» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2012-07-24, 19:50
Czujnik luzu etz 250 251
Autor Wiadomość
klima_ltd 
klima.ltd

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 43
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-07-02, 23:52   Czujnik luzu etz 250 251

Witam ręce opadają, niby kawałek plastiku, kawałek mosiądzu, sprzężynka i śrubka a nie działa to jak należy, chyba z 5 mam nowych i jak działały raz, to było dobrze, ciekną cholery i mam pytanie czy ten oryginalny, jest faktycznie oryginalny, czy tworzyć coś własnego bezstykowego? !!! Poprzedni się zgubił ;\

A i czy wkręcamy go do końca do karteru, czy do momentu kiedy poprostu żarówka się zapali?

Zwariowałem...

Chodzi o ten z allegro:
http://allegro.pl/mz-etz-...2427231394.html

Dziękuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2014-10-09, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5285
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-07-03, 00:39   

klima_ltd, Te z allegro to za przeproszeniem gó :klnie: no, szczególnie te białe, są z kruchego plastiku, ciekną jak szalone i zawieszają się, wolałem kupić oryginał używany bo wiedziałem że będzie działał, wykonanie takiego nie będzie trudne jeżeli ma się trochę oleju w głowie i pomysł na rozwiązanie takiego problemu, w narzędziowym można dostać plastikowe walce o różnych średnicach i można bardzo łatwo dorobić czujnik z czegoś takiego wymyślając tylko sposób styku pomiędzy wałkiem a czujnikiem żeby element przewodzący był stale dociskany do walca ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-07-04, 10:21   

Ale Wy kombinujecie oba...

1. Czujnik luzu oryginalny miał wybite koło śrubki jakieś magiczne cyferki (zadne inne tego nie miały) Poza tym czop jest lepiej wyrobiony i śrubka porządna. Bierzesz czujnik i sprawdzasz czy po naciśnięciu go z boku i wciśnięciu do środka blokuje się. Jeżeli tak to od razu go wyrzuć do kosza. Między karter a czujnik daj sobie porządnie silikonu (po odtłuszczeniu) albo podkładkę z czegoś miękkiego. Sparwdź też czy nie masz nigdzie po drodze na całej powierzchni przylegania czujnika niczego kombinowane. U mnie na przykład chyba jakaś zaślepka byla od czegoś w karterze i przez to leciało (nie kapsel od wałka z wodzikami tylko jeszcze cos innego) Mniejsza o to, u siebie zaklajstrowałem cały czujnik silikonem (tylko przewód wystaje) i nareszcie mam spokój! Problem w tym ze czujnik się chwile później zaciał i nie działa już od bardzo dawna, kij z nim

2. Po co sie bawić w wałki i styki, jakieś maszyny rolnicze itp itd, kupujesz od jakiejś ślicznej hondy/kawasaki/yamaszki czujnik (metalowy), dotaczasz tulejke redukcyjną (zewnątrz gwint do MZ, w środku do czujnika + odpowiednia wysokość i kołnierze) i heja bana, wkręcasz porządnie na 2 podkładki miedziane i ani kropelki na wieki wieków amen. Kilka minut roboty żeby to pomierzyć i kilka chwil na tokarce. Jak bede przy kasie i tokarce to się zajmę tym tematem. Ciakawe jakie gwinty są w tych japońskich czujnikach? Grono ekspertów z całego świata, co to oni nie robili jak to oni się nie znają a do póki sam nie zmierze to się nie dowiem... Pozdrr :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
klima_ltd 
klima.ltd

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 43
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-07-23, 22:47   

Hehe :) zrobiłem to zupełnie inaczej ;)
Mianowicie kupiłem sobie czujnik za 11 zł, tokarz dotoczył z mosiądzu tulejkę (skopiował czujnik), a w tulejkę wkręciłem czujnik indukcyjny NPN na 200mA od 10 do 48V :) mankamentem było pociągnięcie dodatkowych 2 kabelków ;) Udało mi się zdobyć taki za 80zł, M12 / 15mm dlugi z czołem metalowym i 2mm łapaniem pola, kółeczko z tworzywa wystarczająco izoluje magnetycznie działa należycie. Drogo, ale wreście działa.
Dzękuje i pozdrawiam ;)

Nie powiem, czaiłem się na taki Japan ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 15