» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:00
Różnice pomiędzy MZ ES 250 , 250/0 i 250/1 JASKÓŁKA
Autor Wiadomość
krzysztof krzys 

Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 34
Skąd: debica
Wysłany: 2014-10-23, 23:56   

Naprawdę serdeczne dzięki, jestem tu nowy, ale widzę ze to forum działa super, nie moja ta,na fotkach, ale chyba macie racje ktoś sobie te boczki po swojemu zmodernizowal,niemam fotek w całości swojej mz tylko elementy, zrobiłem.przed rozłożenie.cała lecz,niestety się usunęly z,pliku,Widzę wiec ze musze dokupić boczki ponieważ,chcexzrobic sto.proc oryginał, tłumnie.tez dzięki forum stwierdziłem.ze od 250/1 ktoś założył.wiec następny detal.do zmiany, Mam jeszcze jeden dylemat,a,mianowicie kolor oryginalny na jaki były malowane zerówki z tego roku,moja chyba była czarna, były jakieś zielone ale jaki to kolor z palety ral może ktoś wie? Dzięki za wszystkie odpowiedzi,zawsze pomogę jak.będę mógł
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2014-10-24, 19:29   

krzysztof krzys, Tutaj masz co nieco o kolorach z palety ral w mzetkach http://www.simantik.de/mz-farben.shtml http://www.simantik.de/simson-farben.shtml
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-10-24, 20:04   

krzysztof krzys, Aby nie zaśmiecać tego tematu załóż watek o swej mz i procesie odbudowy tutaj
http://forum.mz-klub.pl/viewforum.php?f=23

W tym dziale znajdziesz również watki innych posiadaczy jaskółek. Przeanalizuj je sobie dokładnie a dzięki temu sam sobie odpowiesz na wiele pytan które na pewno pojawią się przy odbudowie.

Co do brakujących boczków. Cieżko będzie ci kupić sam brakujący element. Najpewniej będziesz musiał kupić całość a boczki te nie należą do tanich, szczególnie wg cennika użytkowników allegro.
Najlepszym sposobem byłoby chyba dorobienie brakującej blachy.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
krzysztof krzys 

Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 34
Skąd: debica
Wysłany: 2014-10-25, 16:49   

Ok.dzięki za porady,tak zrobię, założę wątek o mojej mz,dzięki za wzory kolorów,nie śmieje juz,pozdrawiam
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-25, 20:44   

A odnośnie tematu boczku co powiecie na moje.....?? Sprzedane komuś z foruma ale już nie pamiętam kto je przytulił.




Żeby było śmiesznie, one nie są cięte, bo mają idealny łuk i zaklepanie blachy zawiniętej w ten łuczek. Wg. mnie to było tak fabrycznie. Tatko też się zarzeka, że taki zanabył i taka był od zawsze.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
krzysztof krzys 

Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 34
Skąd: debica
Wysłany: 2014-10-25, 23:03   

No ciekawe, pewnie takie były wersja sport ha,a moje dzisiaj.dokładnie przyglądałem się i jednak.ktoś sobie sam.odciął i przerobił.na wersje nowoczesna w tamtych czasach,wiec musze kupić używane,może ktoś ma?
 
     
krzysztof krzys 

Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 34
Skąd: debica
Wysłany: 2014-10-30, 16:13   manetki i uchwyty klamek.sprzęgła i hamulca

Jak różnica jest między zerowka a jedynka? Ja mam takie bez tego płaskiego.miejsca na przykrecenie przełączników,przełącznik świateł był.przykrecony do kierownicy..i tetaz to już niewiem,kupiłem rolgaz z manetki i klamka i jest na nim.płaskie mijsce na przełącznik,a podobno.jest z zerówki, wie ktoś o co chodzi?
Ten na gorze zdjęcia to kupiony, a ten na dole to taki był.na kierownicy, a co znaczą te cyferki wybite na,nim,jakoś pierwsza ha..czyżby to były jakieś sklepowe z tamtych czasów zamienniki..
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-10-31, 18:00   

Pierwsze jaskółki Doppelnporty miały przełącznik przykręcany do kierownicy w dziurze w mocowaniu na klamkę


Zerówki miały tak


Jedynka miała już przełącznik montowany do całej gajgi - czyli z tym płaskim kawałkiem



Jednakże powyższą klasyfikację należy traktować dość umownie.
Podejrzewam, że zdarzały się modele "jedynek" w których to montowano jeszcze przełącznik oddzielnie na kierownicy itd.
To co było na magazynie szło do produkcji i tyle.

