Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 01:07 |
części silnikowe od nowszych modeli pasujące do ES 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2010-07-12, 21:44 części silnikowe od nowszych modeli pasujące do ES 250/2
|
|
|
Jestem na etapie składania silnika zakupionego okazyjnie do tropha. Brakuje mi jednak paru detali takich jak zabierak sprzęgła, wysprzęglik ( ta dźwignia z ramieniem od której odchodzi drut ze sprężynką do którego podpina się linkę). I moje pytanie czy te elementy spasują np od ETZ? Proszę również o pociągnięcie tego tematu i zrobienia kompendium wiedzy o częściach pasujących od nowszych modeli do silnika tropha. |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
Gryf
Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: Brzozów\podkarpacie
|
Wysłany: 2010-07-31, 21:01
|
|
|
Witam
Czy wałek zmiany biegów w czterobiegowym silniku Tropika 250ccm (ten na którym jest osadzona dzwignia zmiany biegów) jest taki sam jak w nowszych pięcio biegowych silnikach np. TS czy ETZ.
(dla jasności) Objechał mi się frez mocujący dzwignie zmiany biegów, oj biada mi biada . |
|
|
|
|
Tomasz Łuc
Motocykl: Kawasaki GPZ 500
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 107 Skąd: Niewistka/Podk
|
Wysłany: 2010-07-31, 21:07
|
|
|
Stojo sprzęgło w trophie jest takie samo jak w etz 250 więc ci wszystko podejdzie. |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2010-08-01, 09:19
|
|
|
Tomasz Łuc napisał/a: | Stojo sprzęgło w trophie jest takie samo jak w etz 250 więc ci wszystko podejdzie. |
oj chyba się mylisz, wydaję mi się, że stożek sprzęgła etz ma mniejszą średnicę, ponieważ ściągacz od etz nie pasuję do sprzęgła trophy |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
Red250Arrow
amator-hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy Wiek: 78 Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 366 Skąd: KC
|
Wysłany: 2010-08-01, 09:39
|
|
|
Różnice dotyczace sprzegła ETZ a ESi TS:
-stożek od ETZ dłuższy i inny gwint (w ES i TS trzeba zakładac tulejkę)
ale pasuje bo jeżdzę na takim
- gwiazda wykonana z aluminium (w ES i TS niektórych wersjach stalowa)
-inne łożysko dociskowe
reszta bez zmian |
_________________ Happy driving with MZ Motorcycles |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-08-01, 09:52
|
|
|
Spzęgła są bardzo podobne i wymienne, robiłem kiedyś w ETZ podmiankę na sprzęgło od jaskółki. Srzęgło od ETZ jest o 400g lżejsze. W modelach TS 250 silnik jest bardzo podobny jednak kartery nie mają nadlewów do osłony gaźnika a sam gaźnik wyprowadzony jest na lewą stronę. Pasować będą także koła, bębny, środek prędkościomierza (od wszystkich modeli), zapłon, instalacja, klamki, przełączniki. W modelu TS 250/1 są już inne kartery, wał i skrzynia biegów ale da się przełożyć tłok, cylnder i głowicę. inne jest także przednie koło i sposób kotwiczenia bębna. Jeśli chodzi o unifikację z ETZ to prócz wspomnianego wcześniej sprzęgła z mechanizmem rozłączania da się przełożyć mechanizm kickstartera i zastosować mechanizm obrotomierza. Na forum znajduje się także opis przeróbki na gaźnik 30mm od
ETZ/TS oraz na zapłon 12V. Od ETZ nie pasuje już instalacja, dzwignie sprzęgła, hamulca i obudowa przełącznika to inny odlew. Inaczej jest zrobiona obudowa łańcucha i tylna zębatka ale tylny bęben jest wymienny. Można zastosować całe tylne koło (251) z zebtką i osłoną jednak rant felgi trochę się różni.
Jeśli coś pominąłem lub przekręciłem proszę o korektę. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2010-08-01, 12:08
|
|
|
A sam mechanizm rozłączania sprzęgła od ETZ można zastosować do stożka i całego sprzęgła ES/TS?? |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-08-01, 12:36
|
|
|
Jak już wcześniej napisałem da się |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Red250Arrow
amator-hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy Wiek: 78 Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 366 Skąd: KC
|
Wysłany: 2010-08-01, 12:41
|
|
|
Potwierdzam działa bez zarzutu |
_________________ Happy driving with MZ Motorcycles |
|
|
|
|
Gryf
Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: Brzozów\podkarpacie
|
Wysłany: 2010-08-09, 22:32
|
|
|
Co do wałka zmiany biegów to koniec końców się nie dowiedziałem czy podchodzi od nowszych pięcio biegowych sióstr 250 ccm .
