Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:31 |
Kapa obrotomierza - wyciek oleju - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
fockeRR
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2007-06-02, 15:44 Kapa obrotomierza - wyciek oleju - MZ ETZ 251
|
|
|
Witam! Mam problem z moją MZ-tką. Otóż po zakupie, podczas podróży do domu, zauważyłem wyciek z pod kapy obrotomierza. Po dokładnych oględzinach okazało się, że źródłem wycieku jest otwór po dolnej śrubie, która trzyma kapę kapę!!! Leci z niej nawet sporo oleju!!! Co mam zrobić??? Nie mam także gumowej uszczelki, która powinna się tam znajdować... :/ Kupiłem taką w płynie, ale najpierw chce rozwiązać problem z tą nieszczęsną dziurą. Pomocy!!! |
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2007-06-03, 17:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SOWA
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 78 Skąd: Sieradz / Wrocław
|
Wysłany: 2007-06-02, 16:08
|
|
|
Znaczy się co, nie masz którejś śruby? Zdobądź odpowiednią śrubę i wkręć ją tam.
Co do uszczelki, to piszesz że kupiłeś taką w płynie, rozumiem ze chodzi Ci o silikon lub coś podobnego... kup lepiej oring taki jaki powinien tam być i nie kombinuj z silikonem bo będziesz sie potem męczył przy każdym montażu/demontażu, poza tym możesz mieć problemy ze sprzęgłem jeśli napaprzesz tym silikonem tam gdzie nie trzeba...
Pozdo |
_________________ fotki mojej ETZ 251e:
http://www.sow4.yoyo.pl/sowa/ |
|
|
|
|
ETZrider
Motocykl: 251 ;D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Maj 2007 Posty: 64 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2007-06-02, 16:27
|
|
|
Mi ciekło spod 2 śrub. Obie uszczelniłem silikonem i z jednej przestało cieknąć a z drugiej cieknie nadal, tak więc silikon to raczej kiepski sposób. Może jakby poczekać aż stwardnieje na śrubie i dopiero przykręcać to by było lepiej... |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-06-02, 20:02
|
|
|
generalnie powierzchnie przed nakładaniem silikonu trzeba dobrze odtłuścić
generalnie o tak spróbuj wymienić ta śrube może ma nie równy łeb ( nie dociska równomiernie i pojawia się szczelina. ) |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
fockeRR
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2007-06-03, 15:28
|
|
|
Dzięki za rady!!! Śrubę mam. Odtłuściłem, zakleiłem. Nie ciekło. Ale.... Okazało się, że sprzęgło źle wyregulowałem i musiałem znów odwalić ten dekielek ;/ Ten olej pod tym dekielkiem bedzie się tam zbierał i zbierał.. aż w końcu którędyś wyleci czy co??? |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-06-03, 17:33
|
|
|
bedzie tam olej od tego jest oring na krawędzi wnęki na pokrywę żeby nie ciekło:) zrób to co pisaliśmy:) |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
fockeRR
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2007-06-04, 09:33
|
|
|
a macie wymiar tego oringu???
1) Mam jeszcze jeden problem. Porobiłem tą płytką regulacyjną (od sprzęgła) w lewo w prawo... Przykręciłem, wydawało mi się, że dobrze,ale nie mogę odpalić teraz!!! Tylko jest takie <psyk> z tłumika??? O co chodzi??? Na zapych próbowałem ze dwa razy ale jak zaczyna zaskakiwać to zaraz i tak gaśnie? Macie jaki pomysł??? |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-04, 09:59
|
|
|
fockeRR, odnośnie płytki to szukaj tematów o regulacji sprzęgła. Rozmiaru o-ringa nie znam, ale samemu czeka mnie zakup. Rozmiar najłatwiej ustalić w ten sposób, że bierzesz sówmiarkę i mierzysz średnicę dekla, odejmujesz 2x grubość - powiedzmy oring ma mieć 2,5 mm grubości i dostajesz wymiar. O-ringi są wymiarowane średnica wew. x grubość, np. 10x1 oznacza średnica wew. 10mm, grubość 1mm, co daje 10 + 2x1 =12 mm średnicy zewnętrznej.
