Modyfikacja oryginalnego wydechu |
Autor |
Wiadomość |
kam10
Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005 Posty: 8 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2006-04-09, 12:39 Modyfikacja oryginalnego wydechu
|
|
|
Chciałbym przerobić tłumik od 251. Mam już pocięty na dyfozor i rezonator. Między nimi ma być regulowana przegroda. Rezonator od przegrody ma już iść do góry. Cały mój projekt widać na tym zdjęciu:
Na tym schemacie widać, że jedna rurka ma się wsuwać do drugiej, ale mam jeszcze jeden pomysł, żeby zrobić dwie nagwintowane rurki. Jedna rurka będzie się wkręcać bądź też wykręcać i przez to będziemy zmieniali pojemność przegrody. Przy tej możliwości całość powinna być dość szczelna.
Z tego co wyczytałem, to żeby motocykl miał mocny dół to trzeba zwiększyć pojemność przegrody.
A więc moje pytania brzmią:
Czy regulowana ma być średnica przegordy czy pojemność?
Jak ma być ustawiona przegroda, żeby motocykl miał mocny dół (mała czy duża przegroda)?
Jak można jeszcze wyregulować et-kę, żeby zmienić przebieg krzywej momentu obrotowego?
PS Zamieszczam zdjęcia poszczególnych elementów tłumika.
|
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2006-04-09, 14:29
|
|
|
hmm małow iem o modach tłumików ale tu stronka gościa z pomorza http://www.mz251r.prv.pl/ jego 251 kreci sie do ok 9K uzyskał to robiąc własnie komore o zmiennym kącie ale proponuje się z nim skontaktować ale cel szczytny |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-04-09, 18:08
|
|
|
Wydaje mi się, że lepiej będzie sprawdzić w praktyce, które rozwiązanie da lepszy efekt. Próbowałeś jużjeździć etką na pustej rurce? Jeżeli tak, to powiedz jakie różnice zauważyłeś i jaki dźwięk miała etka. Lada dzień ja będe składał swoją etkę i tez będę kombinował z tłumikiem, bo mam tylko jego część, a zależy mi też na głośnym dźwięku.
Czy 9 tys/min to nie będzie za dużo dla etki, radziłbym zostawić obroty bo się tylko silnik szybciej sfajczy, a co do autora stronki którą podał Kamil5, to włożył on w swój silnik tyle kasy, że nam by się nawet nie śniło, że moglibyśmy to zrobić Pozdro! |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-09, 18:44
|
|
|
moim zdaniem to...
Komore rozpręzną trzebaprzerobić w bardzo małym stopniu to znaczy tak:
Na końcu zamontowac stożek o zbierznosi takiej jak stary tyleze posiadajacy jedno ujscie na środku;) Do tego doczepić jakis tłumik i dłuugoscia i gruboscia rurki łaczocej komore z tłumikiem dostrajać MZ;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Kamil5
Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 317 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 2006-04-09, 21:59
|
|
|
hehe nom widac ze kolesie nad morzem mają kupe kasy:0 i kochają MZ:p WIEM WIEM ze to za duzo:) |
_________________ Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
|
|
|
|
|
kam10
Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005 Posty: 8 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2006-04-10, 15:17
|
|
|
Cytat: | hmm małow iem o modach tłumików ale tu stronka gościa z pomorza http://www.mz251r.prv.pl/ jego 251 kreci sie do ok 9K uzyskał to robiąc własnie komore o zmiennym kącie ale proponuje się z nim skontaktować ale cel szczytny |
Myślałem, żeby się z nim skontaktować, ale z tego co napisane jest na stronie to aktualizacje ostatnia była 2003!, czyli do tej pory to może mieć inny email. Dzisiaj coś do niego napisze, może odpisze.
Cytat: | ale mam pytanko robiłeś jakieś obliczenia czy "jedziesz na żywca" ??? Smile |
Chcę zrobić regulowaną przegrodę i metodą prób/błędów ustawić najkorzystniejszą możliwość.
