» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: intr
2011-09-12, 07:42
robi "buuuu" jak odkecam gaz ETZ 150
Autor Wiadomość
dzinnomen 

Motocykl: etz 150
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-03-21, 21:00   robi "buuuu" jak odkecam gaz ETZ 150

Nie znalazłem nic na forum więc opisuje mój problem, może mi ktoś coś podpowie
Odremontowałem ETZ 150 (nowy cylinder, gaźnik, łożyska, tłok......)

Odpala idealnie bez ssania za pierwszym razem zawsze

Jak jadę na pierwszym biegu jest OK
na drugim biegu jak daję gaz do oporu to robi "buuuu" tak jakby zapłon się wyłączył
jak dam 2/3 manetki gazu to się wkręca normalnie do końca obrotomierza na trzecim biegu nie mogę dawać już więcej niz połowę gazu bo dzieje się to samo.

dodam jeszcze że gaźnik jest nowy, kranik też sprawdzałem leci normalnie paliwo.

Proszę o jakąś podpowiedz.
 
     
Hotel 


Motocykl: 251e
Wiek: 30
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 104
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-21, 21:04   

Masz zapłon na przerywacz?
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-03-21, 21:11   

Obstawiam za bogatą mieszankę , lub za duży poziom paliwa , skoro mówisz ze zapala bez ssania , czyli tej benzyny ma w nadmiarze , ureguluj gaźnik , Pozdrawiam
_________________

 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-03-21, 21:15   

Regulacja gaźnika.
Jak nie zadziała to zapłon wyregulować.
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-03-22, 01:04   

Żeby odpalał bez ssania, to nie wiem jak wysoki musiałby być poziom paliwa i chyba całkiem zakręcona śruba składu mieszanki. Na ciepłym trzyma wolne obroty?? W sensie, czy potrafi pracować co najmniej minutę na obrotach rzędu 1200-1300?? Ja bym obstawiał na podwieszający się tłoczek ssania - sprawdź, czy zostawiłeś wymagany luz na lince. Oczywiście zakładam, że filtr powietrza, zapłon itd jest wszystko fest.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
dzinnomen 

Motocykl: etz 150
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-03-22, 07:21   

wolne Obroty trzyma bardzo dobrze gaznik regulowałem w różne strony i jest to samo.
zapłon regulowałem suwmiarką jeszcze przed włożeniem silnika do ramy. gdyby był źle wyregulowany to by tak dobrze nie odpalała.
Przypomnijcie jak dokładnie się sprawdza poziom paliwa? A może ma tutaj coś ustawienie iglicy?

Dodam jeszcze że na luzie chodzi bardzo dobrze, wkręca się bez problemu do końca obrotomierza.
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2011-03-22, 07:38   

dzinnomen napisał/a:
dodam jeszcze że gaźnik jest nowy


A czy to jest oryginalny gaźnik czy jakaś Chińska podróba, bo może to jest twój problem :?: zmartwień :?:
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-03-22, 12:03   

dzinnomen napisał/a:
zapłon regulowałem suwmiarką (...) gdyby był źle wyregulowany to by tak dobrze nie odpalała.


Mylisz się, na dużo za wczesnym zapłonie będzie bardzo dobrze odpalał silnik. Silniki Diesla np mają "ssanie" w ten sposób rozwiązane, że przyśpiesza się moment wtrysku na pompie wtryskowej.