Dokupiłem w idealnym stanie od TS-a, i pasuje. Z zeznań właściciela dawca był 5 biegowy, ale ja na to pewności nie mam.
Co do kapy olejowej (dekla od strony sprzęgła) Od TS-a podejdzie do Tropika ES 250/2. Podejdzie jednak wprawne oko wychwyci drobne detale którymi różnią się jednak te dekle. |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-09, 22:52
|
|
|
Gryf napisał/a: | Od TS-a podejdzie do Tropika ES 250/2. Podejdzie jednak wprawne oko wychwyci drobne detale którymi różnią się jednak te dekle. | między innymi śrubka kontrolna poziomu oleju w 4-jest niżej, w 5-wyżej |
_________________
|
|
|
|
|
Gryf
Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: Brzozów\podkarpacie
|
Wysłany: 2010-08-09, 23:11
|
|
|
Jeżak napisał/a: | między innymi śrubka kontrolna poziomu oleju w 4-jest niżej, w 5-wyżej |
Sii... Tak jest - to po pierwsze,
- Po drugie śrubka kontroli oleju w TS - sie, jest całkiem w innym miejscu, przesunięta do tyłu, na wysokości lewego podnóżka kierowcy. Utrudniony dostęp do niej będzie przez to.
- Trzy, otwór dekla regulacji wysprzęgnika jest wytoczony płycej o jakieś 1-2mm.
- Cztery , brak korka spustowego oleju.
- Pięć, mało zauważalne - inny kształt tego języczka do którego mocuje się sprężyne podstawy centralnej.
- sześć inna struktura "ziarenek" - dekiele nie są gładkie tylko chropowate.
Być może wybrzydzam bo na pierwszy rzut oka nie widać że w naszej ES-ce jest dekiel od TS-a. Jednak co oryginał to oryginał. |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-09, 23:38
|
|
|
Gryf napisał/a: | - Trzy, otwór dekla regulacji wysprzęgnika jest wytoczony płycej o jakieś 1-2mm. | Prawie niezauważalna różnica i w niczym nie przeszkadzająca.
Gryf napisał/a: | - Cztery , brak korka spustowego oleju. |
Moim zdaniem zbędny 'bajer'. Kolejne miejsce do uszczelnienia...
Gryf napisał/a: | - Pięć, mało zauważalne - inny kształt tego języczka do którego mocuje się sprężyne podstawy centralnej. |
Jest taki sam w obydwu wersjach. W 5biegowej ten jezyczek jest, ponieważ forma odlewu została taka sama jak w 4biegówkach. I w TS(5) sprężynka od podnóżek idzie do ośki wahacza. |
_________________
|
|
|
|
|
Gryf
Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: Brzozów\podkarpacie
|
Wysłany: 2010-08-13, 22:20
|
|
|
Witam
Mam pytanie odnośnie uszczelniaczy na wał korbowy do MZ trophy. Czy zwykłe uszczelniacze 30x62x7 wytrzymują w silniku tropika. Czy trzeba inwestować w zmiacniane ?? |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-13, 23:02
|
|
|
Gryf napisał/a: | Mam pytanie odnośnie uszczelniaczy na wał korbowy do MZ trophy. Czy zwykłe uszczelniacze 30x62x7 wytrzymują w silniku tropika | Wytrzymają bez problemu. |
_________________
|
|
|
|
|
Gryf
Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: Brzozów\podkarpacie
|
Wysłany: 2010-08-16, 22:32
|
|
|
Ostatecznie w kwestii wałka zmiany biegów do Tropika. Od pięciobiegowych nie podejdzie. Porównywałem mój "zdobyczny" z wałkiem od ETZ-a. Różnią się. |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2010-08-16, 22:48
|
|
|
Gryf napisał/a: | Ostatecznie w kwestii wałka zmiany biegów do Tropika. Od pięciobiegowych nie podejdzie. Porównywałem mój "zdobyczny" z wałkiem od ETZ-a. Różnią się. |
Wiadomo TS250/1 ma 3 wodziki ES250/1/2 posiada 2 wodziki |
_________________
|
|
|
|
|
|