» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 12:30
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
bary460 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2
Skąd: kielce
Wysłany: 2006-06-09, 19:05   Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 251

WITAM mam mz etz 251 i mam taki problem niby mam ladowanie bo kontrolka gasnie i od okolo 3 tys obrotow da sie jechac ale postawie gdzies i potem juz nie moge odpalic akumlator kupilem nowy !! i jest tez tak ze po odpaleniu styki w regulatoze laczą sie ale jak wylacze zaplon to kontrolka czerwona sie swieci nawet na wylaczonym zaplonie i bo nie chce odskoczyc ta blaszka w regulatoze i jak ja odciagne to gasnie co to moze byc czy to jest regulator ??? bo nie chce kupywac regulatora jesli to nie jest jego wina prosze o pomoc z góry dziekuje pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez William 2006-08-31, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-09, 21:43   

bary460, IDENTYCZNIE miałem, chciałem mieć oryginlany regulator mechaniczny, taki też założylem, wcześniej oczywiście mu styki przeczyściłem i sprawdziłem czy działa, dzialał tylko blaszka dołączania opornika głównego (czyli ta o któej mówisz) nie chciała czasem odskakiwać, rzeczywiście kontrolka sie świeciła ładowania, zrobiłem tak aby bylo dobrze no i spokój :) Aż do czasu jak pojechałem raz na wykłady, potem jadąc do domu MZ nagle straciła moc i zgasła, co sie okazało?? Światła ledwo świecą, czyli słaby akumulator, do domu dojechałem bez świateł i doładowałem akumulator(też miałem wtedy nowy, tyle co miał może z miesiąc czy dwa). Okazało się że ta blaszka po dojechaniu na wykłady nie odskoczyła i moto stał sobie a elektrony z aku sobie uciekały w postaci ciepła z tegoż oporniczka :-P Tak więc napewno to wina regulatora, albo zrób porządek z tą blaszką albo poprostu zmień na elektroniczny co polecam, ja swój elektroniczny upchnałem ładnie do blachy z mechanicznego i poza tym że ładuje elegancko to jeszcze wygląda :)

Pozdrawiam!!
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
bary460 

Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2
Skąd: kielce
Wysłany: 2006-06-10, 12:46   

jak to go upchnoles do blachy z elektronicznego ?? bo nie rozumiem bo wlasnie jak podpinam elktroniczny to mi sie non stop dioda swieci jest tak samo jak z ta blaszka jak nie odeskoczy a regu;laor mam niby specjalny do mz ale tez nie jestem pweien czy jest dobry bo znalazlem jakis uzywany

[ Dodano: 2006-06-10, 12:47 ]
znaczy mechanicznego sory

[ Dodano: 2006-06-10, 12:48 ]
aha i jesli to cos pomoze to zaplon mam tez mechaniczny pozdrawiam
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-10, 13:37   

No wyciągnałem plytke z elektronicznego i włożyłem do obudowy z mechanicznego, obudowa elektronicznego miała małe pęknięcie, ktoś sie siłował podczas montażu i balem sie ze szczelna nie będzie. Załatw dobry regulator i wtedy podpinaj :) Zapłon nie ma tu znaczenia.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-06-19, 22:59   

ok dzięki eMZetkowicz, za znaleziene tego tematu.
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Czy w takim wypadku jak mam teraz czy mam ładowanie w moto :?:
2. http://www.agmot.pl/sklep...napi%EAcia&k=18 Który regulator radzicie zakupić (chodzi o te 6V), chyba skłoniesię ku temu za 30zł bo ma kable tak samo jak stary(te wsuwki na kable
3. Czy koniecznie musi być to regulator od MZ?
4. Czy musi to byś reguator 6V(skoro mam instalacje 6v)? Bo słyszałem kiedyś że regulator elektroniczny sam sobie reguluje jaki ma wychodzić z niego prąd i przystosowuje sie to tego co musi być w istalacj 6V. Czy to prawda :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-19, 23:06   

1. Masz ładowanie tylko po wyłączeniu silnika regulator nie odłącza sie tylko czerpie prąd z akumulatora i zmienia go na cieplo w rezystorze w jego podstawie :-) Co naładuje to potem odbierze, lub nawet i więcej :-)
2. Polecam te firmy Mega, są sprawdzone no i z kablami nie ma dla niektóych problemu.
3. Raczej tak, nie kombinuj niepotrzebnie, inne regulatory mogą być przystosowane do innych oporów uzwojeń wirnika, innych pojemności akumulatorów, innych wartości załączania i wyłączania ładowania itp.
4. Musi być 6V, źle słyszałeś, chyba że ktoś mówił o jakimś osobnym przypadku, w MZ
i tych regulatorach 12V do 12V i 6V do 6V
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-06-19, 23:13   

eMZetkowicz napisał/a:
1. Masz ładowanie tylko po wyłączeniu silnika regulator nie odłącza sie tylko czerpie prąd z akumulatora i zmienia go na cieplo w rezystorze w jego podstawie Co naładuje to potem odbierze, lub nawet i więcej

Nie do końca się zrozumieliśmy. Po zgaszeniu moto regulator odłącza się ale po odpaleniu się niewłącza. Musze go popchnąc palcem, wtedy ta blaszka się trzyma i kontrolka gaśnie,lecz gdy na małych oprotach włącze np światła wtedy regulator sam się rozłączy, to samo się dzieje gdy odłącze aq :!:
co to może być?

[ Dodano: 2006-06-19, 23:19 ]
pożyczyłem taki regulator od kumpla od CZ175 http://www.agmot.pl/sklep...napi%EAcia&k=15 ale niewiem jak go podłączyć. próbowałem na pierwszy od prawej aq (czyli według oznaczeń na starym reglu 51), naśrodkowy D+ i 61 a na ostatni (od prawej) DF, no i minus na mase i jakos nieładowało. Jeżeli się orientujesz to napisz mi jak podłączyć tego regla od CZ

[ Dodano: 2006-06-19, 23:39 ]
czyli nie do końca jest zprawiedliwe to że zamkneliście mój temat ale szczegół.
eMZetkowicz, czekam na twoje ( i nie tylko) odpowiedzi na powyższe pytania

[ Dodano: 2006-06-20, 18:17 ]
no co jest? Czemu nikt nieodpisuje ( a w szczegulności licze tu na eMZetkowicz, ).Wcześniej to rozumiem, był mecz to nie było czasu ale już się skończył więc czekam na szybkie odpowiedzi ;-)
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-06-29, 23:43   

daniel1621, bylo pisane jak podlaczyc regulator. w starym masz 5 stykow w nowym 3, cos bylo ze trzeba zmostkwac ale nie pamietam, poszukaj bo temet juz byl
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
Anzel 
ANZEL

Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 21
Skąd: Cianowice
Wysłany: 2006-08-20, 15:43   

zmoskuj kable czerwony z czerwono-żółtym a reszte podefnij do regulatora
_________________
MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC :P

MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16