» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 18:57
Hamulce - regulacja - odpowietrzanie hamulca MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2005-08-22, 23:13   Hamulce - regulacja - odpowietrzanie hamulca MZ ETZ 251

Mam pytanie, czy mozna wyregolowac tarczowke, aby szybciej nastepowal scisk klockow?
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-08-23, 11:11   

bartas, jeśli masz dobre klocki hamulcowe i nie zużytą aż tak bardzo tarcze hamulcową to sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu, najlepiej zrób tak, zdejmij zacisk hamulca, umyj go, wymien klocki hamulcowe, przed ich włożeniem drewnainym kołkiem wepchnij tłoczki, oczyść tarcze, po zamontowaniu zacisku przygotuj nowy plyn hamulcowy(stary może już był długo nie zmieniany i starcił właściwości, nałóz rurke na odpowitrznik i go odkrec, naciskaj na klamke aż wszystkie syfy wylecą wraz ze starym płynem hamulcowym, zalej układ nowym i odpowietrz go, wkładasz drugi koniec tej rurki(musi dostawać do kierownicy) do zbiorniczka i pompujesz tak aby plyn krazył w układzie, musisz pozbyć się pęcherzyków powietrza i uważaj aby płynu nie zabrakło w zbiorniczku podczas tego procesu, potem zakręć odpowietrznik i gwałtownie naciskając na klamke go odkręcaj jednocześnie, potem możesz jeszcze zostawić zbiorniczek odkręcony tylko nakryj go folią i zwiąż gumka recepturką, zrób mały otworek w folii, kierownice skręcasz w lew do oporu i zostawiasz na godzinke, układ odpowietrza się wtedy sam ponoć i rzeczywiście to pomaga, poem wszystko zakręć i sprawdź czy nic nie cieknie i czy dobrze hamuje :)
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2005-08-23, 11:30   

Nie ma to jak fachowa Rada eMZetkowicz-a, Dobrze wiedźiec przyda sie taka wiedza nie tylko mi chyba ;]
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2005-08-23, 12:27   

dzieki, nia ma to jak fachowa rada :)
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-08-23, 17:20   

regulacji jako takiej nie ma poza odpowietrzaniem
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2005-08-24, 14:16   

dobre rady, przydadza sie na przyszlosc
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-08, 01:01   

ja odpowietrzałem 2 dni temu i dziaj ze wzobgacenia się o 14 zł pojechełm do kemotu po nowe klocki bo stare już swoje najlepsze czsy miały już za sobą. I zalożyłem je wreszcie ale musiałem się troche pomęczyć bo nie chiałby się zmieścić, i teraz mam takie pytanie (bo wydaje mi się ze tłoczki nie do końca się cofają) czy to wina złego odpowietrzenia? Zrobiłem tak jak pisął eMZetkowicz, ale nie wiem czy ta moj pompa Yamahy działa tak samo jak ta MZkowska, czy też powinno się samo odpowietrzyć do końca? pukałem w przeód i już nie leciały bombelki. aha i jeszcze, nie mam tego "krzyża" miedzy klockami to jest potrzebnie?
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-07-08, 11:18   

tomasz102 napisał/a:
aha i jeszcze, nie mam tego "krzyża" miedzy klockami to jest potrzebnie?
Z tego co mi wiadomo to on odpowiada troche za cofanie klocków. :-)
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-08, 11:50   

musi być, bez tego sie nie cofną, i bedą stale ocierać o tarczę, tylko czy w sklepie bedzie dobrej jakości, on musi byś z super twardej blachy, co ledwo idzie zgjac...
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-08, 14:47   

w sklepie wogóle tego nie ma, A jak by np. dać na te porowadnice klocków spreżyny?
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-08, 15:43   

spróbuj, kombinuj , zrób tak zeby sie nie ocierały o tarcze, moga sie minimalnie stykać, ale kręcac kołem musi wykonać conajmniej jeden obrót , to tak mniej wiecej ;-)
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-08, 16:02   

aha no dobra, ale na wszelki raz jeszzce raz odpowietrza i spróbuje z tymi sprżynami.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2006-07-08, 16:25   

ja ten krzyżak bez problemu dostałem kosztwał 8 zł i jest on niezbędny do cofania klocków
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-07-08, 17:20   

Ku@#$%%^ żebym ja to wiedizłęm jest w agmocie ale nie w ETZ 150 tylko 250, co za debil ze mnie, no nic zapytam sie w kemocie. :-x
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-10-06, 21:56   

no ja mam podobny problem-mam juz 3 zacisk i na każdym przycierają klocki i jedną tą blaszkę mialem połamaną to na niej w miarę chodzilo ale jak teraz dostałem w marę nową to hamulec tak przyciera że koło nawet pół obrotu nie wykona a tłoczki chodzą w zacisku bardzo dobrze i nie mam pojęcia co z tym zrobić
_________________
Oto moja skromna galeria :-)
http://www.polskajazda.pl...88&opcja=detail
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16