Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:45 |
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
Anzel
ANZEL
Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 21 Skąd: Cianowice
|
Wysłany: 2006-08-17, 00:47 Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250
|
|
|
Witam wszystkich.mam problem z moim najnowszym nabytkiem tj.etz 250 1986r.nie ma ona ładowania(świeci sie czerwona lampka)gdzie moge szukac przyczyny?szczotki mam zalozone nowe a instalacja elektryczna jest sprawna(swiatla itp)prosze o kontakt na gg 904138 osoby ktore czaja ten temat-to dla mnie wazne! |
_________________ MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC
MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-08-31, 21:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Twigel
Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 34 Skąd: DZA
|
Wysłany: 2006-08-17, 07:21
|
|
|
zobacz czy masz wzbudzenie, sprawdz prad na poszczegolnycg diodach |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
leszko85
Motocykl: Honda CBR 600 F2
Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
bartekstr
Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 33 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: nadolany
|
Wysłany: 2006-08-17, 23:09
|
|
|
sprawdz regulator napiecia, pobudzenie i czy czasami jakies kable nie sa przerwane lub nie dotykaja masy |
_________________ w garażu stoją MZ ETZ 150, ETZ251, Jawa TS350 WSK 125 kos, Kawasaki KH400, ogar205 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-08-18, 00:49
|
|
|
Witam
1)Sprawdz bezpiecznik taki szklany 2A możliwe że jest spalony,lub nie ma styku(przygnij blaszki stykajace bezpiecznik,przeczyść je) przeczyść i nasmaruj konekterki tego bezpiecznika wazeliną techniczną,
2)prześledz cały obwód ładowania za pomocą schematu elektrycznego i sprawdzaj poszczególne obwody, czyszcząc styki i smarując je wazeliną techniczną,
3)weź miernik i daj na zakres sprawdzania diód prostowniczych pomierz je(mają przewodzic w jednym kierunku jak jest dobra to pomiar powinien wskazać napięcie na złączu diody od 400mV do 650mV jak pokazuje 000 to dioda ma zwarcie i trzeba ja wymienic najlepiej dac wszystkie tego samego typu zachowujac dopuszczalny max. prąd
4) sprawdz regulator (podmień jak masz inny może jakis kolega ma to pożycz od niego do sprawdzenia lub kup nowy elektroniczny 20zł np. od Fiata 125,Poloneza lub inny |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
Wysłany: 2006-08-19, 00:30
|
|
|
bartekstr napisał/a: | pobudzenie |
hahaha lol Jak juz to "wzbudzenie" Ale dobrze ze wprowadziles troche humoru:P
Co do tematu to kontrolka ładowania swieci sie wtedy gdy obwód sie zamyka poprzez alternator nie wzbudzający napiecia. W momencie gdy alternator wytwarza napiecie na żarówce kontrolki są 2 plusy i nie swieci. Wydaje mi sie iz diody nie maja tutaj znaczenia. znaczenie ma bezpiecznik obwozu wzbudzenia (2A) i regulator nap. lub cos nie tak z alternatorem np. Szczotki nie stykają lub spalone jest uzwojenie, albo jakis kabelek nie styka. |
_________________ Moja Etullka
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
|
|
|
|
|
Anzel
ANZEL
Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 21 Skąd: Cianowice
|
Wysłany: 2006-08-19, 09:43
|
|
|
Wiecie jesli chodzi o lekktryke to jesli sa wiecej niz 3 kable to zaczynam sie gubic.Odstawilem ETZ ddo kumpla i juz skolowalem elektroniczny regulator jeszcze skocze po niego bo Miku ma a mieszka 1 km ode mnie załozymy i zobacze co bedzie dalej |
_________________ MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC
MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-08-19, 20:51
|
|
|
To j się dokleje nie chce robić burdelu, mam taki problem w 251 że jak odstaiw na kilka dni to mam AQ rozładowane prowie do zera, kontrolki ldwo świecą. Odpiołem tan kabel co idzie do stacyjki i jest to samo, jak odepne AQ całkowicie to może stac i tydzień i nic, dochodze do wniosku że to regulator napięcia bo jak mierze to na wolnych obrotach na AQ jest 12 V (około) od 2,5 tyś zaczyna rosnąć, przy 3 tyś jest 14,4V (czyli tak jak ma być) ale jest problme jak przygazuje więcej tak w okolice 6 tyś to wywala na AQ nawet 16V a to nie jest dobre. Miałem jeszcze mierzyć prąd ładowania ale brakło mi czasu. Pytanie polega na dlaczego dopiero od 2,5 tyś zaczyna wzrastac napięcie czy dopiero od tego zakresy ładuje skoro jest alternator i kontrolna nie świeci na wolnych obrotach. I drugie czy regulator napięcia może rozładować AQ gdy jest uwalony (blaszka w regulatorze chodzi i zwiera na wyższych obrotach, nie jest przypalony itp. styki czyściłem). I czy jak założe regulator od fiata 125p jak pisał Marcin W., to czy nie rozwali mi AQ bo w fiacie jest duży (chyba 55Ah) a w moto tylko 5,5Ah. Bo mam akurat 2 sztuki od "kanta" jeden elektronik drugi mechaniczny. Jak myślicie.
