» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy wirnik z allegro - słabe ładowanie ETZ 150
Autor Wiadomość
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-08-29, 16:45   Nowy wirnik z allegro - słabe ładowanie ETZ 150

Mianowicie zostałem zmuszony do kupna nowego wirnika z allegro.Po założeniu i odpaleniu moto ładowania nie ma do 2,5tys rmp. potem zaskakuje.Obroty wtedy spadają do normalnych zaś gdy włączę światła to widać że słabo świecą( gdy dodam gazu to świeca jaśniej).Po włączeniu drogowych na małym gazie moto gaśnie.Założyłem inny nowy regulator i sytuacja jest taka sama.Pomiar multimetrem wykazał że przy włączonych światłach mijania na wolnych obrotach napięcia spada do 8V a na większym gazie podchodzi do 12,8V.

[ Dodano: 2010-08-29, 16:47 ]
Biłem się z ta myślą cały wczorajszy wieczór i dzisiaj zmierzyłem napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku(bez żadnych odbiorników) wykazał napięcie 11,8V, gdy włącze stacyjke spada do 11,6. Takie zachowanie ładowania może być efektem padnietego akumulatora?

[ Dodano: 2010-08-29, 18:02 ]
Mnie się wydaje, że mimo niskiego napięcia na akumulatorze w stanie spoczynku po odpaleniu powinno podejść do 14v.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-08-30, 01:00   

99,9% padnięty akumulator.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-08-30, 18:44   

Brak mi słów.Nowy akumulator a to ładowanie wciąż kuleje.Po odpaleniu trzeba przygazować do 2,5tys aby lampka zgasła potem obroty wracają na 1500-1800rmp i kontrolka od ładowania sie zapala i gasnie :|
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Pio554 


Motocykl: KTM LC4 SMC 640
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 58
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-08-30, 18:52   

Ile amperogodzin ma akumulator?
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-08-30, 18:52   

5Ah
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Pio554 


Motocykl: KTM LC4 SMC 640
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 58
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-08-30, 18:54   

To sam sobie odpowiedziałeś dlaczego "Po włączeniu drogowych na małym gazie moto gaśnie"
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-08-30, 18:55   

To było na starym aku.Na nowym nie gasnie, ale napięcie jest niskie i kontrolka zaczyna sie zapalać.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Pio554 


Motocykl: KTM LC4 SMC 640
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 58
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-08-30, 18:59   

A ile 'nowy' ma amperogodzin? Istnieje również możliwość ze masz gdzieś zwarcie podczas zapalonych świateł które "pożera prąd" i kontrolka się zapala.
 
     
Reaper 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 131
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 2010-08-30, 20:29   

5Ah oznacza, że akumulator należy ładować prądem o natężeniu 1A przez 5 h, więc raczej nie ma to nic do rzeczy. Na równych obrotach powinieneś mieć na akumulatorze 14,4 V, max 14,8 V. Zakładam, że założyłeś nowe szczotki. Jeśli tak to najprawdopodobniej padł regulator napięcia i nie doładowuje. Powodzenia :grin:
 
 
     
Pio554 


Motocykl: KTM LC4 SMC 640
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 58
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-08-30, 20:50   

Mylisz się, etka na światłach i wolnych obrotach może pobierać więcej prądu niż 5A i dlatego gaśnie.
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-08-30, 21:41   

Wszystko się zaczęło od tego , że pękł mi pierścień slizgowy,naprawie to jak nede mial czas w zimowe wieczory( do tego czasu wszystko było jaki nalezy).Nastepnie kupiłem nowy wirnik i teraz takie jaja.