Cytat: | Wydaje mi się, że lepiej będzie sprawdzić w praktyce, które rozwiązanie da lepszy efekt. Próbowałeś jużjeździć etką na pustej rurce? Jeżeli tak, to powiedz jakie różnice zauważyłeś i jaki dźwięk miała etka. Lada dzień ja będe składał swoją etkę i tez będę kombinował z tłumikiem, bo mam tylko jego część, a zależy mi też na głośnym dźwięku. |
Narazie jeździłem na wydechu bez rezonatora (sam dyfuzor i końcówka tłumiąca). Motocykl miał bardzo słaby dół, ale jak się wkręcił na obroty to raptownie dostawał kopa , czyli ogółem jest nie za ciekawie. No i był bardzo głośny!
Cytat: | Komore rozpręzną trzebaprzerobić w bardzo małym stopniu to znaczy tak:
Na końcu zamontowac stożek o zbierznosi takiej jak stary tyleze posiadajacy jedno ujscie na środku;) Do tego doczepić jakis tłumik i dłuugoscia i gruboscia rurki łaczocej komore z tłumikiem dostrajać MZ;] |
Brzmi trochę skomplikowanie , tzn. nie rozumiem . |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-10, 15:49
|
|
|
dyruzor czyli to co nas interesuje najbardziej jest z samego poczatku wydechu i kończy sie na pierwszej przegrodzie... Własnie ja cza tak przytjuningowacjak juz wcześniej wspomniałem;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-04-10, 16:40
|
|
|
Niestety mail ze stronki tego gościa jest chyba już nie używany, kiedyś próbowałem się z nim skontaktować ale nic z tego.
A co do tego słabego dołu to wydaje mi się że można trochę to naprawić regulując gaźnik.Pozdro! |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-10, 18:08
|
|
|
ten klient juz dawno sprzedał ta etke chyba za 4000tys zł
jego nick na forum motocyklistow to młodyVFR, zagadaj do niego |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-04-10, 18:59 Re: Modyfikacja oryginalnego wydechu
|
|
|
kam10 Cytat: | Chciałbym przerobić tłumik od 251. Mam już pocięty na dyfozor i rezonator. Między nimi ma być regulowana przegroda. Rezonator od przegrody ma już iść do góry. Cały mój projekt widać na tym zdjęciu...
Na tym schemacie widać, że jedna rurka ma się wsuwać do drugiej, ale mam jeszcze jeden pomysł, żeby zrobić dwie nagwintowane rurki. Jedna rurka będzie się wkręcać bądź też wykręcać i przez to będziemy zmieniali pojemność przegrody. Przy tej możliwości całość powinna być dość szczelna. |
Z rysunku i opisu wynika ze chcesz tam dac rurki o srednicy mniejszej niz srednica komory rozpreznej. Dobrze rozumiem?
Cytat: |
Z tego co wyczytałem, to żeby motocykl miał mocny dół to trzeba zwiększyć pojemność przegrody. |
Niezupelnie. Objetosc jest tylko parametrem wynikowym. A zasadnicze znaczenie maja: dlugosc calego ukladu (od plaszcza tloka do wylotu z komory rozpreznej), katy stozkow oraz srednica czesci cylindrycznej pomiedzy stozkami.
Cytat: |
A więc moje pytania brzmią:
Czy regulowana ma być średnica przegordy czy pojemność? |
Przy zastosowaniu teleskopowej komory bedziesz mial regulowana dlugosc i objetosc. A komory o regulowanej srednicy reczej nie bedziesz w stanie wykonac, zreszta nie mialoby to wiekszego sensu.
