» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja oryginalnego wydechu
Autor Wiadomość
kam10 

Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 8
Skąd: Mazury
Wysłany: 2006-04-09, 12:39   Modyfikacja oryginalnego wydechu

Chciałbym przerobić tłumik od 251. Mam już pocięty na dyfozor i rezonator. Między nimi ma być regulowana przegroda. Rezonator od przegrody ma już iść do góry. Cały mój projekt widać na tym zdjęciu:

Na tym schemacie widać, że jedna rurka ma się wsuwać do drugiej, ale mam jeszcze jeden pomysł, żeby zrobić dwie nagwintowane rurki. Jedna rurka będzie się wkręcać bądź też wykręcać i przez to będziemy zmieniali pojemność przegrody. Przy tej możliwości całość powinna być dość szczelna.

Z tego co wyczytałem, to żeby motocykl miał mocny dół to trzeba zwiększyć pojemność przegrody.

A więc moje pytania brzmią:
Czy regulowana ma być średnica przegordy czy pojemność?
Jak ma być ustawiona przegroda, żeby motocykl miał mocny dół (mała czy duża przegroda)?
Jak można jeszcze wyregulować et-kę, żeby zmienić przebieg krzywej momentu obrotowego?

PS Zamieszczam zdjęcia poszczególnych elementów tłumika.





 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2006-04-09, 14:29   

hmm małow iem o modach tłumików ale tu stronka gościa z pomorza http://www.mz251r.prv.pl/ jego 251 kreci sie do ok 9K uzyskał to robiąc własnie komore o zmiennym kącie ale proponuje się z nim skontaktować ale cel szczytny
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-04-09, 15:15   

ale mam pytanko robiłeś jakieś obliczenia czy "jedziesz na żywca" ??? :)
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-04-09, 18:08   

Wydaje mi się, że lepiej będzie sprawdzić w praktyce, które rozwiązanie da lepszy efekt. Próbowałeś jużjeździć etką na pustej rurce? Jeżeli tak, to powiedz jakie różnice zauważyłeś i jaki dźwięk miała etka. Lada dzień ja będe składał swoją etkę i tez będę kombinował z tłumikiem, bo mam tylko jego część, a zależy mi też na głośnym dźwięku.

Czy 9 tys/min to nie będzie za dużo dla etki, radziłbym zostawić obroty bo się tylko silnik szybciej sfajczy, a co do autora stronki którą podał Kamil5, to włożył on w swój silnik tyle kasy, że nam by się nawet nie śniło, że moglibyśmy to zrobić :mrgreen: Pozdro!
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-09, 18:44   

moim zdaniem to...

Komore rozpręzną trzebaprzerobić w bardzo małym stopniu to znaczy tak:
Na końcu zamontowac stożek o zbierznosi takiej jak stary tyleze posiadajacy jedno ujscie na środku;) Do tego doczepić jakis tłumik i dłuugoscia i gruboscia rurki łaczocej komore z tłumikiem dostrajać MZ;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2006-04-09, 21:59   

hehe nom widac ze kolesie nad morzem mają kupe kasy:0 i kochają MZ:p WIEM WIEM ze to za duzo:)
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
kam10 

Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 8
Skąd: Mazury
Wysłany: 2006-04-10, 15:17   

Cytat:
hmm małow iem o modach tłumików ale tu stronka gościa z pomorza http://www.mz251r.prv.pl/ jego 251 kreci sie do ok 9K uzyskał to robiąc własnie komore o zmiennym kącie ale proponuje się z nim skontaktować ale cel szczytny

Myślałem, żeby się z nim skontaktować, ale z tego co napisane jest na stronie to aktualizacje ostatnia była 2003!, czyli do tej pory to może mieć inny email. Dzisiaj coś do niego napisze, może odpisze.

Cytat:
ale mam pytanko robiłeś jakieś obliczenia czy "jedziesz na żywca" ??? Smile

Chcę zrobić regulowaną przegrodę i metodą prób/błędów ustawić najkorzystniejszą możliwość.

