Przesunięty przez: intr 2011-09-12, 07:42 |
robi "buuuu" jak odkecam gaz ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
dzinnomen
Motocykl: etz 150
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-03-21, 21:00 robi "buuuu" jak odkecam gaz ETZ 150
|
|
|
Nie znalazłem nic na forum więc opisuje mój problem, może mi ktoś coś podpowie
Odremontowałem ETZ 150 (nowy cylinder, gaźnik, łożyska, tłok......)
Odpala idealnie bez ssania za pierwszym razem zawsze
Jak jadę na pierwszym biegu jest OK
na drugim biegu jak daję gaz do oporu to robi "buuuu" tak jakby zapłon się wyłączył
jak dam 2/3 manetki gazu to się wkręca normalnie do końca obrotomierza na trzecim biegu nie mogę dawać już więcej niz połowę gazu bo dzieje się to samo.
dodam jeszcze że gaźnik jest nowy, kranik też sprawdzałem leci normalnie paliwo.
Proszę o jakąś podpowiedz. |
|
|
|
|
Hotel
Motocykl: 251e
Wiek: 30 Dołączył: 03 Lip 2010 Posty: 104 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-03-21, 21:04
|
|
|
Masz zapłon na przerywacz? |
|
|
|
|
Binladen
ETZ'ciarz
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 788 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-03-21, 21:11
|
|
|
Obstawiam za bogatą mieszankę , lub za duży poziom paliwa , skoro mówisz ze zapala bez ssania , czyli tej benzyny ma w nadmiarze , ureguluj gaźnik , Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-03-21, 21:15
|
|
|
Regulacja gaźnika.
Jak nie zadziała to zapłon wyregulować. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-03-22, 01:04
|
|
|
Żeby odpalał bez ssania, to nie wiem jak wysoki musiałby być poziom paliwa i chyba całkiem zakręcona śruba składu mieszanki. Na ciepłym trzyma wolne obroty?? W sensie, czy potrafi pracować co najmniej minutę na obrotach rzędu 1200-1300?? Ja bym obstawiał na podwieszający się tłoczek ssania - sprawdź, czy zostawiłeś wymagany luz na lince. Oczywiście zakładam, że filtr powietrza, zapłon itd jest wszystko fest. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
dzinnomen
Motocykl: etz 150
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-03-22, 07:21
|
|
|
wolne Obroty trzyma bardzo dobrze gaznik regulowałem w różne strony i jest to samo.
zapłon regulowałem suwmiarką jeszcze przed włożeniem silnika do ramy. gdyby był źle wyregulowany to by tak dobrze nie odpalała.
Przypomnijcie jak dokładnie się sprawdza poziom paliwa? A może ma tutaj coś ustawienie iglicy?
Dodam jeszcze że na luzie chodzi bardzo dobrze, wkręca się bez problemu do końca obrotomierza. |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2011-03-22, 07:38
|
|
|
dzinnomen napisał/a: | dodam jeszcze że gaźnik jest nowy |
A czy to jest oryginalny gaźnik czy jakaś Chińska podróba, bo może to jest twój problem zmartwień |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-03-22, 12:03
|
|
|
dzinnomen napisał/a: | zapłon regulowałem suwmiarką (...) gdyby był źle wyregulowany to by tak dobrze nie odpalała. |
Mylisz się, na dużo za wczesnym zapłonie będzie bardzo dobrze odpalał silnik. Silniki Diesla np mają "ssanie" w ten sposób rozwiązane, że przyśpiesza się moment wtrysku na pompie wtryskowej.
Jest jeszcze jedna opcja. Poziom paliwa ustawia się w dwóch położeniach pływaków - górnym i dolnym. Możliwe, że zrobiłeś za małą różnicę i nie nadąża napływać paliwo do komory. Check it out! |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
TWARDY96
Twardy
Motocykl: Mz Etz 150 i Kymco
Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 3 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 2011-03-22, 16:37
|
|
|
Na moje oko ja też tak miałem jak miałem źle wyregulowany gaźnik dostawał znacznie za dużo powietrza a za mało paliwa.
