» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:07
części silnikowe od nowszych modeli pasujące do ES 250/2
Autor Wiadomość
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2010-07-12, 21:44   części silnikowe od nowszych modeli pasujące do ES 250/2

Jestem na etapie składania silnika zakupionego okazyjnie do tropha. Brakuje mi jednak paru detali takich jak zabierak sprzęgła, wysprzęglik ( ta dźwignia z ramieniem od której odchodzi drut ze sprężynką do którego podpina się linkę). I moje pytanie czy te elementy spasują np od ETZ? Proszę również o pociągnięcie tego tematu i zrobienia kompendium wiedzy :razz: o częściach pasujących od nowszych modeli do silnika tropha.
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
Gryf 

Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzozów\podkarpacie
Wysłany: 2010-07-31, 21:01   

Witam
Czy wałek zmiany biegów w czterobiegowym silniku Tropika 250ccm (ten na którym jest osadzona dzwignia zmiany biegów) jest taki sam jak w nowszych pięcio biegowych silnikach np. TS czy ETZ.

(dla jasności) Objechał mi się frez mocujący dzwignie zmiany biegów, oj biada mi biada :mad: .
 
     
Tomasz Łuc 


Motocykl: Kawasaki GPZ 500
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 107
Skąd: Niewistka/Podk
Wysłany: 2010-07-31, 21:07   

Stojo sprzęgło w trophie jest takie samo jak w etz 250 więc ci wszystko podejdzie.
 
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2010-08-01, 09:19   

Tomasz Łuc napisał/a:
Stojo sprzęgło w trophie jest takie samo jak w etz 250 więc ci wszystko podejdzie.


oj chyba się mylisz, wydaję mi się, że stożek sprzęgła etz ma mniejszą średnicę, ponieważ ściągacz od etz nie pasuję do sprzęgła trophy
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
Red250Arrow 
amator-hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 78
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 366
Skąd: KC
Wysłany: 2010-08-01, 09:39   

Różnice dotyczace sprzegła ETZ a ESi TS:
-stożek od ETZ dłuższy i inny gwint (w ES i TS trzeba zakładac tulejkę)
ale pasuje bo jeżdzę na takim
- gwiazda wykonana z aluminium (w ES i TS niektórych wersjach stalowa)
-inne łożysko dociskowe
reszta bez zmian
_________________
Happy driving with MZ Motorcycles
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-08-01, 09:52   

Spzęgła są bardzo podobne i wymienne, robiłem kiedyś w ETZ podmiankę na sprzęgło od jaskółki. Srzęgło od ETZ jest o 400g lżejsze. W modelach TS 250 silnik jest bardzo podobny jednak kartery nie mają nadlewów do osłony gaźnika a sam gaźnik wyprowadzony jest na lewą stronę. Pasować będą także koła, bębny, środek prędkościomierza (od wszystkich modeli), zapłon, instalacja, klamki, przełączniki. W modelu TS 250/1 są już inne kartery, wał i skrzynia biegów ale da się przełożyć tłok, cylnder i głowicę. inne jest także przednie koło i sposób kotwiczenia bębna. Jeśli chodzi o unifikację z ETZ to prócz wspomnianego wcześniej sprzęgła z mechanizmem rozłączania da się przełożyć mechanizm kickstartera i zastosować mechanizm obrotomierza. Na forum znajduje się także opis przeróbki na gaźnik 30mm od
ETZ/TS oraz na zapłon 12V. Od ETZ nie pasuje już instalacja, dzwignie sprzęgła, hamulca i obudowa przełącznika to inny odlew. Inaczej jest zrobiona obudowa łańcucha i tylna zębatka ale tylny bęben jest wymienny. Można zastosować całe tylne koło (251) z zebtką i osłoną jednak rant felgi trochę się różni.
Jeśli coś pominąłem lub przekręciłem proszę o korektę.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2010-08-01, 12:08   

A sam mechanizm rozłączania sprzęgła od ETZ można zastosować do stożka i całego sprzęgła ES/TS??
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-08-01, 12:36   

Jak już wcześniej napisałem da się
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Red250Arrow 
amator-hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 78
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 366
Skąd: KC
Wysłany: 2010-08-01, 12:41   

Potwierdzam działa bez zarzutu :razz:
_________________
Happy driving with MZ Motorcycles
 
     
Gryf 

Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzozów\podkarpacie
Wysłany: 2010-08-09, 22:32   

Co do wałka zmiany biegów to koniec końców się nie dowiedziałem czy podchodzi od nowszych pięcio biegowych sióstr 250 ccm :lol: .
Dokupiłem w idealnym stanie od TS-a, i pasuje. Z zeznań właściciela dawca był 5 biegowy, ale ja na to pewności nie mam.