W każdym razie samą dźwignie powinienieś mieć z ostrym końcem a nie z kuleczką jak jest na Twym pierwszym foto. Na drugim widzę że są ostre :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
krzysztof krzys 

Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 34
Skąd: debica
Wysłany: 2014-11-01, 00:27   

Dzięki, czyli mam oryginał, niewiem.jak.ten.rolgaz do tego spasuje, ale powinno.być ok.,
Jeszcze jedna różnica amortyzatory tył,ja mam takie jak.na foto.,wydaje mi sie ze to.od tropika, niewiem bo na fotkach z renowacji widzę różne, a jaki był oryginalny? Czy ktoś wie?
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-11-01, 07:47   

Amortyzatory są ok.
Trzeb w nich wymienić szklanki na jaskółkowe (z boku mają dziurki na śruby) oraz pokrętła regulacji.




Do takich tematów korzystaj z tematu o swojej mz zamieszczonego w pamiętnikach.
Bo u się bałagan robi. :baba:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-01, 18:52   

rastuch, a ES 250/1 z 64 roku jakie klamki powinna mieć - ostre czy okrągłe końcówki?

Czy wszystkie ES 250 i /1 miały hamulec dożny pod tłumikiem??
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-11-03, 18:50   

Allu, W serwisówce pochodzącej z 1965roku widnieją klamki ostre. Jednakże ciężko jest podać konkretną datę kiedy to były montowane z tym bobmołkiem na końcu.
Podobna sprawa dotyczy liczników. Liczniki typowo zerówkowe (te z tym żółtawym cyferblatem)były montowane głównie w es 250/0 natomiast czarne z cyferblatem podniesionym(foto) spotyka się raczej w 250/1 (pomijam fakt notorycznych liczników od ts w jaskółkach). Jednakże jest wiele zdjęć oraz różnego rodzaju publikacji w których to widać licznik z żółtym cyferblatem w 250/1 ze środkowego okresu produkcji (1964-1965).




Tak jak pisałem wcześniej - najprawdopodobniej wrzucano to co było akurat na magazynie a reszte spustoszenia dokonano w czasach PRL/DDR gdzie nic nie było i trzeba było sobie radzić.
Bo nie wierzę, że Helmut jak mu klamki od Jaskółki poszły to w roku załóżmy 1975 szukał specjalnie ostrych. Brał to co akurat było. Myślę, że jakby pasowały od iża i takie by dostał bo "do MZ akurat nie ma" to też by takie założył a my byśmy się głowili czemu takie w tym roku akurat sa. :wink:


Co do hamulca - te które ja posiadam i te z którymi się spotkałem - tak miały hamulec poid tłumikiem. Z resztą konstrukcja "odbojnika hamulca" wymusza stosowanie dźwigni pod rurą. Jak widać po zdjęciach użytkowników założenie Tropikowego także wchodziło w grę i rozwiązywało problem braku dźwigni.

Co ciekawe producentów stacyjek motocyklowych także było kilku. Wzór typowy jak w Jaskółce czy tropiku jednakże inne sygnowanie. Pewnie nie wielu użytkowników się nad tym zastanawiało. Np. kluczyk z literką T w kółeczku. Taka sama literka była również na stacyjce. Były tez stacyjki z innymi symbolami zarówno na kluczyku jak i na samym stacyjkowym ebonicie, wraz z różniącymi je połączeniami odpowiednich wyjść w stacyjce w zależności od położenia kluczyka. Wszystko uzaleznione jest od lat produkcji danego modelu mz jak i jego warsztatowej przeszłości.

