Przesunięty przez: hubertbaran 2009-10-16, 12:45 |
Szczelina między tłokiem a głowicą etz 150 |
Autor |
Wiadomość |
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2009-03-01, 16:45 Szczelina między tłokiem a głowicą etz 150
|
|
|
Dzisiaj sprawdziłem szczeline między tłokiem a głowicą.Okazało się że wynosi ona 0,7mm.Z książki serwisowej wiem że powinna ona wynosić od 0,9 mm do 1,2mm.W piwnicy znalazłem uszczelke pod głowice o grubości 0,3mm.Teraz moje pytanie, czy zostawić to tak jak jest z szczeliną 0,7mm czy włożyć drugą uszczelke gdzie w sumie szczelina będzie wynosić 1mm. |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać. |
|
|
|
|
bary251
Motocykl: silver etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 45 Skąd: kurów
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-03-01, 19:16
|
|
|
tylko ta wartość jest dla silnika 250... |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
przemekpiotr
Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2009-03-02, 11:40
|
|
|
Wg. mnie to liczba 0,7 w przeciwieństwie do 1,0 nie łapie się w przedziale <0,9 ; 1,2> Więc chyba odpowiedzieć na pytanie możesz sobie sam |
_________________ Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>> |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2009-03-02, 12:32
|
|
|
A moga byc uzywane podkładki. |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-03-02, 13:58
|
|
|
Wymiary 0,9 - 1,2 są ogólne dla wszystkich silników z głowicami tego typu i ma to związek z rozchodzeniem sie płomienia w komorze. Jeżeli przerwa jest mniejsza pod obciązeniem powstają detonacje co jest zabujcze dla układu korbowego. Tak więc w MZ nigdy mniej niż 0,9 |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2009-03-02, 23:05
|
|
|
Może wsadź grubszą/cieńszą uszczelkę pod cylinder i wtedy spróbuj z nową uszczelką pod głowice? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
nicek27
Janka najmłodszy
Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 336 Skąd: Frankfurt/M
|
Wysłany: 2009-03-03, 17:07
|
|
|
A ja tak w ogóle spytam, jak sprawdza się tą szczelinę? |
_________________ Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku. |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-03-03, 17:42
|
|
|
Wykręcasz świecę, bierzesz drut cynowy, wsadzasz go do środka przez otwór świecy lekko zagięty żeby się opierał płaszczyzną na tłoku i przekopujesz silnik raz. Drut cynowy się wtedy zgniata o tłok i głowicę i mierzysz go suwmiarką i masz już pomiar. |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2009-03-03, 19:38
|
|
|
Więc tak.Dzisiaj dorwałem suwmiarke elektroniczną i okazało się że mam szczeline 0,6mm a nie 0,7.Po włożeniu drugiej podkładki szczelina wynosi 0,81mm.Wkładać trzcią? |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655
Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać. |
Ostatnio zmieniony przez tomeklol 2009-03-03, 20:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-03-03, 19:53
|
|
|
co ty masz za podkładke że ma 7,4 mm |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-05-25, 20:17
|
|
|
Odgrzewam.
Mam 2mm szczelinę pomiędzy tłokiem a głowicą.
Jak wiadomo powinno być 0,9-1,2.
Zawracać sobie tym głowę i wywalać podkładkę, ew. planować głowicę, czy zostawić?
Ile silnik mógł stracić mocy przez to że szczelina jest o conajmniej 0,8mm za duża? |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-05-25, 21:02
|
|
|
adik204, straci pewnie przy tak dużej różnicy, w końcu to jakieś 80-100% więcej tej odległości
widzę to tak
1. podkładka pod głowicą do widzenia - spokojnie, jak jest wszystko dobre to będzie szczelne
2. czyszczenie tego rantu w głowicy który opiera się na tulei cylindra
3. jak najmniejsza (albo i w ogóle brak) uszczelki pod cylindrem
ja w ten sposób z 1,6mm uzyskałem niecałe 1,2 mógłbym więcej "zdjąć" nawet bo pod głowicą bez uszczelki mam, ale mam taką cienką pod cylindrem (to i tak zawsze z 0,1mm jak nie więcej zabiera, ale wole mieć pewność że będzie szczelne) |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
adik204
ETEZETOHOLIK
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 360 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-05-25, 22:03
|
|
|
Magic napisał/a: | . podkładka pod głowicą do widzenia - spokojnie, jak jest wszystko dobre to będzie szczelne |
Właśnie chodzi o to, że już próbowałem bez to chodziła jak WSK 125, bo kompresja uciekala-nie szczelne.
Prawdopodobnie poprzedni właściciel "planował" ją papierem ściernym, i ją pokrzywił.
Magic napisał/a: | ja w ten sposób z 1,6mm uzyskałem niecałe 1,2 |
I jakie odczucia po? Gra warta świeczki, tzn czuć różnicę? |
_________________ ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3. |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2009-05-25, 22:20
|
|
|
adik204, czuc nie czuc, nie wiem czy po prostu wal wtedy po dupsku nie dostaje, ze wzgledu na stopien sprezania i czas zaplonu mieszanki w zbyt duzej komorze. Jak ktos dobry z termy, to niech krzyczy. Z tego co pamietam ja, to to bedzie chyba Obieg Sabathe.
Zrob jakąs najciensza z mozliwych podkladke pod glowice, a pod cylinder z kartki papieru. Pod cylindrem delikatusnie na silikonek, tak tylko ciut, ciut dla przyklejenia, a pod glowica mozesz nawet na tawocik i powinno byc gitolo |
|
|
|
|
|