» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-15, 12:53
"Świat Motocykli"-> MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
SNAper24 

Motocykl: mz etz 150 wsk 125
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 278
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2011-07-25, 09:34   "Świat Motocykli"-> MZ ETZ 251

Witajcie kupiłem sierpniowy numer miesięcznika "Świat Motocykli" i moim oczom okazała się wspaniała niepowtarzalna MZ ETZ 251.Jest ona porównana do Hondy CBR 250R.Są wykresy opisy różne ciekawostki ale nie będe się rozpisywał jak chcecie to sobie poczytajcie załączam zdjęcia :)

http://imageshack.us/phot...anie0007bf.jpg/

http://imageshack.us/phot...anie0004fg.jpg/

http://imageshack.us/phot...wanie0005j.jpg/

http://imageshack.us/phot...anie0006kn.jpg/

To tylko kilka fotek po więcej zapraszam do kiosku :)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2011-07-25, 11:27   

Mogłeś już więcej wrzucić...
Chyba że masz prowizję od SM...
_________________

 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-25, 11:33   

Będę musiał zakupić .
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-07-25, 11:52   

w SB ktoś rzucił link swego czasu. Szkoda pieniędzy na tą gazetę, po porównań nie było żadnych tylko w ogólności opis tego jaki ten motocykl jest beznadziejny a uważany przez starych motocyklistów za ciężki i zapierdalający jak dziki. Natomiast Ci sami motocykliści uważają hondę cbr 250, która jest znacznie szybsza/mocniejsza/lepsza itp itd za zabawkę.

Autor był do tego stopnia upośledzony, że testując motocykl pisze o braku konsekwencji ddrowskich inżynierów na temat zawieszenia (przód miekki/tył twardy) a na zdjęciach widać, ze amortyzatory są ustawione w pozycji do jazdy we dwóch... Nawet przednią tarcze skrytykowano w ten sposób, ze nie daje rady zatrzymać motocykla i trzeba sobie pomagać bębnem. Nie mówiąc już o klasycznej podróżnej pozycji, którą oceniono na "nawet wygodną", gdzie na zdjęciach obu motocykli razem widać, ze na gość na cbr siedzi, jakby miał zaraz kreta wyciskać.

Szkoda słów... Kasa i jeszcze raz kasa rządzi tymi gazetami. Rzetelnych recenzji chyba już nie znajdziemy w żadnej prasie.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2011-07-25, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2011-07-25, 11:53   

http://www.fileserve.com/...S_M_08_2011.pdf
Proszę cały numer w pdf.
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-25, 12:07   

intr, Co do tarczy to nie zgodzę się z Ś.M , tarcza w MZ jest naprawdę dobra , miałem już okazję zaliczyć glebę , pozycja na MZ jak dla mnie jest wyjebana w kosmos , co prawda że po dłuższej trasie 20-30KM zaczynają mnie boleć plecy , ale tak to motorek jest fajny , miałem okazję jechać na japonii , spodobało mi się może na dzień dwa , potem wybiłem sobie z głowy , brak $$$ i MZ to MZ , chętnie dokupię jeszcze nie jedną MZ , byle by była oryginalna i papier miala :???:

[ Dodano: 2011-07-25, 12:08 ]
netec, dzięki za skan.
_________________

 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-25, 12:57   

Binladen napisał/a:
po dłuższej trasie 20-30KM zaczynają mnie boleć plecy

Wg mnie dłuższa trasa to tak ze 100km, albo 50 chociaż... A tyle się da zrobić nawet ścigaczem bez większego bólu pleców, więc to akurat argument przeciw MZ, a nie za :lol2:
intr yyy, a jakich porównań byś chciał? Czas okrążenia toru? czas 0-100? To są tak różne motocykle że nie da się ich porównać inaczej niż ogólnie...