Cytat: |
Jak ma być ustawiona przegroda, żeby motocykl miał mocny dół (mała czy duża przegroda)? |
Co masz na mysli piszac "mala czy duza przegroda"? |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
kam10
Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005 Posty: 8 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2006-04-10, 21:40
|
|
|
[quote="Luk"]Z rysunku i opisu wynika ze chcesz tam dac rurki o srednicy mniejszej niz srednica komory rozpreznej. Dobrze rozumiem? [/quote]
Będę starała się dobrać rurki o jak najwięszkej średnicy, ale napewno będą minimalnie mniejsze od średnicy komory.
Cytat: | Co masz na mysli piszac "mala czy duza przegroda"? |
Chodziło mi o objętość, ale w planie ma być regulowana, czyli samemu będę musiał jakoś dostroić. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-11, 15:57
|
|
|
chyba dalej nie kapujesz....
Regulacja była by srednia;]
kluczowe wartoscui to długość i zbierzność stożków;] Objetość jest wynikowa;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-04-11, 17:34
|
|
|
Cytat: | Cytat: | Z rysunku i opisu wynika ze chcesz tam dac rurki o srednicy mniejszej niz srednica komory rozpreznej. Dobrze rozumiem? |
Będę starała się dobrać rurki o jak najwięszkej średnicy, ale napewno będą minimalnie mniejsze od średnicy komory. |
Pamietaj tylko o tym, ze wewnatrz komory nie powinno byc progow. Skrecajac to z "rurek" nie zapewnisz odpowiedniego ksztaltu komory rozpreznej.
Cytat: | Cytat: | Co masz na mysli piszac "mala czy duza przegroda"? |
Chodziło mi o objętość, ale w planie ma być regulowana, czyli samemu będę musiał jakoś dostroić. |
No wlasnie, dostroic. I po to robi sie teleskopowa komore rozprezna - zeby ja (komore, skonstruowana na podstawie obliczen badz doswiadczen) dokladnie dostroic do wspolpracy z naszym silnikiem. Natomiast "regulacja" taka nie nadaje sie do radykalnej zmiany charakterystyki silnika, wlasnie ze wzgledu na to, iz zmiana objetosci (a wraz z nia zmiana dlugosci ukladu) bez zmiany innych parametrow (z ktorych ta objetosc wynika) nie wplynie korzystnie na zjawiska zachodzace w ukladzie wydechowym. Charakterystyke owszem zmienimy ale nie bedzie to regulacja, a rozregulowywanie ukladu. Bo co z tego, ze silnik bedzie sie krecil do 8000 rpm, skoro przy tych obrotach nie uzyska wiekszej mocy a spalanie wzrosnie np. do 10 l na 100 km...
Odpowiedz na pytania typu "czy zwiekszenie objetosci komory da wzrost mocy?" nie jest prosta, poniewaz zaleznosci pomiedzy moca, obrotami i wymiarami komory rozpreznej sa dosc skomplikowane. Zeby wiecej zrozumiec musialbys przeanalizowac wzory na obliczanie wymiarow ukladu wydechowego. Mowiac bardzo ogolnie zwiekszenie dlugosci i objetosci (zaznaczam, ze objetosc wynika z innych wymiarow) komory rozpreznej daje wzrost mocy (przy stałych obrotach), natomiast aby uzyskac wzrost obrotow (przy stalej mocy) nalezy skrocic uklad i zmniejszyc jego objetosc, przy czym nie sa to zaleznosci liniowe.
Moje zdanie na temat regulowanych komor rozpreznych jest takie, ze ma to sens tylko w przypadku gdy chcemy dostroic uklad nowej konstrukcji. Wowczas po dokonaniu strojenia, przeprowadzeniu testow i stwierdzeniu ze dane ustawienie jest optymalne, z regulacji nie powinno sie korzystac. A jezeli ktos chce miec mozliwosc znacznej zmiany charakterystyki silnika (np. ten sam silnik raz pracuje w motocyklu enduro a innym razem w "scigu") to najlepszym wyjsciem jest wykonanie 2 ukladow wydechowych i zmienianie ich w zaleznosci od stylu jazdy. |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
|