Zwarcie ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
lukaszek085
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-01-20, 21:54 Zwarcie ETZ 250
|
|
|
Otóż mam taki problem iż odpalę swoja maszynę jest wszystko ok ale kiedy zapale światło jest buuuu ładowanie jest wporzadku wiec to chyba jakies zwarcie tylko gdzie ;] prosze o pomoc:) Z góry dziekuje |
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2018-04-16, 06:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Patrick345
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 158 Skąd: Głowno
|
|
|
|
|
lukaszek085
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-01-20, 22:01
|
|
|
aqu jest dobry ladowanie oki cacy chyba mam gdzies zwarcie tylko gdzie to jest pytanie;] |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-01-20, 22:04
|
|
|
Tylko kiedy włączysz światła? |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
lukaszek085
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-01-21, 20:58
|
|
|
tak tak tylko wtedy odpale jest oki a kiedy tylko włacze swiatla gasnie ;] |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2010-01-21, 21:07
|
|
|
Ja stawiam na złą lub zużyta swiece.... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
|
|
|
|
Rufusetz150e
Motocykl: Mz Etz 150e itp.
Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 269 Skąd: Nisko
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-02-09, 02:01
|
|
|
Witam
Przy zwarciu wywaliło by mu bezpieczniki myślę ze ma pozamieniane przewody w stacyjce(gaszenie w pozycji świateł) lub listwie zaciskowej w lampie....POZDRO |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-08-30, 18:54
|
|
|
Witam! Temat o zwarciu w etz 250, także napiszę i ja z jaką zagwozdką się napotkałem w pewnym, dodam nie swoim egzemplarzu, otóż facetowi wylała się maź z cewki WN i zaczął gotować akumulator, zapewne spalił by się też bezpiecznik od minusa, ale puszka jest trochę rozwalona i minus jest złączony na stałe, bezpiecznik plusowy cały. Wziąłem się za sprawdzanie, odłączyłem w puszcze bezpieczników kabel plusowy który idzie do stacyjki, nie pomogło, następnie to samo zrobiłem z przewodami które idą do cewki WN itp. , mówiąc krótko w puszce zostały tylko przewody od wzbudzenia, minusowy i ten idący do prostownika, efekt ten sam. Pomogło dopiero odpięcie przewodu z zasilaniem do wspomnianego prostownika, wpiąłem więc wszystkie kable oprócz tego od prostownika i zwarcia nie ma. Podejrzenie padło więc na prostownik, odpiąłem przewody U,V,W i ten idący do regulatora ale nie pomogło. Po przeanalizowaniu schematu stwierdziłem, że pewnie któraś dioda puszcza w dwie strony i płynie prąd do masy. Facet kupił drugi prostownik, podłączyłem i dalej to samo, ewidentnie pojawia się prąd na przewodzie idącym od prostownika do masy. Wziąłem te dwa prostowniki do domu aby sprawdzić multimetrem przejście pomiędzy D- i D+, brzęczyk nie zapiszczał. Dla pewności wziąłem prostownik do ładowania akumulatora i podłączyłem zacisk dodatni do D+, a ujemny do D-, zwarcia nie ma. Na tym skończyły mi się pomysły co może być, poratujcie |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-08-30, 22:08
|
|
|
Sprawdź porządnie prostownik, cudów nie ma. Zwarcie się pojawia, jak podłączasz plus akumulatora do zacisku D+ prostownika tak? to masz ewidentnie przestrzelone diody. Jaki tam masz regulator? jak mechaniczny to może robić takie zwarcia. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-08-31, 08:04
|
|
|
Cytat: | Zwarcie się pojawia, jak podłączasz plus akumulatora do zacisku D+ prostownika tak? |
Dokładnie tak, odkręcałem punkt masowy pod siedzieniem i po dotknięciu przewodem D- do masy iskrzy. Wiem, że wygląda to na przestrzelone diody, ale dziwne jest to, że gdy sprawdzałem go na stole podpinając prąd to zwarcia nie ma. Napiszę od razu, że przewód D+ nie dotyka do masy. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-08-31, 08:22
|
|
|
A czy pomiędzy płytami D+ a D- nie ma czasem zwarcia w postaci jakiegoś elementu metalowego np nakrętki? miałem takie fiksy kiedyś |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-08-31, 12:12
|
|
|
Nic nie widać, na jednym i drugim prostowniku to samo. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-09-01, 00:16
|
|
|
A skąd pewność, że drugi prostownik masz sprawny? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-09-01, 07:59
|
|
|
Pewności nie mam żadnej, ale tak jak pisałem, przejścia pomiędzy D-, a D+ nie ma przynajmniej miernik tak pokazuje , dodatkowo jak wcześniej napisałem po podłączeniu prostowniki do ładowania akumulatora zwarcia nie ma. Sprawdzę jeszcze w innej mz te prostowniki. |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2016-09-02, 21:12
|
|
|
Miernik może nie pokazać , dioda może przepuszczać dopiero jak dostanie troszkę prądu. Odłączałeś D- od diod i wtedy sprawdzać czy zwary nie ma ? A jaką wartość ma bezpiecznik na plusie aqu ? Ja u siebie też mam masę pod ramę i tylko plus po bezpieczniku i jest dobrze , przy zwarciu zawsze bezpiecznik przepala. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-09-02, 21:40
|
|
|
Prostowniki sprawdzałem w innej mz i oba są dobre, bezpiecznik na plusie taki jak ma być, czyli 16 A. Jutro pojadę i przejrzę jeszcze raz instalację. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-09-02, 21:56
|
|
|
A dowiemy się jaki masz regulator? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-09-02, 22:21
|
|
|
Oczywiście , regulator elektroniczny, także ten powód odpada. |
|
|
|
|
|