Cytat:
Wydaje mi się, że lepiej będzie sprawdzić w praktyce, które rozwiązanie da lepszy efekt. Próbowałeś jużjeździć etką na pustej rurce? Jeżeli tak, to powiedz jakie różnice zauważyłeś i jaki dźwięk miała etka. Lada dzień ja będe składał swoją etkę i tez będę kombinował z tłumikiem, bo mam tylko jego część, a zależy mi też na głośnym dźwięku.

Narazie jeździłem na wydechu bez rezonatora (sam dyfuzor i końcówka tłumiąca). Motocykl miał bardzo słaby dół, ale jak się wkręcił na obroty to raptownie dostawał kopa :D , czyli ogółem jest nie za ciekawie. No i był bardzo głośny! 8)


Cytat:
Komore rozpręzną trzebaprzerobić w bardzo małym stopniu to znaczy tak:
Na końcu zamontowac stożek o zbierznosi takiej jak stary tyleze posiadajacy jedno ujscie na środku;) Do tego doczepić jakis tłumik i dłuugoscia i gruboscia rurki łaczocej komore z tłumikiem dostrajać MZ;]

Brzmi trochę skomplikowanie :roll: , tzn. nie rozumiem :D .
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-10, 15:49   

dyruzor czyli to co nas interesuje najbardziej jest z samego poczatku wydechu i kończy sie na pierwszej przegrodzie... Własnie ja cza tak przytjuningowacjak juz wcześniej wspomniałem;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-04-10, 16:40   

Niestety mail ze stronki tego gościa jest chyba już nie używany, kiedyś próbowałem się z nim skontaktować ale nic z tego.
A co do tego słabego dołu to wydaje mi się że można trochę to naprawić regulując gaźnik.Pozdro!
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-10, 18:08   

ten klient juz dawno sprzedał ta etke chyba za 4000tys zł :twisted:
jego nick na forum motocyklistow to młodyVFR, zagadaj do niego
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-04-10, 18:59   Re: Modyfikacja oryginalnego wydechu

kam10
Cytat:
Chciałbym przerobić tłumik od 251. Mam już pocięty na dyfozor i rezonator. Między nimi ma być regulowana przegroda. Rezonator od przegrody ma już iść do góry. Cały mój projekt widać na tym zdjęciu...
Na tym schemacie widać, że jedna rurka ma się wsuwać do drugiej, ale mam jeszcze jeden pomysł, żeby zrobić dwie nagwintowane rurki. Jedna rurka będzie się wkręcać bądź też wykręcać i przez to będziemy zmieniali pojemność przegrody. Przy tej możliwości całość powinna być dość szczelna.

Z rysunku i opisu wynika ze chcesz tam dac rurki o srednicy mniejszej niz srednica komory rozpreznej. Dobrze rozumiem?
Cytat:

Z tego co wyczytałem, to żeby motocykl miał mocny dół to trzeba zwiększyć pojemność przegrody.

Niezupelnie. Objetosc jest tylko parametrem wynikowym. A zasadnicze znaczenie maja: dlugosc calego ukladu (od plaszcza tloka do wylotu z komory rozpreznej), katy stozkow oraz srednica czesci cylindrycznej pomiedzy stozkami.
Cytat:

A więc moje pytania brzmią:
Czy regulowana ma być średnica przegordy czy pojemność?

Przy zastosowaniu teleskopowej komory bedziesz mial regulowana dlugosc i objetosc. A komory o regulowanej srednicy reczej nie bedziesz w stanie wykonac, zreszta nie mialoby to wiekszego sensu.
Cytat:

Jak ma być ustawiona przegroda, żeby motocykl miał mocny dół (mała czy duża przegroda)?

