Przesunięty przez: motomaciey 2011-11-25, 13:31 |
Przesiadka z MZ na coś mocniejszego.... |
Autor |
Wiadomość |
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2009-12-21, 13:15
|
|
|
PoLi1990 napisał/a: | takie pytanie, ile km turystyk może przejechać bez żadnego poważniejszego remontu silnika... ? z jakim przebiegiem raczej niewarto kupować moto... |
Ostatnią rzeczą jaką należy się w Polsce sugerować jest przebieg pokazywany przez licznik. Silnik, jeżeli nie jest singlem powinien wytrzymać 100 tyś km. Trzeba zakładać minimum 5 tyś km przebiegu rocznie. Mnożąc to przez lata wychodzi przybliżony faktyczny przebieg maszyny. Tak więc modele z 2000 mają już prawie napewno połowe maksymalnego przebiegu a jeżeli kierowca to prawdziwy turysta, bedzie robił 10 - 15 tyś rocznie lekko. Można sobie policzyć jaki przebieg ma silnik po 10 latach. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
dublekil
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 165 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-12-21, 17:56
|
|
|
Ja po mztce to chciałbym mieć właśnie cb 500, albo (ale to musiałbym dużo więcej popracować) suzuki sv 650. Saska, teraz wiem do kogo się udać jakbym chciał z kimś cebulkę oglądać , no ale to na razie odległe plany. Z ciekawości ile dałeś za swoją i czy to moto ma jakieś istotne wady? |
_________________ Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać. |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2009-12-21, 18:41
|
|
|
Robert_K napisał/a: | Ja tak jak i Wy rozglądam się za jakimiś większymi moto, na razie śmigam ETZ 251. Interesują mnie raczej turystyki, nawet pod Enduro. I tak sobie myślę nad Varadero XL1000 . Fakt że ma prawie 100 koni ale to nie jest szlifiera, swoje waży. W dodatku motor z tego co słyszałem niezawodny i wjechać nim można praktycznie wszędzie. |
Ten motocykl to kolos! Nie licz na to, że wiedziesz nim dalej niż na er5 czy gs500. Ten sprzęt nie jest endurakiem, gdyż maa gigantyczną masę, małe odlewane koła i sztywne nastawy zawieszenia - dlatego nie nadaje się on do wjeżdżania w jakikolwiek teren - ten motocykl jest nastawiony wyłącznie na długie trasy po autostradach. Jeżeli już chcesz coś uniwersalnego polecam trampka, africe, dr 650 lub supertenerę. Te motocykle pomimo, że są lżejsze o mniej - więcej 50 - 100kg są klasyfikowane jako ciężkie enduro, ale mimo to spokojnie dają sobie radę zarówno w niezbyt ciężkim terenie jaki i w długiej trasie. No i do tego moc w okolicach 60KM - jak znalazł na przesiadkę z etki |
|
|
|
|
Lary
Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Obra Dolna
|
|
|
|
|
Stolarz
Bogdan
Motocykl: Es 250/1 CB125 D45A
Pomógł: 8 razy Wiek: 55 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 150 Skąd: Żabia Wola i okolice
|
Wysłany: 2009-12-21, 21:00
|
|
|
Akurat w temacie bo dwa tygodnie temu kupiłem Trampka. Moto super. W super stanie. Bardzo jestem zadowolony. Mój z 1997 roku PD10. Waga do przyjęcia 180-200kg. W trasę starczy, w teren wjedzie. Trwały silnik, V, moto legenda już. Fajnie się nim jeżdzi. Czad po prostu. Te w nowej budzie 650 już mi się tak nie podobają.
