308
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-03-30, 20:42   

Raczej ciezki temat, ludzie z zasady do mnie pisza z zapytamiem o komplety :cool:
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
evil866 

Motocykl: MZ ETZ 150&250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 101
Skąd: śląskie
Wysłany: 2024-03-30, 20:59   

TheMZman, narazie się orientuje jak wygląda temat i ile z tym jest zachodu i czy jest sens, jak coś to w zimie się odezwe :mrgreen: Nie ma czasu teraz na grzebanie, bo trzeba jezdzić.
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-04-09, 09:58   

Cześć!

Jeszcze odkopię ten temat: czy te obrotomierze były "uniwersalne", tzn. czy stosowano ten sam ich typ np. w 4-suwowych Rotaxach i dwusuwach?
Zmierzam do tego, czy w środku jest jakaś zworka / mikroprzełącznik, który przestawia tryb pomiaru ze względu na zastosowanie obrotomierza (model silnika)?

Dzięki, pozdrowienia!
Luke
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 308
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-04-09, 10:38   

Obrotomierze sa inne. Do czego go potrzebujesz?
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-04-09, 10:49   

Mój działa, ale zawyża wskazania o kilkaset obrotów (prawie 1000). Stąd podejrzenie, że poprzedni właściciel mógł użyć wersji od silnika 4-suwowego...

Natomiast popraw mnie proszę albo potwierdź, że to dobry trop: wyczytałem w tym wątku wczęśniej, że obrotomierz bierze napięcie z jednej z faz prostownika. Ja "prewencyjnie" wymieniłem prostownik z oryginalnego na współczesny. Mam film nakręcony jeszcze przed gmeraniem w elektryce, że na biegu jałowym mam jakieś 1700 obr./min. Mam również późniejszy (po wymianie), gdzie na wolnych obrotach jest już 2500 obr./min, a słyszalnej różnicy w prędkości pracy silnika brak.

Mogło tak być?

Dziękuję,
Luke
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 308
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-04-09, 10:58   

Nie mam pojecia ale moge do 301 wlozyc obrotomierz z rotaxa i Ci powiem jakie jest przeklamanie.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 773
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2024-04-09, 11:04   

Były dwa typy obrotomierzy kwadratowych. Jedne były pod fazę alternatora (PVL) , drugie natomiast pod cewkę (zwykły alternator) Ale ciężko jest mi dokładnie coś na ten temat powiedzieć bo pod zwykły jak pod DF podłączysz to też będzie działać. Co do zawyżania obrotów połowa saxonów oszukuje na oryginalnych CEV. Ty masz podjebki można poznać po normalnym ułożeniu cyferki 2 na obrotomierzu gdzie w oryginale 2 omija śrubkę cyferblatu, plus czcionka bardziej pełna np. Na napisie MZ. W podróbie z tego co pamiętam jest jakiś potencjometr ale trzeba sprawdzić, czy czasami nie jest od napięcia a nie sygnału. W oryginale nie pamiętam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15