Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 18:57 |
Hamulce - regulacja - odpowietrzanie hamulca MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
Bartas
Turysta
Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 403 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2005-08-22, 23:13 Hamulce - regulacja - odpowietrzanie hamulca MZ ETZ 251
|
|
|
Mam pytanie, czy mozna wyregolowac tarczowke, aby szybciej nastepowal scisk klockow? |
_________________ Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 20:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2005-08-23, 11:11
|
|
|
bartas, jeśli masz dobre klocki hamulcowe i nie zużytą aż tak bardzo tarcze hamulcową to sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu, najlepiej zrób tak, zdejmij zacisk hamulca, umyj go, wymien klocki hamulcowe, przed ich włożeniem drewnainym kołkiem wepchnij tłoczki, oczyść tarcze, po zamontowaniu zacisku przygotuj nowy plyn hamulcowy(stary może już był długo nie zmieniany i starcił właściwości, nałóz rurke na odpowitrznik i go odkrec, naciskaj na klamke aż wszystkie syfy wylecą wraz ze starym płynem hamulcowym, zalej układ nowym i odpowietrz go, wkładasz drugi koniec tej rurki(musi dostawać do kierownicy) do zbiorniczka i pompujesz tak aby plyn krazył w układzie, musisz pozbyć się pęcherzyków powietrza i uważaj aby płynu nie zabrakło w zbiorniczku podczas tego procesu, potem zakręć odpowietrznik i gwałtownie naciskając na klamke go odkręcaj jednocześnie, potem możesz jeszcze zostawić zbiorniczek odkręcony tylko nakryj go folią i zwiąż gumka recepturką, zrób mały otworek w folii, kierownice skręcasz w lew do oporu i zostawiasz na godzinke, układ odpowietrza się wtedy sam ponoć i rzeczywiście to pomaga, poem wszystko zakręć i sprawdź czy nic nie cieknie i czy dobrze hamuje |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
Bartas
Turysta
Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 403 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2005-08-23, 12:27
|
|
|
dzieki, nia ma to jak fachowa rada |
_________________ Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-08-23, 17:20
|
|
|
regulacji jako takiej nie ma poza odpowietrzaniem |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-07-08, 01:01
|
|
|
ja odpowietrzałem 2 dni temu i dziaj ze wzobgacenia się o 14 zł pojechełm do kemotu po nowe klocki bo stare już swoje najlepsze czsy miały już za sobą. I zalożyłem je wreszcie ale musiałem się troche pomęczyć bo nie chiałby się zmieścić, i teraz mam takie pytanie (bo wydaje mi się ze tłoczki nie do końca się cofają) czy to wina złego odpowietrzenia? Zrobiłem tak jak pisął eMZetkowicz, ale nie wiem czy ta moj pompa Yamahy działa tak samo jak ta MZkowska, czy też powinno się samo odpowietrzyć do końca? pukałem w przeód i już nie leciały bombelki. aha i jeszcze, nie mam tego "krzyża" miedzy klockami to jest potrzebnie? |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2006-07-08, 11:18
|
|
|
tomasz102 napisał/a: | aha i jeszcze, nie mam tego "krzyża" miedzy klockami to jest potrzebnie? | Z tego co mi wiadomo to on odpowiada troche za cofanie klocków. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-08, 11:50
|
|
|
musi być, bez tego sie nie cofną, i bedą stale ocierać o tarczę, tylko czy w sklepie bedzie dobrej jakości, on musi byś z super twardej blachy, co ledwo idzie zgjac... |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-07-08, 14:47
|
|
|
w sklepie wogóle tego nie ma, A jak by np. dać na te porowadnice klocków spreżyny? |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-08, 15:43
|
|
|
spróbuj, kombinuj , zrób tak zeby sie nie ocierały o tarcze, moga sie minimalnie stykać, ale kręcac kołem musi wykonać conajmniej jeden obrót , to tak mniej wiecej |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-07-08, 16:02
|
|
|
aha no dobra, ale na wszelki raz jeszzce raz odpowietrza i spróbuje z tymi sprżynami. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2006-07-08, 16:25
|
|
|
ja ten krzyżak bez problemu dostałem kosztwał 8 zł i jest on niezbędny do cofania klocków |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-07-08, 17:20
|
|
|
Ku@#$%%^ żebym ja to wiedizłęm jest w agmocie ale nie w ETZ 150 tylko 250, co za debil ze mnie, no nic zapytam sie w kemocie. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
dawid482
Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 265 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-10-06, 21:56
|
|
|
no ja mam podobny problem-mam juz 3 zacisk i na każdym przycierają klocki i jedną tą blaszkę mialem połamaną to na niej w miarę chodzilo ale jak teraz dostałem w marę nową to hamulec tak przyciera że koło nawet pół obrotu nie wykona a tłoczki chodzą w zacisku bardzo dobrze i nie mam pojęcia co z tym zrobić |
_________________ Oto moja skromna galeria
http://www.polskajazda.pl...88&opcja=detail
|
|
|
|
|
|