Sprowadzał mi go bardzo fajny koleś z forum Afryki. Jest znawcą tramków i pasjonatem. Za moto w dobrym stanie i sprawdzone musisz zapłacić. Okazji już nie ma. |
|
|
|
|
nicek27
Janka najmłodszy
Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 336 Skąd: Frankfurt/M
|
Wysłany: 2009-12-21, 21:09
|
|
|
Teraz ja:
jeśli kolega wyżej myśli, że wiadrem wszędzie wjedzie, to się ogromnie myli. Waży ona bodajże coś koło 250 kg, do tego stworzona jest DUŻO BARDZIEJ do szosowej turystyki, nie offowej. Wystarczy porównać ją pod względem wizualnym z np. AT czy CGV EleFUNt. Ogarniając cały wątek, polecam: http://www.morowiec.pl/index.php?page=100km dla tych, którzy myślą o przesiadce z 24km ETZ na 120konne ZXr itp. itd. Miałem okazję tym jechać, choć na prawdę krótko - 3, 4 tys.obr. i już zaczynał się odlot. To tyle, czekam teraz na obelgi z powodu moich poglądów, a przy tym informuję, że mam na sprzedaż 65konne ZXR 400 z 91. roku, z którym, mogę przyznać - dobrze jest się zapoznać przed maszynami z półki 600 i więcej.
[ Dodano: 2009-12-21, 21:12 ]
Xargo1 napisał/a: | No i do tego moc w okolicach 60KM - jak znalazł na przesiadkę z etki | w 100% się z tym zgadzam. |
_________________ Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku. |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
John
Motocykl: MZ, XX
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 1275 Skąd: Sierpc/Oleśnica
|
Wysłany: 2009-12-21, 22:05
|
|
|
PoLi1990 napisał/a: | myśle ze taka 500ccm 200km/h poleci... ? |
był już taki jeden co podobne prędkości MZ-tką osiągał |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
John
Motocykl: MZ, XX
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 1275 Skąd: Sierpc/Oleśnica
|
Wysłany: 2009-12-21, 22:13
|
|
|
A jak już sobie tak rozmawiamy to ostatnio zastanawiałem się czemu ceny Er 5 porównywalne są z cenami starszych o kilka lat GS-ów i GPZ-ów? Czy coś w tym motorze jest nie tak? |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-21, 22:28
|
|
|
John, mi przychodzą tylko 3 rzeczy do głowy: nie jest zbyt wielki ani mocny, ma bęben z tyłu i jest to kawa (co dla niektórych jest synonimem złomu albo przynajmniej kiepskiej jakości)
Dlaczego GPZy kosztują tak a nie inaczej to właściwie nie wiem, bo aż tak bardzo popularne chyba nie są, ale już cena GSa wynika tylko z tego że zdobył u nas opinie dobrego na pierwsze moto i sporo ludzi byłoby chętnych na kupno. Tyle że większość tych cen jest przesadzona... Właściciel tego OSK w lbn o którym wspominałem wcześniej [że ma ER5 na szkoleniu] najpierw szukał właśnie GSa i zrezygnował bo były po prostu pozajeżdżane wszystkie albo ceny miały z kosmosu całkiem |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
Leyek
Łukasz EBE
Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 495 Skąd: Bełchatów / Drużbice
|
Wysłany: 2009-12-21, 22:30
|
|
|
John napisał/a: | A jak już sobie tak rozmawiamy to ostatnio zastanawiałem się czemu ceny Er 5 porównywalne są z cenami starszych o kilka lat GS-ów i GPZ-ów? Czy coś w tym motorze jest nie tak? |
Bo to poprostu Kawasaki:]
GPZ troche zawyżony, nie wiem dlaczego;/ |
_________________ .
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.
zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942 |
|
|
|
|
Peterek
NNI A851
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 469 Skąd: Nidzica/Wwa
|
Wysłany: 2009-12-21, 22:46
|
|
|
ja postawilem na EX 500, moto z 95r z niesypiacym sie juz kolem magnesowym. czesto robie trase nidzica- wawa (ok 170 w jedna strone) lub wawa poznan i dowiedzialem sie tyle, ze jezeli ktos lubi przelotowe w okolicach 150kmh to owiewka jest nieoceniona sprawa - o ile jest w jednym kawalku
co do samego motocykla: na poczatku sezonu silnik przeszedl regulacje i wymiany, od tego czasu zrobilem ok 9 tys i nie dolozylem reki. trzeba tylko uwazac na poziom oleju jesli czesto kreci sie go w okol. 9-10 tys
prowadzenie jest dosc bezplciowe w porownaniu do ETki, niby 60KM ale widac je dopiero podczas startu spod swiatel kiedy cale barachlo na 4 kolach znika w lusterkach lub podczas wyprzedzania.