Foto z forum
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-03, 22:08   

rastuch napisał/a:
Allu, W serwisówce pochodzącej z 1965roku widnieją klamki ostre. Jednakże ciężko jest podać konkretną datę kiedy to były montowane z tym bobmołkiem na końcu.
Podobna sprawa dotyczy liczników. Liczniki typowo zerówkowe (te z tym żółtawym cyferblatem)były montowane głównie w es 250/0 natomiast czarne z cyferblatem podniesionym(foto) spotyka się raczej w 250/1 (pomijam fakt notorycznych liczników od ts w jaskółkach). Jednakże jest wiele zdjęć oraz różnego rodzaju publikacji w których to widać licznik z żółtym cyferblatem w 250/1 ze środkowego okresu produkcji (1964-1965).

Obrazek


Tak jak pisałem wcześniej - najprawdopodobniej wrzucano to co było akurat na magazynie a reszte spustoszenia dokonano w czasach PRL/DDR gdzie nic nie było i trzeba było sobie radzić.
Bo nie wierzę, że Helmut jak mu klamki od Jaskółki poszły to w roku załóżmy 1975 szukał specjalnie ostrych. Brał to co akurat było. Myślę, że jakby pasowały od iża i takie by dostał bo "do MZ akurat nie ma" to też by takie założył a my byśmy się głowili czemu takie w tym roku akurat sa. :wink:


Co do hamulca - te które ja posiadam i te z którymi się spotkałem - tak miały hamulec poid tłumikiem. Z resztą konstrukcja "odbojnika hamulca" wymusza stosowanie dźwigni pod rurą. Jak widać po zdjęciach użytkowników założenie Tropikowego także wchodziło w grę i rozwiązywało problem braku dźwigni.

Co ciekawe producentów stacyjek motocyklowych także było kilku. Wzór typowy jak w Jaskółce czy tropiku jednakże inne sygnowanie. Pewnie nie wielu użytkowników się nad tym zastanawiało. Np. kluczyk z literką T w kółeczku. Taka sama literka była również na stacyjce. Były tez stacyjki z innymi symbolami zarówno na kluczyku jak i na samym stacyjkowym ebonicie, wraz z różniącymi je połączeniami odpowiednich wyjść w stacyjce w zależności od położenia kluczyka. Wszystko uzaleznione jest od lat produkcji danego modelu mz jak i jego warsztatowej przeszłości.

Foto z forum
Obrazek


Więc moja jaskółeczka jest z 64 roku, prędkościomierz ma taki jak na foto, czarny.

Klamki ma z zaokrąglonymi końcami ale podejrzewam że były ostre, poprzedni właściciel miał też awo i podejrzewam, że sobie je zapożyczył.

Pytam o dźwignię hamulca, bo u mnie idzie górą ale nie jest to dźwignia z trophy, bardzo fajnie to hamuje a zarazem fajnie wygląda, odbojnik również spełnia swoje zadanie, jak będę miał czas to wrzucę foto i ocenicie.

Co do stacyjek to przyznaje rację, u mnie w ES 250/1 na stacyjce jest logo takiego pucharu oraz ma miejsca to przykręcania przewodów coś jak szybkozłączki stosowane w elektryce w budownictwie, natomiast w TS jak i ETZ na kluczyku i na stacyjkach widnieje T w kółku na stacyjce i kluczyku :piwo:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
krzysztof krzys 

Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 34
Skąd: debica
Wysłany: 2014-11-03, 22:56   

Odnośnie licznikow.. Czyli logicznie biorąc to zerowka nie mogła mieć czarnego z podwójnym.cyferblatem,chyba że ktoś zmodyfikowal na nowszy model ha..na allegro sprzedają taki cyferblat czarny podwójny twierdząc że jest to oryginał do zerowki,wiec są w błędzie

http://allegro.pl/tarcze-...2.html#imglayer
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-11-04, 07:17   

Logo pucharu z literkami umieszczonymi w krzyż u- w krzyżu literki (eomw&) :wink: Ta stacyjka mogła jeszcze występować w pierwszej serii Tropików.