[ Dodano: 2010-08-30, 21:44 ]
Z nowych rzeczy: wirnik, regulator napięcia, akumulator,(szczotki w zeszłym sezonie) Tylko nie piszcie że mam jeszcze kupić nowy stojan bo zawału dostane....
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-08-30, 22:03   

Witam
tomeklol, a mogłeś wysłać mi ten swój oryginał DDR miałbyś o 50 % taniej.... :piwo:
Te chińskie to tandeta albo wpust ustalający położenie krzywki przestawiony i kłopot z ustawianiem zapłonu albo nadmierny luz na stożku zresztą tu akurat kolega kosior30, może więcej powiedzieć bo chyba kupił również chiński wirnik jeśli nie pozajączkowałem osób :grin:
tomeklol jeśli chciałbyś wiedzieć czy to wina wirnika zmierz jego oporność i powinna mieć 5Ω (ohm) http://www.aukcjoner.pl/g...dycja-3.html#I2 jeśli będzie mniejsza znaczy to że cześć uzwojenia jest spalona i alternator nie wzbudza się wystarczająco aby zapewnić ładowanie, z stąd twój i problem...
Natomiast jeśli masz regulator Mega niebieski którego nie polecam to może być druga przyczyna.(pali się)
Poza tym w większości chyba dedykowanych regulatorów do Mz pod obudową jest potencjometr nim nastawia się próg ładowania...
Reaper napisał/a:
5Ah oznacza, że akumulator należy ładować prądem o natężeniu 1A przez 5 h, więc raczej nie ma to nic do rzeczy. :grin:

To nie prawda akumulator 5Ah ładuje się prądem 0,5A przez 10h lub inaczej prądem 10% pojemności znamionowej akumlatora;;;POZDRAWIAM
tomeklol przeprowadź pomiary i diagnostykę bo pójdziesz z torbami jak zaczniesz wszystko wymieniać :lol: :piwo:
http://zapodaj.net/125d44ecbb6a.jpg.html
http://zapodaj.net/901111dc9fe3.jpg.html
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2010-08-30, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-08-30, 22:09   

Marcin W. napisał/a:
Te chińskie to tandeta albo wpust ustalający położenie krzywki przestawiony i kłopot z ustawianiem zapłonu albo nadmierny luz na stożku


Nic z tych rzeczy.Pasuje idealnie, wypust na krzywke w takim samym miejscu jak DDR.Opornośc wirnika 7Ohm. regulator napięcia mam taki jak na aukcjii http://allegro.pl/mz-etz-...1202587777.html
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-08-30, 22:19   

pokręć tym potencjometrem w regulatorze sprawdziłem schemat i powinien być w środku...
podłączałeś go według instrukcji?
http://zapodaj.net/ee7f0e4ec684.jpg.html
http://zapodaj.net/9c37d70b0ef7.jpg.html
POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-08-30, 22:21   

W takim podłączeniu jak jest działał 1 rok teraz załatwiłem taki sma regiel tyle że nowy i to samo.Podłączenie jest dobre.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2010-08-30, 22:26   

U mnie obroty czasem potrafią spaść prawie do 1000 i na światłach nie gaśnie, jedynie co to kontrolka zaczyna migać bo są zbyt niskie obroty, jednak żeby zgasnąć to musiał by tak silnik chodzić chyba pół dnia, więc jednak musi być coś nie tak. Też mam 5ah.
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-08-30, 22:27   

Jutro sprawdze diody i stojan.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-08-31, 13:16   

Marcin W., jednak "pozajączkowałeś" - nigdy nie zmieniałem wirnika ;) :spam:

tomeklol, to że Ci kontrolka miga na wolnych to nie jest nic złego. Ba, nawet w serwisówce jest napisane, iż przy maksymalnym obciążeniu prądowym napięcie w instalacji ma prawo spaść do 13-13,5 V. Nawet w samochodowych alternatorach normalną rzeczą jest, iż przy obrotach biegu jałowego po załączeniu większej ilości odbiorników (światła mijania, drogowe, przeciwmgłowe, nawiew na szybę, ogrzewanie szyb itp) napięcie spada do 13V i nawet mniej. To jest całkowicie normalne, gdyż tak naprawdę większość alternatorów swój znamionowy prąd ładowania ma dopiero przy - pi razy oko - 3000 obr./min. O ile w samochodach następuje to szybciej - gdyż masz przełożenie paska napędzającego alternator, który się szybciej kręci, niż wał korbowy - o tyle w MZ wirnik kręci się z takimi samymi obrotami, co wał korbowy. Policz sobie pobór prądu na włączonych światłach.