co do spalania: w miescie przy oszczedzaniu prawej reki miesci sie w 4,5l w trasie do 130kmh (ale bez krecenia) do 4l.
kiedys chcialem pobic rekord ojca ustanowiony co prawda noca ale w polonezie i cala trase z nni do wawy odwijalem tyle ile sie dalo - 160 i wiecej non stop, hamowania, wyprzedzania itd, moto spalilo 5,5l
po kilku sezonach na ETce i jednym na EX dochodze do wniosku, ze warto bylo zainwestowac w wieksza dawke adrenaliny |
_________________ "...obsraj sie a nie daj sie..."
To moja maszyna! |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-21, 23:03
|
|
|
Peterek, ile dałeś za swojego EXa (czyli GPZ nawiasem mówiąc)? Masz wersje totalnie EX czyli amerykańską z jedną tarczą z przodu czy "mieszaną" - 2 tarcze? |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
kaze_k
Motocykl: XTZ 660 sm
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 341 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 2009-12-22, 14:53
|
|
|
PoLi1990 zastanów się nad Hondą CB 500
Silniki słynną z niezawodności, fajny sprzęt JA bym wolał Cb niż ER ale to twój wybór |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-22, 16:22
|
|
|
PoLi1990, w żadnym wypadku tym bardziej że osobiście nie miałem kontaktu z tym moto. Pisząc tamto miałem na myśli na co ktoś inny mógł wpaść, ja sam nie widze problemu z czymkolwiek spod znaku Kawasaki (chyba ze jest powszechnie znane jako lipne ), moc na początek starczy, jedynie ten bęben z tyłu faktycznie psuje obraz całości... ale CB chyba też przez dłuższy czas miały bęben? zresztą i tak znacznie częściej używa się przedniego hamulca
edit: przejrzałem aktualne ceny CB500 i tak na dobrą sprawę to na tą chwilę chyba bym się skłaniał ku cebulce jednak z 500tek |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
jedrek1000f
Motocykl: MZ,Honda
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 1326 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2009-12-22, 18:55
|
|
|
jeśli chcesz kupić cosik większego a niemasz zabardzo kasiory to lepiej zastanów sie dobrze gdzie i jak chcesz jeździć czy ma to być duży i ciężki czy może mniejszy i lżejszy sprzet i jak z serwisowaniem bo sprzety pod tym względem są naprawde różne jedne wymagają czestego serwisu a inne nie a to jak wiadomo ma wpływ na ewentualne koszty eksploatacyjne wiec musisz brać to pod uwage chyba że kupujesz dla szpanu i bedziesz jeździł wokól komina ale to już jest twoja sprawa i nie bende w to wnikał ja osobiście niewiem czy jeżdże dużo czy mało ale kupując swojego sprzęta marzyłem o podróżach więc wybrałem duży i cieżki i nie interesuje mnie to czy sie komuś podoba czy nie ważne że jestem zadowolony a zrobiłem nim dopiero 84000 km i to jest mój aktualny i autentyczny przebieg i prawde powiedziawszy ten sprzet spełnił wszystkie moje oczekiwania gdy zdecydowałem sie na jego kupno 10 lat temu też nie miałem kasy i musiałem czekać jeszcze 2 lata zanim spełniło sie moje marzenie ale uwież mi naprawde było warto a mz niesprzedawaj za żadne pieniądze bo to jest tylko kasa która wcześniej czy później sie rozejdzie ja swoją mz mam do dzisiaj i dopuki bende żył to napewno jej nie sprzedam i nie musze nią jeździć zostaje i i basta tak samo moja lokomotywa narazie musze nią zrobić 100000 km a później bende sie zastanawiał co dalej |
_________________ nie ważne gdzie nie ważne jak dopóki tylko pełny bak odkręcam gaz i znikam z tąd jestem wolny
http://picasaweb.google.com/jedrek1000f
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17577
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=20566
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17236
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=18195 |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
|