Co do kapy olejowej (dekla od strony sprzęgła) Od TS-a podejdzie do Tropika ES 250/2. Podejdzie jednak wprawne oko wychwyci drobne detale którymi różnią się jednak te dekle.
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-09, 22:52   

Gryf napisał/a:
Od TS-a podejdzie do Tropika ES 250/2. Podejdzie jednak wprawne oko wychwyci drobne detale którymi różnią się jednak te dekle.
między innymi śrubka kontrolna poziomu oleju w 4-jest niżej, w 5-wyżej
_________________

 
 
     
Gryf 

Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzozów\podkarpacie
Wysłany: 2010-08-09, 23:11   

Jeżak napisał/a:
między innymi śrubka kontrolna poziomu oleju w 4-jest niżej, w 5-wyżej


Sii... Tak jest - to po pierwsze,
- Po drugie śrubka kontroli oleju w TS - sie, jest całkiem w innym miejscu, przesunięta do tyłu, na wysokości lewego podnóżka kierowcy. Utrudniony dostęp do niej będzie przez to.
- Trzy, otwór dekla regulacji wysprzęgnika jest wytoczony płycej o jakieś 1-2mm.
- Cztery , brak korka spustowego oleju.
- Pięć, mało zauważalne - inny kształt tego języczka do którego mocuje się sprężyne podstawy centralnej.
- sześć inna struktura "ziarenek" - dekiele nie są gładkie tylko chropowate.

Być może wybrzydzam bo na pierwszy rzut oka nie widać że w naszej ES-ce jest dekiel od TS-a. Jednak co oryginał to oryginał.
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-09, 23:38   

Gryf napisał/a:
- Trzy, otwór dekla regulacji wysprzęgnika jest wytoczony płycej o jakieś 1-2mm.
Prawie niezauważalna różnica :lol: i w niczym nie przeszkadzająca.

Gryf napisał/a:
- Cztery , brak korka spustowego oleju.


Moim zdaniem zbędny 'bajer'. Kolejne miejsce do uszczelnienia... :mrgreen:

Gryf napisał/a:
- Pięć, mało zauważalne - inny kształt tego języczka do którego mocuje się sprężyne podstawy centralnej.

Jest taki sam w obydwu wersjach. :wink: W 5biegowej ten jezyczek jest, ponieważ forma odlewu została taka sama jak w 4biegówkach. I w TS(5) sprężynka od podnóżek idzie do ośki wahacza.
_________________

 
 
     
Gryf 

Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzozów\podkarpacie
Wysłany: 2010-08-13, 22:20   

Witam
Mam pytanie odnośnie uszczelniaczy na wał korbowy do MZ trophy. Czy zwykłe uszczelniacze 30x62x7 wytrzymują w silniku tropika. Czy trzeba inwestować w zmiacniane ??
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-13, 23:02   

Gryf napisał/a:
Mam pytanie odnośnie uszczelniaczy na wał korbowy do MZ trophy. Czy zwykłe uszczelniacze 30x62x7 wytrzymują w silniku tropika
Wytrzymają bez problemu.
_________________

 
 
     
Gryf 

Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzozów\podkarpacie
Wysłany: 2010-08-16, 22:32   

Ostatecznie w kwestii wałka zmiany biegów do Tropika. Od pięciobiegowych nie podejdzie. Porównywałem mój "zdobyczny" z wałkiem od ETZ-a. Różnią się.
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-08-16, 22:48   

Gryf napisał/a:
Ostatecznie w kwestii wałka zmiany biegów do Tropika. Od pięciobiegowych nie podejdzie. Porównywałem mój "zdobyczny" z wałkiem od ETZ-a. Różnią się.

Wiadomo :mrgreen: TS250/1 ma 3 wodziki ES250/1/2 posiada 2 wodziki :wink:
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14