* żarówka tył pozycja - 5 lub 10W - zależy jaką masz włożoną
* żarówka przód pozycja - 4W
* żarówka przód mijana/drogowe - 55/60W

Pomijając już obciążenie kontrolką neutrala i zapłonem oraz stratami w instalacji wychodzi jakby nie było ok 6A samego poboru z żarówek.

Tak czy inaczej, to że kontrolka miga na wolnych nie jest złem, natomiast gaśnięcie już tak. I tu przypuszczam, iż to jednak jest od niewłaściwej regulacji gaźnika. Lepszy wirnik daje jednak jakieś ładowanie na wolnych, co powoduje, iż siła elektromotoryczna powoduje zwiększenie oporów ruchu wału korbowego - czego mogło nie być na starym wirniku. Teraz gdy opory ruchu się zwiększyły trzeba od nowa ustawić gaźnik.

tomeklol, pomierzyłeś wartości napięcia ładowania na nowym aku??
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2010-08-31, 19:39   

Tak.Akurat wrociłem z garazu. Mostek prostowniczy jest w porzadku.Przewody od mostka do stojanu U,V,W są ok (nie mają przebicia na mase) tak samo z konektorami od stojana , także nie mają zwarcia.Rezystancja między nimi jest równa.Po odpaleniu napięcie na każdym przewodzie jest wórne ooło 6-6,5V.Tak jak pisał marcin W rozkręcilem regla i potencjometrem podkręciłem, prawie żadna różnica. Na wolnych obrotach nadal nie ma ładowania(napięcie na mijaniach 11,8V) gdy dam gazu 4tys rmp podejdzie do 12,6v.

[ Dodano: 2010-08-31, 19:40 ]
Teraz już nie gasnie na wolnych obrotach ponieważ mam nowy akumulator(stary był zdezelowany).

[ Dodano: 2010-08-31, 19:43 ]
Tak się zastanawiam, przyczyną może być za głęboko osadzony wirnik na wale? Mam zapłon od janka i na oryginalnym wirniku musiałem założyc 1 podkładke miedzianą (dystansującą) aby koło magnesowe nie obcierało o hallotron.Z nowym wirnikiem aby nie obcierało musiałem zalożyc 4 szt. Czyli albo wirnik ma inne wymiary albo głębiej osiadł na wale.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-08-31, 21:04   

piałem ci wcześniej ale sie upierałeś wiec jednak nie pasuje idealnie...
tomeklol napisał/a:
Marcin W. napisał/a:
Te chińskie to tandeta albo wpust ustalający położenie krzywki przestawiony i kłopot z ustawianiem zapłonu albo nadmierny luz na stożku


Nic z tych rzeczy.Pasuje idealnie, wypust na krzywke w takim samym miejscu jak DDR.

Ogólnie to coś ta "krowa daje mało mleka..." :grin: (zbyt małe napięcie na stojanie)
Ale żeby bezpośrednio te podkładki miały taki wpływ nie wiem jaka maja grubość choć im dalej wirnik będzie oddalony od stojana tym strumień elektromagnetyczny będzie mniejszy na pewno...
Proponował bym aby wyeliminowac w 100% winę wirnika zregeneruj swój stary wirnik i zobacz czy jest różnica tu akurat w tym przypadku prócz czasu nic się to nie kosztuje... :piwo: jeśli to zrobisz to zostaje tylko stojan do podmiany...POZDRAWIAM
ps-kosior30, to był tak naprawdę kolega Krycha, (ale przynajmniej też jego pierwsza litera nicku to K) :piwo: w tym temacie wspomniał o tym http://forum.mz-klub.pl/v...9376b3eb7ab3488
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13