Ja tam myśle że nie do końca macie racje. I autor artykułu też troche mija się z prawdą, ale to akurat jest łatwe do wytłumaczenia... Ja już wiem jakie wrażenie sprawia MZ po niedługim czasie od przesiadki na japonie. Myślę że autor spędził większość motocyklowego życia (o ile nie całe) na mniej lub bardziej nowoczesnych sprzętach. Stąd chociażby stwierdzenie że hamulec jest nieszczególny, bo nie oszukujmy się, już od lat wygląda to tak, że dowolny motocykl będzie hamował lepiej niż MZ z tarczą z przodu.
Poza tym hamulec w MZ hamulcowi w MZ nierówny. Np mój nawet po generalce i dobrych częściach nie był w stanie złapać koła... Chociaż to może wina pompki, która padła później całkiem xd
Pozycja- ta sama historia. Wy przesiadając się z MZ na chwile na coś takiego powiecie że na tym innym jest niewygodnie. Ktoś przesiadając się na chwile na MZ, powie że tutaj nie jest zbyt wygodnie. Siła przyzwyczajenia i tyle :P ŻADEN motocykl w tej chwili nie ma takiej pozycji jak stare emzetki.

Zawieszenie? Tu ma racje akurat, nawet nie jeżdżąc niczym innym narzekałem na zbyt miękki przód, zresztą moja miała lekko utwardzony... Ustawienie tyłu wcale nie jest oczywiste, nawet jak ktoś robił takie rzeczy w innych moto, to tam wyglądało to na 90% inaczej. W oryginalnych amorach MZ nie widać nawet że ten wichajster to regulacja :P
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-25, 13:00   

Magic, Ja tak mam że po dłuższej jeździe napierniczają mnie plecy , i jeszcze co bym zmienił w MZ to kanapę , moja jest już stara i twarda , :klnie:
_________________

 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2011-07-25, 13:33   

moim zdaniem w Ś.M. pracują jacyś dziwni ludzie może przypadkowo dobrani......
Takie porównanie starej etz z nową cbr to nieporozumienie.....koleś testował starą mz która już swoje przeżyła (wycyckane zawieszenie i hamulce) z nową crb w której podzespoły są praktycznie nowe..... być może tak było że miał np cieknącą pompe i zatarte tłoczki i zdziwiony że mu nie hamuje.....
czytałem też o hornecie 900 i z paroma rzeczami też bym się nie zgodził jako użytkownik HH900....

Jeżeli już testować takie motory to MZ powinni porównywać z innymi motorami które były produkowane w tamtych latach a cbr porównywać z motorami które są produkowane teraz.... i wtedy porównać który motor był lepszy na tle swoich konkurentów..... (mam nadzieje że mnie rozumiecie)
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-25, 13:38   

Zuh napisał/a:
Jeżeli już testować takie motory to MZ powinni porównywać z innymi motorami które były produkowane w tamtych latach a cbr porównywać z motorami które są produkowane teraz.... i wtedy porównać który motor był lepszy na tle swoich konkurentów..... (mam nadzieje że mnie rozumiecie)

generalnie- jak najbardziej masz rację, ale tutaj już we wstępie (o ile dobrze pamiętam, we wstępie x) masz zaznaczone że chodzi o porównianie niejako swoich odpowiedników z różnych czasów. Inna sprawa że tak jak napisałem wcześniej, są tak różne że rzeczowe porównanie jest po prostu niemożliwe.

Binladen, nie no, wiem o czym mówisz, przy mojej długości nóg (i kościstym tyłku :D ) pozycja na MZ powodowała że stare, wyklepane siedzenie było po prostu tragiczne :/

P.S
ja tam ŚM nie lubie, żeby nie było, wole Motocykl :mrgreen:
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-07-25, 14:34   

Magic napisał/a:
intr yyy, a jakich porównań byś chciał? Czas okrążenia toru? czas 0-100? To są tak różne motocykle że nie da się ich porównać inaczej niż ogólnie...

Rzeczowych ;) Wbrew pozorom, jakie może sprawiać moja gadka nie jestem fanatycznie upośledzony w stronę MZ. Chciałbym tylko, aby testy nawet negatywne były rzeczowe, konkretne i operowały na jakiś danych pomiarowych. Z chęcią bym poczytał jak wygląda droga hamowania takiej MZ i CBR, gdyż jako gazeta mają dostęp do poważnego sprzętu. Niestety takie opisy nie są na rękę firmie, która prawdopodobnie sponsorowała ten artykuł jako reklama CBR 250 (moda na tą klasę wróci wraz z nowymi prawo jazdy.) gdyż wynik, nie oszukujmy się, wypadłby nad wyraz niekorzystnie dla CBR. Sprzęty dzieli cała epoka, czego ja np nie widzę w parametrach technicznych. Dlatego operuje się ogólnikami i głupotami.