Aha czy ktoś kupował regulator elektroniczy z agmotu?? jak to się sprawuje, dobre to za 32 zł kod 17/332, i czym się różni od tego za 20 zł, wizyalnie ilością styków ale to nie ma nic do tego. CHyba to jest chwyt że ten droższy jest do MZ a tańszy uniwersalny. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-08-20, 11:54
|
|
|
Witam
Ajni- mój kolega miał załozony regulator elektroniczny od Fiata 125 (lub poloneza) i nic złego sie nie stało jesli masz taki na stanie to spróbój założyc i pomierz prąd ładowania,oraz napięcie i bedziesz wiedział czy sie nadaje, możliwie ze mocowanie nie bedzie pasowac idealnie,ale jesli bedzie spełniac swoja funkcje to drugorzedny problem...oczywiscie mozesz kupic i orginalny nie bede bronił...POZDRAWIAM |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-08-20, 12:05
|
|
|
Jak napiosałem posta to czytałem co nieco o tych regulatporach i zasadzie działania i rzeczywiście może być jakikolwiek, jutro pewnie spróbuje założyć elektronika od "kanta" (fiat 125p) bo szkoda mi kasy na nowego, można to lepiej zainwestować. Dzięki |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Anzel
ANZEL
Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 21 Skąd: Cianowice
|
Wysłany: 2006-08-20, 12:06
|
|
|
chlopaki razem z MIKIM zalozylismy regulator elektroniczny(Miku ma taki sam) i nadal ladowania nie ma!bezpieczniki sa cale,kable oryginalne a styki w puszce i pod siedzeniem wyczyscilem!moze to cos w alternatorze??Szczotki sa nowiutkie a MIKU perfecto ustawil zaplon.....ja juz k***a nie wiem co to jest..... |
_________________ MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC
MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-08-20, 12:23
|
|
|
hmm zostaje alternator do sprawdzenia. Może poszły uzwojenia na stojanie. Tutaj masz "troche" opisu http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=1018 i pomierz oporność uzwojeń piwinny miec tak jak to pisze eMZetkowicz mieć kilka omów. Potem sprawdzać miernikiem ciągłość instalacji może te nowe sczotki sa do du**, zdarza się. a że sie nie świeci diodka to nie masz wzbudzenia. Sprawdzaj wg schematu po kolei ciągłość instalacji, może gdzies po drodze jest przerwany lub przetarty, np. jak w karterze przechodzi może być dociśnięty pokrywą, często się tak zdarza. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Anzel
ANZEL
Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 21 Skąd: Cianowice
|
Wysłany: 2006-08-20, 15:10
|
|
|
ok.Miku ma calutki sprawny zaplon w zapasie to ewentualnie przełożymy te elementy od niego.a jesli nadal nie bedzie to kupie nowa baterie(ta ma na oko ze 2 lata) i bede kable wymienial :-? |
_________________ MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC
MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-08-20, 21:41
|
|
|
hmm zapłon nie ma nic do ładowania. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Anzel
ANZEL
Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 21 Skąd: Cianowice
|
Wysłany: 2006-08-25, 21:14
|
|
|
PROBLEM ROZWIAZANY :d-NIE WIEM CO TO MA DO RZECZY ALE DOSTALEM OD KUMPLA CALUTKA POLKE Z LICZNIKAMI I STACYJKA(JA NIE MIALEM POLKI TYLKO STACYJKE LUZEM) I JAK ZALOZYLEM WSZYSTKO TO OD RAZU ZAPALILA OD BUTA I LADOWANIE JEST I WSZYSTKO-MOZE STACYJKA MI COS SWIROWALA I KONTROLKA KLAMALA?? :d WAZNE ZE CHODZI :d |
_________________ MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC
MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2006-12-08, 19:06
|
|
|
dzisiaj postanowiłem poprawić troche stan mojej instalacji (światła, podświetlenie zegarów, kontrolki, itp). Po zakończeniu chciałem sprawdzić czy wszystko działa i zostałem niemile zaskoczony bo kontrolka ładowania mi cały czas świeci. Wcześniej było OK a teraz coś jej odpierd... Wszystko śmiga elegancko, ładowanie jest tylko kontrolka cały czas świeci.
Dlaczego kontrolka świeci skoro ładowanie jest |
_________________ http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail |
|
|
|
|
Kuba084
MZ
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 13 Skąd: Łobez
|
Wysłany: 2006-12-08, 19:20
|
|
|
Kto mi pomoże
torche nie w tym dziale ale chyba nie zaszkodzi jak zapytam. Do cewki zapłonowej idą 2 przewody. Jeden idzie z silnika a drugi to do masy go podpiąć czy gdzie bo juz nie pamiętam a robiłem nową instalację i zapomniałem spojrzeć a schematy są troche nie widoczne. Proszę pomóżcie. Dzięki bardzo |
_________________ Najlepsza jazda na świecie jest właśnie na Mzcie )) |
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1285 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Wodzu
Motocykl: Suzuki GS 250 FW
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 19 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
|