» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: hubertbaran
2009-10-16, 12:45
Szczelina między tłokiem a głowicą etz 150
Autor Wiadomość
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-03-01, 16:45   Szczelina między tłokiem a głowicą etz 150

Dzisiaj sprawdziłem szczeline między tłokiem a głowicą.Okazało się że wynosi ona 0,7mm.Z książki serwisowej wiem że powinna ona wynosić od 0,9 mm do 1,2mm.W piwnicy znalazłem uszczelke pod głowice o grubości 0,3mm.Teraz moje pytanie, czy zostawić to tak jak jest z szczeliną 0,7mm czy włożyć drugą uszczelke gdzie w sumie szczelina będzie wynosić 1mm.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
bary251 


Motocykl: silver etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 45
Skąd: kurów
Wysłany: 2009-03-01, 17:28   

jak masz 0,7 masz za wysoki stopień sprężania co nie działa korzystnie na stan serduszka wiec podłóż sobie jeszcze jedna uszczelkę i będzie ok!
_________________
Motocykle to nie wszystko ale wszystko bez nich jest niczym.


http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/62136



http://www.bikepics.com/members/bary251/91etz251/
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-03-01, 19:16   

tylko ta wartość jest dla silnika 250...
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-03-01, 19:18   

wojciech944, dla 150 jest taka sama z tego co mi wiadomo :cool:
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-03-02, 10:54   

Więc co mam zrobić?
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2009-03-02, 11:40   

Wg. mnie to liczba 0,7 w przeciwieństwie do 1,0 nie łapie się w przedziale <0,9 ; 1,2> Więc chyba odpowiedzieć na pytanie możesz sobie sam :lol:
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-03-02, 12:19   

Ktoś wyżej napisał że są to wymiary dla 250 więc teraz sam nie wiem :P
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2009-03-02, 12:32   

A moga byc uzywane podkładki.
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2009-03-02, 13:58   

Wymiary 0,9 - 1,2 są ogólne dla wszystkich silników z głowicami tego typu i ma to związek z rozchodzeniem sie płomienia w komorze. Jeżeli przerwa jest mniejsza pod obciązeniem powstają detonacje co jest zabujcze dla układu korbowego. Tak więc w MZ nigdy mniej niż 0,9
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-03-02, 14:09   

Dzięki.Dzisiaj podłoże jeszcze jedną co da w efekcie 1mm.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-03-02, 23:05   

Może wsadź grubszą/cieńszą uszczelkę pod cylinder i wtedy spróbuj z nową uszczelką pod głowice?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
nicek27 
Janka najmłodszy


Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 336
Skąd: Frankfurt/M
Wysłany: 2009-03-03, 17:07   

A ja tak w ogóle spytam, jak sprawdza się tą szczelinę?
_________________
Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku.
 
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-03, 17:42   

Wykręcasz świecę, bierzesz drut cynowy, wsadzasz go do środka przez otwór świecy lekko zagięty żeby się opierał płaszczyzną na tłoku i przekopujesz silnik raz. Drut cynowy się wtedy zgniata o tłok i głowicę i mierzysz go suwmiarką i masz już pomiar.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-03-03, 19:38   

Więc tak.Dzisiaj dorwałem suwmiarke elektroniczną i okazało się że mam szczeline 0,6mm a nie 0,7.Po włożeniu drugiej podkładki szczelina wynosi 0,81mm.Wkładać trzcią? :???:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
Ostatnio zmieniony przez tomeklol 2009-03-03, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-03-03, 19:53   

co ty masz za podkładke że ma 7,4 mm :oczy: :?
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-03-03, 20:13   

Zle...już poprawiłem :P
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-05-25, 20:17   

Odgrzewam.

Mam 2mm szczelinę pomiędzy tłokiem a głowicą.
Jak wiadomo powinno być 0,9-1,2.
Zawracać sobie tym głowę i wywalać podkładkę, ew. planować głowicę, czy zostawić?
Ile silnik mógł stracić mocy przez to że szczelina jest o conajmniej 0,8mm za duża?
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-25, 21:02   

adik204, straci pewnie przy tak dużej różnicy, w końcu to jakieś 80-100% więcej tej odległości :D
widzę to tak
1. podkładka pod głowicą do widzenia - spokojnie, jak jest wszystko dobre to będzie szczelne
2. czyszczenie tego rantu w głowicy który opiera się na tulei cylindra
3. jak najmniejsza (albo i w ogóle brak) uszczelki pod cylindrem
ja w ten sposób z 1,6mm uzyskałem niecałe 1,2 ;) mógłbym więcej "zdjąć" nawet bo pod głowicą bez uszczelki mam, ale mam taką cienką pod cylindrem (to i tak zawsze z 0,1mm jak nie więcej zabiera, ale wole mieć pewność że będzie szczelne)
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-05-25, 22:03   

Magic napisał/a:
. podkładka pod głowicą do widzenia - spokojnie, jak jest wszystko dobre to będzie szczelne

Właśnie chodzi o to, że już próbowałem bez to chodziła jak WSK 125, bo kompresja uciekala-nie szczelne.
Prawdopodobnie poprzedni właściciel "planował" ją papierem ściernym, i ją pokrzywił.

Magic napisał/a:
ja w ten sposób z 1,6mm uzyskałem niecałe 1,2 ;)

I jakie odczucia po? Gra warta świeczki, tzn czuć różnicę?
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2009-05-25, 22:20   

adik204, czuc nie czuc, nie wiem czy po prostu wal wtedy po dupsku nie dostaje, ze wzgledu na stopien sprezania i czas zaplonu mieszanki w zbyt duzej komorze. Jak ktos dobry z termy, to niech krzyczy. Z tego co pamietam ja, to to bedzie chyba Obieg Sabathe.

Zrob jakąs najciensza z mozliwych podkladke pod glowice, a pod cylinder z kartki papieru. Pod cylindrem delikatusnie na silikonek, tak tylko ciut, ciut dla przyklejenia, a pod glowica mozesz nawet na tawocik i powinno byc gitolo ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14