Radze jeszcze raz dobrze sprawdzić gaźnik |
|
|
|
|
Michał 1991
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 227 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
|
dzinnomen
Motocykl: etz 150
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-03-22, 21:11
|
|
|
Sprawdziłem dzisiaj ustawienie pływaków, skorygowałem prawidłowo na 29 i 32.
Dalej jest to samo;/
jednak jest też tak na pierwszym biegu czyli dzieje się to podczas jazdy poprostu... na luzie wkręca się elegancko.
Wiem że było to wiele razy już na forum ale może mi ktoś obrazowo napisać jak reguluje się gaźnik w etz150.
jutro postaram się zrobić zdjęcie świecy.
zaczynam się załamywać pół roku ją remontowałem żeby polec na takiej pierdulce;/ |
|
|
|
|
Binladen
ETZ'ciarz
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 788 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-03-22, 21:15
|
|
|
Najpierw ustaw sobie równe obroty , takie 1200-1300 , żeby poprostu motorek równo pracował , potem wkręć do oporu śrubę blizej filtra , tą od mieszanki , i wykręcaj powoli , i dodawaj gazu , jeżeli moto będzie się chętnie wkręcać na obroty to zostaw , obroty mogą się przestawić , to ureguluj , przejedź się , jeżeli będzie wszystko ok , to spojrz potem na świece , po kolorze najlepiej chyba dojść do ustawienia miaszanki ,Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
dzinnomen
Motocykl: etz 150
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-03-22, 21:26
|
|
|
to po co jest ta śruba bliżej cylindra?? czytałem w serwisówce jak wyregulować gaźnik i po przeczytaniu zgłupiałem jeszcze bardziej;/ |
|
|
|
|
Binladen
ETZ'ciarz
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 788 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-03-22, 21:39
|
|
|
Nią ustawiasz obroty żeby ETZ sobie pyrkała , Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-03-22, 21:40 ]
A pozatym serwisówka jest dla nowych gaźników , musisz sam dojść do najoptymalniejszego ustawienia , Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2011-03-23, 20:07
|
|
|
Kolega napisał że ma nowy gaźnik, ale nie napisał jaki. Jeśli chiński to może być problem - podobno część z nich da się wyregulować super a część nie. |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
Binladen
ETZ'ciarz
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 788 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-03-23, 21:54
|
|
|
Dokładnie , wiem coś o tym , przekonał się mój kumpel , gaźnik do jawy 250 , yhy , dziękuje bardzo , przestawiające się obroty , za bogata mieszanka cały czas , lipa po prostu , Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
dzinnomen
Motocykl: etz 150
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-03-24, 06:39
|
|
|
Gaźnik jest nowy i raczej chiński (najtańszy z allegro) może uda mi się stary włożyć i zobaczę jeszcze. ale wydaję się dobry ten gaźnik dobrze reaguje na regulacje. |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2011-03-24, 20:35
|
|
|
dzinnomen napisał/a: | aźnik jest nowy i raczej chiński (najtańszy z allegro) może uda mi się stary włożyć i zobaczę jeszcze. ale wydaję się dobry ten gaźnik dobrze reaguje na regulacje. |
Miałem jednak rację co do tego gaźnika jeżeli nie da się go ustawić to wywal go do pierwszej lepszej paryji i kup oryginalną używke
pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
felek
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 59 Skąd: Łukow
|
Wysłany: 2011-03-24, 23:00
|
|
|
Moim skromnym zdaniem jest za mała dysza główna.
Po odkręceniu manetki gazu do końca mieszanka staje się za bardzo uboga w paliwo.
Tak się dzieje jak zamontuje się te tanie zestawy naprawcze do gaźników.
Spróbuj na próbę przełożyć dysze ze starego gaźnika. |
|
|
|
|
dzinnomen
Motocykl: etz 150
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-03-25, 06:54
|
|
|
Felek o której dokładnie piszesz dyszy? mam 2 stare gaźniki w częściach, to sobię przełożę dyszę? |
|
|
|
|
|