Przesunięty przez: motomaciey 2011-12-03, 22:54 |
silnik fiat 126p |
Autor |
Wiadomość |
mareczek
Motocykl: jawka:)
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 2010-01-26, 16:44 silnik fiat 126p
|
|
|
Witam wszystkich!
Mam pytanie,mianowicie:
znalazłem silnik od malucha(z calym osprzętem),jest on oczywiście wymontowany z samochodu.
Chciałbym go odpalić w takim stanie-jak się za to zabrać.?Na pewno podłączę wężyk i butelkę z benzyną pod pompkę paliwa.Niestety nie wiem do końca co z akumulatorem:minus na masę a + pod cewkę zapłonową?No i oczywiscie osobny kabel od + na rozrusznik?
Błądzę?
Proszę o pomoc:)
Proszę wybaczyć jeśli poziom pytania was obraża,ale przyznaję się bez bicia że jestem zielony w temacie |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-26, 17:21
|
|
|
podłączasz + pod cewkę
dodatkowym kablem z plusem wysterujesz rozrusznik
+ do cewki najlepiej puść przez przełącznik, którym będziesz mógł łatwo wyłaączyć silnik w razie "W"
i koniecznie zamontuj kamerę
[ Dodano: 2010-01-26, 17:21 ]
minus na mase oczywiście |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2010-01-26, 17:23
|
|
|
i paliwo zasilanie i powrot koniecznie wiem co to znaczy bo sam mam taki silnik i zbudowalem gokarta |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mareczek
Motocykl: jawka:)
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 2010-01-26, 17:25
|
|
|
saska251, dzieki bardzo o to chodziło
a takie pytanie poboczne:taki schemat podłaczenia na szybko,mogę dostosować też do innego silnika np od 125P? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2010-01-26, 17:57
|
|
|
tam jest juz wiecej technologi z zaplonem i rozrusznikiem ale mysle ze tez da rade i wlacz do tego jeszcze uklad chlodzenia ;P |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-27, 01:33
|
|
|
Koniecznie przytwierdź solidnie czym silnik do podłoża! Kiedyś z kumplem wyjmowałem silnik z komara, a że nam się zachciało odpalać, to położyliśmy go na stół warsztatowy i ręką odpaliliśmy...tyle tylko, że zapomnieliśmy o tym, że przepustnica była już wyjęta..więc silnik od razu wszedł na max obroty, my obaj wystraszeni puściliśmy go, a ten zaczął tak skakać, że w efekcie spadł na podłogę i pękł jeden dekiel Wyobraź sobie więc co może narobić 13x większej pojemności silnik |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2010-01-27, 08:42
|
|
|
silnik z malacza nie będzie skakał pod warunkiem, że nie będzie chodził na biegu jałowym, wystarczy ssanie zaciagnąć albo lekko przepustnice podstawić i już
P.S. kiedyś odpalałem VR6 na podłodze, ani drgnie bydle tak równo chodzi |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-27, 08:44
|
|
|
ty no, gdzie VR6, a gdzie 126 |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
mareczek
Motocykl: jawka:)
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 2010-01-27, 12:51
|
|
|
a jeszcze zapytam:)
silnik nazwijmy to od samochodów zachodnich,ale starszych(np renault 19, jakies kadety,stare VW)one mają też taką cewkę zapłonową jak maluch?Chyba nie,jak je odpalać na sucho,jak podłączyć do nich aku?
Pytanie z czystej ciekawości,pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-27, 13:12
|
|
|
wszystko sie da odpalić na podłodze. im mniej elektroniki w silniku tym lepiej. jeśli nie ma kompa, elektronicznie sterowanego gaxnika, innych bajerów - tylko normalną cewke i przerywacz, to proste. Jesli jest elektrniczny zapłon, no to dodatkowo trzeba podpiąc moduł etc.. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
mareczek
Motocykl: jawka:)
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 2010-01-27, 13:51
|
|
|
No własnie chodzi mi o takie silniki, które mają elektroniczny zapłon.Wtedy gdzie mam podpiąc + akumulatora? |
|
|
|
|
toffic
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 112 Skąd: RKR
|
Wysłany: 2010-01-27, 16:29
|
|
|
najczęściej też na cewke a oprócz tego do zasilania modułu, ECU, wtrysków itp itp |
_________________ My ETZ 251=>60% done |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-01-28, 00:10
|
|
|
Plus podpinasz zazwyczaj do:
* elektromagnes rozrusznika
* główny styk wirnika rozrusznika (koniecznie gruby przewód!)
* do cewki zapłonowej - pod zacisk oznaczony jako "15"
* jeśli jest wyposażony w prosty moduł zapłonu elektronicznego (jak np maluch czy Favorit) to również do zacisku "15" na tym module
* jeśli gaźnikowiec, to jeszcze trzeba pamiętać o elektromagnetycznym zaworze w gaźniku |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|