Magic napisał/a:
Pozycja- ta sama historia. Wy przesiadając się z MZ na chwile na coś takiego powiecie że na tym innym jest niewygodnie. Ktoś przesiadając się na chwile na MZ, powie że tutaj nie jest zbyt wygodnie. Siła przyzwyczajenia i tyle ŻADEN motocykl w tej chwili nie ma takiej pozycji jak stare emzetki

Nic z tych rzeczy. Motocykle sie zmieniają, ale człowiek swoich kształtów nie zmienia. Motocykle podróżne posiadają pozycje bardzo zbliżoną do ETZ'ty (transalpy, africitwin, ktm adventure), więc w anatomi nic się nie zmieniło. Siła przyzwyczajenia jest wtedy, gdy przesiadam się z jednego na drugie i siedzi mi sie dziwinie. Ale to możliwość przejechania dużej liczby kilometrów decyduje o tym czy pozycja jest wygodna czy nie. Patrząc na duże podróżne enduro nic sie w tej materii nie zmieniło ;) Lepsze są zawieszenia, kanapy mniej wysiedziane i szerokie ale pozycja jako taka pozostała niezmieniona.







Magic napisał/a:
Zawieszenie? Tu ma racje akurat, nawet nie jeżdżąc niczym innym narzekałem na zbyt miękki przód,

Przód jest miekki, bo jest długoskokowy i jest to akurat zaleta. 180 mm do 130 mm cbr to jest różnica. Powinno się to rozpatrywać w kategorii enduro a nie sportu. Poza tym oryginalne sprężyny po 20 latach siedzą a nowe to kwestia przypadku, gdyż jak widać było na forum trafiają się sztuki o takiej grubości drutu, ze skręcenie dwóch w jedną daje rozmiar sprężyny oryginalnej ;)

Jest po prostu moda na dyskredytowanie starych dobrych rozwiązań. Stare sprzęty nie mogą być dobre, bo jaki jest wtedy sens zmiany na nowe. W ten sposób nie napędzamy konsumpcji a firmy żyją ze sprzedaży nowych motocykli a nie z kultu starego badziewia ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-07-25, 14:40   

Kiedyś miałem ten miesięcznik za pewne źródło informacji (bo jakie mogę mieć pojęcie o „litrach” itp. Poza tym, że są i wyglądają tak a nie inaczej- żadne ;) ) ale za każdym razem gdy napiszą o jakimś bardziej przyziemnym mi temacie, nasuwa mi się jedna myśl: Co to ku&w@ jest ? Fachowa prasa, czy brukowiec? :sciana: :mrgreen: Normalnie podejście jak w legendach PRL: ciągnąć na siłę wszystkie mity (które ludzie nie mający pojęcia o temacie budowali przez lata), ku ogólnej radości widzów :klnie:

No i właśnie na takich artykułach jak ten, Świat Motocykli traci swój autorytet, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że podobne głupoty piszą o pozostałych motocyklach.. :???:

[ Dodano: 2011-07-25, 14:42 ]
Ps.
intr, dobrze gada, wódki mu dać :piwo: :mrgreen:
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-25, 15:16   

intr, nie zgodzę się tylko, ponownie, z częścią nt pozycji kierowcy :P są motocykle o zbliżonej pozycji, ale nie jest to to samo ;) Zwróć uwagę na wyprofilowanie i szerokość siedzenia, no i baku też. Teraz normą jest szersze i troche zaokrąglone siedzenie+zdecydowanie szerszy niż w MZ zbiornik, zwykle z wyprofilowanymi miejscami na nogi, a to razem już powoduje sporą różnicę. Właściwie to samo klasyczne siedzenie ETZ już ją powoduje :P
Zawieszenia w MZ faktycznie skokiem podchodzą do enduro, ale pamiętaj że to był motocykl stricte szosowy ;)

a co do porównań to wpadłem teraz na coś takiego: może słuszniejsze byłoby porównanie parametrów tych maszyn z innym ze swojej epoki i dopiero zestawienie tego razem? Wiadomo że porównanie technologii z MZ wypadnie blado przy czymkolwiek współczesnym, ale w swoich latach była przecież niezłym motocyklem...
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-07-25, 16:28   

