Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 12:12 |
Akumulator żelowy w ETZ |
Autor |
Wiadomość |
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2007-09-03, 20:29 Akumulator żelowy w ETZ
|
|
|
Witam. Chce założyc żelowy akumulator w mojej ETZ 250 tylko ze mam mechaniczny regulator napięcia. Dodam ze działa on bardzo dobrze nigdy nie był rozbierany ani przestawiany napięcie ma od 11,8 do 13,4 volta. i teraz moje pytanie czy akumulatorowi cos sie stanie jak go włoże do mojej eci czy nie ma problemu |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2007-09-03, 20:33
|
|
|
jesli ładowanie nie przekracza 13.8 V to mozna go zastosować |
|
|
|
|
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2007-09-03, 20:37
|
|
|
To będzie dobrze bo ładowanie w sumie dochodzi do 13,9 volta ale to juz grubo ponad 7000 obrotów jest, przy 6000 jest własnie 13,4 volta. a ja staram się nigdy nie przekraczać tych 6000 w końcu MZ swoje latka ma i juz nie ma co jej męczyc na starość .
Dziękuje za szybką odpowiedź i pozdrawiam |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-09-03, 20:38
|
|
|
Jak przekroczy to może być bum hehe |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-09-03, 21:38
|
|
|
dziwne.... u mnie MZ minumum trzyma 13,4... |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Mieczko$
Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 756 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2007-09-03, 21:44
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | dziwne.... u mnie MZ minumum trzyma 13,4... | znaczy sie masz coś po huju . zresztą alternator chyba daje napięcie ok 14 volt, a prądnica nie wiem |
_________________
|
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-09-03, 21:48
|
|
|
Ja dwa latka już aku żelowe mam 5Ah. Tyle, że regulator nowiutki elektroniczny i reszta instalacji też w idealnym stanie. Moim zdaniem nie ma co na tym oszczędzać, sam kiedyś próbowałem przywrócić do życia mechaniczny regulator to się skończyło na przepalonej kontrolce i dobrze, że tylko na tym . A napięcie powinieneś mieć 14.4V najlepiej jak w największym zakresie obrotów. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/KingNothing/ |
|
|
|
|
RoNin
Motocykl: Suzi GS500F
Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 14 Skąd: England
|
Wysłany: 2007-09-03, 21:50
|
|
|
Witam
Osobiście na aku żelowym jeździłem baaardzo długo i sobie je niesamowicie chwale za szczelność poręczność i bezobsługowość.
I mimo że aku żelowe nienawidzą!!!!!! tętnień (zalecam baterie kondziołków i jakiś dławik) nie mówiąc juz o prądzie zmiennym!!!, grzeją się i zdychają,ale....
w praktyce jest OK, jeździłem ETZ 250 lato i 2 zimy na już wcześniej używanym aku i nigdy nie było problemów.
Mój aku był typowo "elektronicznym" żelowcem już trochę zużytym, explantowałem go w ETZ 250,
Dokładnie są 2 rozwiązania na ograniczanie tętnień w obwodzie
Na początek wystarczy wpiąć kondensator (baterie - kilka) pomiędzy "+" i "-" pojemność jak największa napięcie przebicia powyżej 30V, wpinamy w instalacje , uwaga w elektrolitycznych kądziołkach zachowujemy biegunowość.
Dławik czyli w praktyce nawinięty kawał miedzianego drutu na jakiś rdzeń - musi być na tyle gruby aby opór czynny dla składowej stałej prądu w instalacji był jak najmniejszy ,za to indukcyjny dla zmiennej jak największy
mozna wykorzystać (jak ja) uzwojenie wtórne z średniego trafo bez żadnych przeróbek tylko uwaga na pierwotnym może się co nieco zindukować he he, dławik wpinamy w szereg., jak się ma Kondziołki (baterie z 3000u) można spokojnie pominąć.
dodam że te rozwiązania mają na celu "wygładzenie" tętnień prądu w obwodzie i przedłużenie życia Aku, nie jest to konieczne!!!! można jeździć bez tego.
Napięcie ładowania nbie ma znaczenia, liczy się prąd ładowania, ale muszę przyznać że żelowce są zadziwiająco wytrzymałe zarówno na przeładowanie jak i rozładowanie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
mati1700
Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 76 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-09-03, 21:55
|
|
|
ja mam juz 2 rok w swojej etce zelówke i tylko raz go ladowalem w zimie jak go wyciagłem a tak zapomialem o jakichkolwiek problemach bezobsługowy, nie wylewa sie kwas polecam |
_________________ kilka fotek
http://polskajazda.pl/ind...12&opcja=detail |
|
|
|
|
abaddon
Motocykl: MZ TS 250, WSK 125
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 15 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-11-25, 11:56
|
|
|
Witam. Mam pytanie odnośnie akumulatora. Otóż kupiłem MZ TS 250. Tylko raz ją widziałem, bo niedługo pójdzie do mechanika. Mam zamiar kupić akumulator żelowy i teraz moje pytanie - na allegro widuje takie akumulatory firmy VIPOW, ale coś nie mam przekonania do tej firmy. Prosiłbym o wypowiedzenie sie na temat jakości akumulatorów tej firmy. I jeszcze jedno - jak ktoś może to niech mi poda wymiary takiego akumulatora który pójdzie włożyć, bo są akumulatory podłużne i kwadratowe. |
_________________ Zniszczyłem przyjaźń ze znajomymi,
Zgasiłem światło,
Odeszli,
Ch*j z nimi. |
|
|
|
|
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2007-11-25, 19:39
|
|
|
Ja kupiłem taki i nie narzekam Tylko jA mam 12v a tobie chyba 6v trzeba |
|
|
|
|
abaddon
Motocykl: MZ TS 250, WSK 125
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 15 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-11-25, 21:47
|
|
|
No raczej, z tego co wiem w MZ TS 250 4-biegowych instalacja jest 6V. |
_________________ Zniszczyłem przyjaźń ze znajomymi,
Zgasiłem światło,
Odeszli,
Ch*j z nimi. |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2007-11-26, 00:00
|
|
|
moj żelowy ma juz ponad 4 lata i świetną kondycje,polecam jak najbardziej,niestety jest nieco zadlugi i niechce mi wejsc do tego korytka na akumulator wiec stoi troche po skosie,niestety niemialem na to wpływu bo kupił go jeszcze poprzedni wlasciciel MZ,ale pozatym to rewelacja,zero problemow. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
bully
enduro driver
Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 312 Skąd: KD/ozimka
|
|
|
|
|
abaddon
Motocykl: MZ TS 250, WSK 125
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 15 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2007-11-26, 16:02
|
|
|
Acha ok, dzięki za info. A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz - ile tych Ah ma mieć akumulator do MZ TS 250? Bo właśnie te 4,5Ah, o którym mówi bully jest mały i poręczny, a takie 10 - 12Ah są duże i nie wiem czy zmieści mi sie taki na półkę.
J
ak chodzi o akumulatory to mam zero pojęcia. Przez ostatnie 5 lat jeździłem wsk 125, w której nigdy nie miałem akumulatora. |
_________________ Zniszczyłem przyjaźń ze znajomymi,
Zgasiłem światło,
Odeszli,
Ch*j z nimi. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-11-26, 17:10
|
|
|
Do TSki powinien mieć 12Ah. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
bully
enduro driver
Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 312 Skąd: KD/ozimka
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-11-27, 13:25
|
|
|
Na pewno są 12Ah |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
|