Cieknące śruby pokrywy załatwia się kulturalnie i przyzwoicie (a nie na silikon ) podkładkami miedzianymi lub aluminiowymi - popytać w sklepach motoryzacyjnym - potrzebna podkładka o średnicy wew 6mm - pasuje też pod śruby lewej i prawej pokrywy (już kiedyś pytałem co to kapa ). Jeśli jest miedziana to trzeba ją "zmiękczyć", czyli rozgrzać nad palnikiem gazowy i wrzucić do wody.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
fockeRR
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2007-06-04, 10:31
|
|
|
Loosiu, a wiesz czemu mi tak <psyka> (bo strzał to to nie jest) z tłumika??? Dziwne to to bo wcześniej nie było... |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-04, 10:36
|
|
|
fockeRR, Pytanie czy to z tłumnika czy z gaźnika? Tradycyjnie sprawdź czy jest iskra. Jak zachowuje się pedał startera - kopniak? Lata luźna gdy na niego naciskasz? Czy może pomimo wciśniętego sprzęgła nadal ciągnie?
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
fockeRR
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2007-06-04, 11:30
|
|
|
właśnie a propo kopniaka... Jest on chyba ciut za "lekkochodzący" znaczy jak regulowałem sprzegło to zawsze patrzyłem czy nie wpada jak w masło czy też sie nie zacina całkowicie.
Przed chwilą chyba rozładowałem akumulator :/ |
|
|
|
|
fockeRR
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2007-06-04, 11:32
|
|
|
jeszcze mam jedną rzecz: po zakupie sobie jeżdżę, jeżdżę ... odstawiam do garażu i tak sobie patrze od tyłu na moto, a TU!!! silnik trochę w prawo przekrzywiony a łańcuch na bank nie jest zbytnio napięty??? |
|
|
|
|
Simon
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 15 Paź 2005 Posty: 137 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2007-06-04, 11:36
|
|
|
to skrzywienie to norma w 250/251, jak nie jest zbyt mocne to można jeździć, łańcuch może się troche szybciej zużyć |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-04, 17:46
|
|
|
fockeRR, Sprzęgła nie ustawia się na kopniak Polecam http://poltegor.igo.wroc..../cwdata/34.html i oczywiście przeszukać forum. Ta rurka jest niekonieczna - można to wyczuć.
Pozdrawiam |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
fockeRR
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2007-06-04, 20:37
|
|
|
aha może dlatego regulacje nie przynosiły efektu :oops:Aku podładowałem jutro będę działał!!!! Wiecie co??? Poprzedni właściciel wywalił i nie ma w ogóle filtra powietrza. Do dopiero "mondry" człek..... Ale miałem minę jak to zobaczyłem - pusta śruba Jak zagadać w sklepie żebym dostał taki filter znaczy wymiary albo nazwa takowego filtra???
Sorki że tak mieszam tamety ale tak jakoś mnie nachodzi jak piszę |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-06-04, 21:13
|
|
|
fockeRR, filtro do em 250:) w sklepie z czesciami do moto |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
fockeRR
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2007-06-06, 09:20
|
|
|
Hej!!! Moja MZ -ta jest nieprzewidywalna!!! Jak mam skręconą kierwonicę w prawo to nabiera takich obrotów, że masakra!!! Pewnie się linka naciąga ale gdzie można to regulować???
Po za tym coś biegi mi zaczęły głośno chodzić i kontrolka luzu (na obrotomierzu) nie działa!!!
Macie jakiś pomysł??? |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2007-06-06, 09:40
|
|
|
Hmm... Wkrec troszke srube regulacyjna na pokrywie gaźnika(tam gdzie wchodzi linka) Co do kontrolki to narazie sprawdz zarówke i czy kabelek sie nie odłączył. |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
fockeRR
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 9 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2007-06-06, 10:29
|
|
|
Oko, tak zrobię.
A jeśli chce np. zdjąć lewą pokrywę silnika, tą za którą kryje się sprzęgło i skrzynia biegów to muszę mieć moto obalone na prawą stronę? |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2007-06-06, 11:59
|
|
|
tak jeżeli nie chcesz aby Ci się wylał olej!
jak nie to smiało odkręcaj na pionowo.
najpierw radze odkręcić śrubę obrotomierza w tym celu blokujemy wał (najlepiej wsówając trzonek młotka przez okno wydechowe .... lub w inny sposób i odkrecamy śrubę obrotomierza dalej zciągami wdzwignie zmiany biegów i odkrecamy śruby pokywy boczen ( kopniaka nie ruszamy) i sciagamy pokrywę:) |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
|