Co masz na mysli piszac "mala czy duza przegroda"?
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
kam10 

Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 8
Skąd: Mazury
Wysłany: 2006-04-10, 21:40   

[quote="Luk"]Z rysunku i opisu wynika ze chcesz tam dac rurki o srednicy mniejszej niz srednica komory rozpreznej. Dobrze rozumiem? [/quote]
Będę starała się dobrać rurki o jak najwięszkej średnicy, ale napewno będą minimalnie mniejsze od średnicy komory.
Cytat:
Co masz na mysli piszac "mala czy duza przegroda"?

Chodziło mi o objętość, ale w planie ma być regulowana, czyli samemu będę musiał jakoś dostroić.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-11, 15:57   

chyba dalej nie kapujesz....
Regulacja była by srednia;]
kluczowe wartoscui to długość i zbierzność stożków;] Objetość jest wynikowa;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-04-11, 17:34   

Cytat:
Cytat:
Z rysunku i opisu wynika ze chcesz tam dac rurki o srednicy mniejszej niz srednica komory rozpreznej. Dobrze rozumiem?

Będę starała się dobrać rurki o jak najwięszkej średnicy, ale napewno będą minimalnie mniejsze od średnicy komory.

Pamietaj tylko o tym, ze wewnatrz komory nie powinno byc progow. Skrecajac to z "rurek" nie zapewnisz odpowiedniego ksztaltu komory rozpreznej.
Cytat:
Cytat:
Co masz na mysli piszac "mala czy duza przegroda"?

Chodziło mi o objętość, ale w planie ma być regulowana, czyli samemu będę musiał jakoś dostroić.

No wlasnie, dostroic. I po to robi sie teleskopowa komore rozprezna - zeby ja (komore, skonstruowana na podstawie obliczen badz doswiadczen) dokladnie dostroic do wspolpracy z naszym silnikiem. Natomiast "regulacja" taka nie nadaje sie do radykalnej zmiany charakterystyki silnika, wlasnie ze wzgledu na to, iz zmiana objetosci (a wraz z nia zmiana dlugosci ukladu) bez zmiany innych parametrow (z ktorych ta objetosc wynika) nie wplynie korzystnie na zjawiska zachodzace w ukladzie wydechowym. Charakterystyke owszem zmienimy ale nie bedzie to regulacja, a rozregulowywanie ukladu. Bo co z tego, ze silnik bedzie sie krecil do 8000 rpm, skoro przy tych obrotach nie uzyska wiekszej mocy a spalanie wzrosnie np. do 10 l na 100 km...

Odpowiedz na pytania typu "czy zwiekszenie objetosci komory da wzrost mocy?" nie jest prosta, poniewaz zaleznosci pomiedzy moca, obrotami i wymiarami komory rozpreznej sa dosc skomplikowane. Zeby wiecej zrozumiec musialbys przeanalizowac wzory na obliczanie wymiarow ukladu wydechowego. Mowiac bardzo ogolnie zwiekszenie dlugosci i objetosci (zaznaczam, ze objetosc wynika z innych wymiarow) komory rozpreznej daje wzrost mocy (przy stałych obrotach), natomiast aby uzyskac wzrost obrotow (przy stalej mocy) nalezy skrocic uklad i zmniejszyc jego objetosc, przy czym nie sa to zaleznosci liniowe.

Moje zdanie na temat regulowanych komor rozpreznych jest takie, ze ma to sens tylko w przypadku gdy chcemy dostroic uklad nowej konstrukcji. Wowczas po dokonaniu strojenia, przeprowadzeniu testow i stwierdzeniu ze dane ustawienie jest optymalne, z regulacji nie powinno sie korzystac. A jezeli ktos chce miec mozliwosc znacznej zmiany charakterystyki silnika (np. ten sam silnik raz pracuje w motocyklu enduro a innym razem w "scigu") to najlepszym wyjsciem jest wykonanie 2 ukladow wydechowych i zmienianie ich w zaleznosci od stylu jazdy.
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14