Możemy tak dyskutować bez końca. Najlepiej niech sobie każdy sam przetestuje, siądzie na jeden z motocykli z powyższych obrazków i zobaczy, że od razu poczuje się jak u siebie. Rzeczy o których piszesz, wcięcia na baku, kształt siedzenia nie mają znaczenia, gdyż każdy z w/w motocykli nie zmienia geometrii w jakiej siedzi motocyklista. Siedzenie nigdy nie jest szersze od baku w miejscu gdzie pracują nogi ponieważ w takim układzie nie szło by wstać. Najważniejszy jest kąt jaki Tworzą nogi względem tułowia oraz ugięcie w kolanach w taki sposób, aby dało się swobodnie wstawać.

Pozycja ETZ, to stara dobra szkoła, praktykowana zresztą do dzisiaj jak widać na przykładach w motocyklach nazywanych turystycznymi.



W klasie malych motocykli proponuje się pozycję jak do srania.



Celowo na zdjęciach reklamowych jeździ tym filigranowa kobietka, bo facetowi moich rozmiarów nogi nie mieszczą się w te wycięcia na baku :P
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2011-07-25, 16:40   

intr napisał/a:


W klasie malych motocykli proponuje się pozycję jak do srania.


coś w tym jest.
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-25, 17:55   

A pamiętacie może czasopismo Superbike, polskie wydanie? To było coś. Zetknąłem się z nim w gimnazjum, bo tata kolegi był jednym z redaktorów i dostałem kilka numerów. Ależ tam z humorem opisywali motocykle (głównie ścigacze, żadnych ciotowatych skuterów, taka była idea), a jak bluzgali. No i w każdym wydaniu jakaś rozkładówka. Test rękawic - goła laska się nimi zasłania. A teraz w którymś numerze "świata motocykli" czy innego badziewia "motocykl" w teście kurtek jako modelkę wzięli jakąś czterdziestoletnią pryszczatą babę, chryste panie :shock: W obecnych czasopismach piszą chyba tylko kierowcy skuterów, nawet jest taki jeden smętny gość co na zdjęciach wygląda jakby za karę jeździł, jak go widzę rzucam gazetę w kąt.

Superbike wychodził w 2002 roku, ale szybko upadł.

[ Dodano: 2011-07-25, 17:58 ]
Aha, ten smętny gość piszę dla Świata Motocykli i nazywa się Jacek G. i wygląda gorzej niż myślałem, że wygląda.
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-07-25, 19:54   

mnie w mz tez plecy bolą ale to przy dłuższej jeździe gdy jade zgarbiony ponieważ mam problem z kręgosłupem, a na ścigaczu :shock: to jest kure..sko nie wygodne maskakra. dlatego przymierzam się do zakupu Yamahy xj 900 diwersjon i kolejnej mz-ty ponieważ mam etz 150 w garazu do zrobienia od kolegi moze wyrwe ją za grosze :smile:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2011-07-25, 23:09   

Mnie też zraził ten artykuł. MZ jaka jest, taka jest, ale z dobrze poinformowanego źródła wiem, że CBFom 250 z roczników 2002-2007 dobrze zrobiona 251 kopie dupę na start i na maksymalnej.
Słabe hamulce? Jakie słabe hamulce - ta MZ z artykułu to jakiś zatłuczony sztrucel, już moja MZ z kurierki chyba lepiej jeździła. Przeciez na heblu MZ robi się stopala jak siemasz Wiktor.

Proponuję jakiś list protestacyjny wysłać, bo to jakiś kurrwa skandal jest, żeby takie głupoty ludziom wpychać do glowy. Pomyślcie, jakie pole do popisu dla kretynów przy opisywaniu nowoczesnych maszyn...
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-07-25, 23:15   

Mam pomysł, zbierzmy grupę MZ-kowiczów i zrobimy coś w rodzaju strajku , napiszemy do nich że to wszystko to brednie , na poczet można właśnie użyć grupy mz-kowiczów którzy potwierdzą że mz to zajebisty sprzęt
_________________

 
 
     
John 


Motocykl: MZ, XX
Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 1275
Skąd: Sierpc/Oleśnica
Wysłany: 2011-07-25, 23:24   

A ja w ramach protestu spale stertę Świata Motocykli która została mi w szafie z czasów gimnazjum :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14