Jest jeszcze jedna opcja. Poziom paliwa ustawia się w dwóch położeniach pływaków - górnym i dolnym. Możliwe, że zrobiłeś za małą różnicę i nie nadąża napływać paliwo do komory. Check it out!
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
TWARDY96 
Twardy

Motocykl: Mz Etz 150 i Kymco
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 2011-03-22, 16:37   

Na moje oko ja też tak miałem jak miałem źle wyregulowany gaźnik dostawał znacznie za dużo powietrza a za mało paliwa.
Radze jeszcze raz dobrze sprawdzić gaźnik :piwo:
 
 
     
Michał 1991 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 227
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-03-22, 18:46   

A jaki kolor ma świeca? Zapodaj fotke jak możesz :roll:
_________________
http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
 
     
dzinnomen 

Motocykl: etz 150
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-03-22, 21:11   

Sprawdziłem dzisiaj ustawienie pływaków, skorygowałem prawidłowo na 29 i 32.
Dalej jest to samo;/
jednak jest też tak na pierwszym biegu czyli dzieje się to podczas jazdy poprostu... na luzie wkręca się elegancko.

Wiem że było to wiele razy już na forum ale może mi ktoś obrazowo napisać jak reguluje się gaźnik w etz150.

jutro postaram się zrobić zdjęcie świecy.

zaczynam się załamywać pół roku ją remontowałem żeby polec na takiej pierdulce;/
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-03-22, 21:15   

Najpierw ustaw sobie równe obroty , takie 1200-1300 , żeby poprostu motorek równo pracował , potem wkręć do oporu śrubę blizej filtra , tą od mieszanki , i wykręcaj powoli , i dodawaj gazu , jeżeli moto będzie się chętnie wkręcać na obroty to zostaw , obroty mogą się przestawić , to ureguluj , przejedź się , jeżeli będzie wszystko ok , to spojrz potem na świece , po kolorze najlepiej chyba dojść do ustawienia miaszanki ,Pozdrawiam
_________________

 
 
     
dzinnomen 

Motocykl: etz 150
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-03-22, 21:26   

to po co jest ta śruba bliżej cylindra?? czytałem w serwisówce jak wyregulować gaźnik i po przeczytaniu zgłupiałem jeszcze bardziej;/
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-03-22, 21:39   

Nią ustawiasz obroty żeby ETZ sobie pyrkała , Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-03-22, 21:40 ]
A pozatym serwisówka jest dla nowych gaźników , musisz sam dojść do najoptymalniejszego ustawienia , Pozdrawiam
_________________

 
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2011-03-23, 20:07   

Kolega napisał że ma nowy gaźnik, ale nie napisał jaki. Jeśli chiński to może być problem - podobno część z nich da się wyregulować super a część nie.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-03-23, 21:54   

Dokładnie , wiem coś o tym , przekonał się mój kumpel , gaźnik do jawy 250 , yhy , dziękuje bardzo , przestawiające się obroty , za bogata mieszanka cały czas , lipa po prostu , Pozdrawiam
_________________

 
 
     
dzinnomen 

Motocykl: etz 150
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-03-24, 06:39   

Gaźnik jest nowy i raczej chiński (najtańszy z allegro) może uda mi się stary włożyć i zobaczę jeszcze. ale wydaję się dobry ten gaźnik dobrze reaguje na regulacje.
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2011-03-24, 20:35   

dzinnomen napisał/a:
aźnik jest nowy i raczej chiński (najtańszy z allegro) może uda mi się stary włożyć i zobaczę jeszcze. ale wydaję się dobry ten gaźnik dobrze reaguje na regulacje.



Miałem jednak rację co do tego gaźnika jeżeli nie da się go ustawić to wywal go do pierwszej lepszej paryji i kup oryginalną używke
pozdro
_________________

 
 
     
felek 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 59
Skąd: Łukow
Wysłany: 2011-03-24, 23:00   

Moim skromnym zdaniem jest za mała dysza główna.
Po odkręceniu manetki gazu do końca mieszanka staje się za bardzo uboga w paliwo.
Tak się dzieje jak zamontuje się te tanie zestawy naprawcze do gaźników.
Spróbuj na próbę przełożyć dysze ze starego gaźnika.
 
 
     
dzinnomen 

Motocykl: etz 150
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 06:54   

Felek o której dokładnie piszesz dyszy? mam 2 stare gaźniki w częściach, to sobię przełożę dyszę?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14