Gajgę hamulca pokaż bom ciekaw jak wyglada. Nie spotkałem sie z taką nad hamulcem.

A swoją drogą nie chwaliłeś się że masz jaskółkę :ihaa: :baba:

krzysztof krzys, Chwyt marketingowy :mrgreen: ???
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
krzysztof krzys 

Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 34
Skąd: debica
Wysłany: 2014-11-04, 07:42   siedzenia w jaskolka

Jaka jest różnica,albo inaczej.jakie powinny być siedzenią w zerowce a jakie w jedynce,? Z tego co zauważyłem.a to w mojej z 60 r są zamki takie podłużne i uchwyt pasażera dokręcany do blachy siedziska, od jedynki jest zamek.okrągły i uchwyt nitowany na stałe do blachy dolnej???czy to tropik tak ma?zamieszczę fotki.

Rastuch - pewnie chwyt marketingowy,ale nie mój haha, bo niemam udziału w allegro ha,ani w firmie sprzedającej te blaty, zamieściłem dla przestrogi przyszłych nieświadomych kupujących,mało brakło a sam bym.kupił.haha...dzięki forum nabywam wiedzę, dzięki chłopaki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-04, 08:39   

rastuch, ja mam 3 różne stacyjki, a używam takiej nie na wsówki, tylko miedziane takie ze śrubkami dociski. Trzyma porządnie, ale już mi raz jeden malutki drucik dotykając sąsiada robił zwarcie.

Co do górnych hamulców, w resztkach zerówki taki miałem, jest to przeróbka po konkrecie. Albo wsadzany był tropikowy, ale ten nie podpasił pod odbój.

Natomiast, u mnie była ośka hamulca jaskółkowa a jej koniec był wsadzony w oczko innej wajhy i obspawany.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-04, 22:53   

rastuch napisał/a:


Gajgę hamulca pokaż bom ciekaw jak wyglada. Nie spotkałem sie z taką nad hamulcem.

A swoją drogą nie chwaliłeś się że masz jaskółkę :ihaa: :baba:



W wolnej chwili zrobię foto, a jaskółkę nabyłem końcem wakacji, fajnie to jeździ ale jest do porobienia, na razie przeszkadza mi głównie skrzynia biegów, a mianowicie szarpanie na 2 biegu.

Zaraz po kupnie po regulacjach zrobiłem 100 km i nic się nie popsuło :mrgreen: ba, nawet wycisnąłem 100 km/h :mrgreen:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-05, 08:39   

Allu, z drugim biegiem i ja mam to w swojej. Za tydzień rozbiórka i zobaczymy co jest tego winą.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-11-08, 09:58   

Hvil napisał/a:
A odnośnie tematu boczku co powiecie na moje.....?? Sprzedane komuś z foruma ale już nie pamiętam kto je przytulił.

Żeby było śmiesznie, one nie są cięte, bo mają idealny łuk i zaklepanie blachy zawiniętej w ten łuczek. Wg. mnie to było tak fabrycznie. Tatko też się zarzeka, że taki zanabył i taka był od zawsze.



W tym temacie http://forum.mz-klub.pl/v...p=344227#344227 kolega tajsonx8x, wkleił owe foto




W tekście widnieje:
"miał zmienione tylne osłony"




Jednakże powyższy tekst odnosi się do różnicy po miedzy 250/1 a 300 (tak wynika z tekstu). Skoro 300-tka weszła do produkcji w 1963roku kiedy to już szla 250/1 możliwe jest iż osłony zostały zmodernizowane w stosunku do modelu "zerówkowego"produkowanego do 1962roku. Stąd tez możliwe jest to, że zagięcie w twych oslonach bylo wykonane fabrycznie. Niestety ilość 300 na polskim rynku jest tak znikoma, ze ciężko jest podwazyć czy tez potwierdzić tą teorię. W związku z czym należy do niej podchodzić z duuużą dozą dystansu. :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14