Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:30 |
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
bary460
Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 19 Maj 2006 Posty: 2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2006-06-09, 19:05 Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 251
|
|
|
WITAM mam mz etz 251 i mam taki problem niby mam ladowanie bo kontrolka gasnie i od okolo 3 tys obrotow da sie jechac ale postawie gdzies i potem juz nie moge odpalic akumlator kupilem nowy !! i jest tez tak ze po odpaleniu styki w regulatoze laczą sie ale jak wylacze zaplon to kontrolka czerwona sie swieci nawet na wylaczonym zaplonie i bo nie chce odskoczyc ta blaszka w regulatoze i jak ja odciagne to gasnie co to moze byc czy to jest regulator ??? bo nie chce kupywac regulatora jesli to nie jest jego wina prosze o pomoc z góry dziekuje pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-08-31, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-09, 21:43
|
|
|
bary460, IDENTYCZNIE miałem, chciałem mieć oryginlany regulator mechaniczny, taki też założylem, wcześniej oczywiście mu styki przeczyściłem i sprawdziłem czy działa, dzialał tylko blaszka dołączania opornika głównego (czyli ta o któej mówisz) nie chciała czasem odskakiwać, rzeczywiście kontrolka sie świeciła ładowania, zrobiłem tak aby bylo dobrze no i spokój Aż do czasu jak pojechałem raz na wykłady, potem jadąc do domu MZ nagle straciła moc i zgasła, co sie okazało?? Światła ledwo świecą, czyli słaby akumulator, do domu dojechałem bez świateł i doładowałem akumulator(też miałem wtedy nowy, tyle co miał może z miesiąc czy dwa). Okazało się że ta blaszka po dojechaniu na wykłady nie odskoczyła i moto stał sobie a elektrony z aku sobie uciekały w postaci ciepła z tegoż oporniczka Tak więc napewno to wina regulatora, albo zrób porządek z tą blaszką albo poprostu zmień na elektroniczny co polecam, ja swój elektroniczny upchnałem ładnie do blachy z mechanicznego i poza tym że ładuje elegancko to jeszcze wygląda
Pozdrawiam!! |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
bary460
Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 19 Maj 2006 Posty: 2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2006-06-10, 12:46
|
|
|
jak to go upchnoles do blachy z elektronicznego ?? bo nie rozumiem bo wlasnie jak podpinam elktroniczny to mi sie non stop dioda swieci jest tak samo jak z ta blaszka jak nie odeskoczy a regu;laor mam niby specjalny do mz ale tez nie jestem pweien czy jest dobry bo znalazlem jakis uzywany
[ Dodano: 2006-06-10, 12:47 ]
znaczy mechanicznego sory
[ Dodano: 2006-06-10, 12:48 ]
aha i jesli to cos pomoze to zaplon mam tez mechaniczny pozdrawiam |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-10, 13:37
|
|
|
No wyciągnałem plytke z elektronicznego i włożyłem do obudowy z mechanicznego, obudowa elektronicznego miała małe pęknięcie, ktoś sie siłował podczas montażu i balem sie ze szczelna nie będzie. Załatw dobry regulator i wtedy podpinaj Zapłon nie ma tu znaczenia. |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-06-19, 22:59
|
|
|
ok dzięki eMZetkowicz, za znaleziene tego tematu.
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Czy w takim wypadku jak mam teraz czy mam ładowanie w moto
2. http://www.agmot.pl/sklep...napi%EAcia&k=18 Który regulator radzicie zakupić (chodzi o te 6V), chyba skłoniesię ku temu za 30zł bo ma kable tak samo jak stary(te wsuwki na kable
3. Czy koniecznie musi być to regulator od MZ?
4. Czy musi to byś reguator 6V(skoro mam instalacje 6v)? Bo słyszałem kiedyś że regulator elektroniczny sam sobie reguluje jaki ma wychodzić z niego prąd i przystosowuje sie to tego co musi być w istalacj 6V. Czy to prawda |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-19, 23:06
|
|
|
1. Masz ładowanie tylko po wyłączeniu silnika regulator nie odłącza sie tylko czerpie prąd z akumulatora i zmienia go na cieplo w rezystorze w jego podstawie Co naładuje to potem odbierze, lub nawet i więcej
2. Polecam te firmy Mega, są sprawdzone no i z kablami nie ma dla niektóych problemu.
3. Raczej tak, nie kombinuj niepotrzebnie, inne regulatory mogą być przystosowane do innych oporów uzwojeń wirnika, innych pojemności akumulatorów, innych wartości załączania i wyłączania ładowania itp.
4. Musi być 6V, źle słyszałeś, chyba że ktoś mówił o jakimś osobnym przypadku, w MZ
i tych regulatorach 12V do 12V i 6V do 6V |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-06-19, 23:13
|
|
|
eMZetkowicz napisał/a: | 1. Masz ładowanie tylko po wyłączeniu silnika regulator nie odłącza sie tylko czerpie prąd z akumulatora i zmienia go na cieplo w rezystorze w jego podstawie Co naładuje to potem odbierze, lub nawet i więcej |
Nie do końca się zrozumieliśmy. Po zgaszeniu moto regulator odłącza się ale po odpaleniu się niewłącza. Musze go popchnąc palcem, wtedy ta blaszka się trzyma i kontrolka gaśnie,lecz gdy na małych oprotach włącze np światła wtedy regulator sam się rozłączy, to samo się dzieje gdy odłącze aq
co to może być?
[ Dodano: 2006-06-19, 23:19 ]
pożyczyłem taki regulator od kumpla od CZ175 http://www.agmot.pl/sklep...napi%EAcia&k=15 ale niewiem jak go podłączyć. próbowałem na pierwszy od prawej aq (czyli według oznaczeń na starym reglu 51), naśrodkowy D+ i 61 a na ostatni (od prawej) DF, no i minus na mase i jakos nieładowało. Jeżeli się orientujesz to napisz mi jak podłączyć tego regla od CZ
[ Dodano: 2006-06-19, 23:39 ]
czyli nie do końca jest zprawiedliwe to że zamkneliście mój temat ale szczegół.
eMZetkowicz, czekam na twoje ( i nie tylko) odpowiedzi na powyższe pytania
[ Dodano: 2006-06-20, 18:17 ]
no co jest? Czemu nikt nieodpisuje ( a w szczegulności licze tu na eMZetkowicz, ).Wcześniej to rozumiem, był mecz to nie było czasu ale już się skończył więc czekam na szybkie odpowiedzi |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
Anzel
ANZEL
Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 21 Skąd: Cianowice
|
Wysłany: 2006-08-20, 15:43
|
|
|
zmoskuj kable czerwony z czerwono-żółtym a reszte podefnij do regulatora |
_________________ MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC
MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... |
|
|
|
|
|