» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:10
Sprzęgło - brak podkładki pod koszem - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
Jacza 


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 55
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 10
Skąd: Warbawa albo Luszawa
Wysłany: 2006-06-13, 13:08   Sprzęgło - brak podkładki pod koszem - MZ ETZ 251

Po remoncie sprzeglo nie banglalo. Zaczelo dopiero dzialac kiedy wyjąłem metalową podkładkę spod kosza sprzegla. Teraz wszystko gra i buczy jak trzeba, ale po pierwszym odaleniu przy wcisnieciu klamki pojawial sie Obcy Odgłos, ktyory zniknal po parunastu przejechanych kilometrach. Wlasciwie juz zanikl, ale ogolnie obawiam sie czy zlozenie troche niezgodnie ze schematem czyms mi nie grozi.
Jezdzic tak i sie niczego nie bac, jezdzic i sie bac, czy cos jednak z tym zrobic?

Jesli temat juz byl, to bardzo przepraszam. jednak wyszukiwarka nic nie znalazla.
_________________
Pozdrowienia
Jacek
251, 900S
Ostatnio zmieniony przez William 2006-10-19, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-13, 19:33   

Hmm czy ja wiem, zależy która zdjałeś jeszcze, tą na czy pod zabierakiem, jeśli na to sprężystą czy normalną, zdjęcie podkładki to znany sposób na głębsze osadzenie sprzęgła na wyślizganym stożku, będzie chodzić ale zabierak może nie miec wtedy dobrego "osadzenia" na wale, może hałasować, w skrajnym przypadku jak nie będzie podkładki na zabieraku a dociągnesz mocniej sprzęgło na wał to nie wysprzęglisz w ogóle, znany mi i potwierdzony u kolegi objaw.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-06-13, 22:49   

lepiej było by sie chyba,zastanowic czemu niedzialalo kiedy były wszytstkie podkladki,i zalezy co konkretnie Ci niedzialalo,czy niewysprzeglało,czy sie slizgalo caly czas,bo nieokresliles,amoze wczesiej ktos tam juz cos spaprał,albo wyjoles podkladke ktorej tam niepowinno byc,i jeszcze jedno pytanie,kiedy spzregło niedzialalo,to skad wiedziales ze trzeba wyjac akurat podkladke???bo malo wynika z tego twojego opisu... ;-)
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Longer 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 40
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 10
Skąd: Bychawa
Wysłany: 2006-06-16, 17:46   

Ja nie wiem co jest u mnie ale ja jak narazie to sprzęgła nie mam .I zwracam sie z prośbą do kolegów o radę i pomoc. Usterką mojej MZ która skłoniła mnie do rozebrania jej był brak sprzęgła.Niedało sie jej odpalić starterem ani tez na "popych"( kolega mnie scholował) Rozkręcając motor odrazu ku mojemu zaskoczeniu wysypało sie troszkę cześci jak sie później okazało był to mechanizm zabespieczenia dźwigni zmiany biegów ( nie znam fachowej nazwy raczej chyba każdy wie o co mi chodzi) Śruba miała tak wyrobiony gwint ze po prostu nie spełniala swojej roli. Usterka znaleziona ,naprawiona pora składac...i tu pojawia sie kolejny problem mianowicie brak owego sprzęgła ani regulacja mechanizmu załaczania sprzęgła ani daleko posunięte regulowanie koszyczka sprzęgła( jeśli chodzi o koszyczek to prawde mówiąc nie wiem jak go wyregulowac z tego co sie kiedys dowiadywałem to trzeba mieć do tego specjalne klucze ale nie wiem nie jestem pewien to tylko sugestia nawet nie z mojej strony) A więc co teraz ......???? co moge jeszcze zrobic czego nie robiłem. Zawsze mozna oddać motor do specjalisty ale ja nie ufam nikomu nie chce po jakims czasie rozkręcając motor stwierdzić ze ktoś po podmieniał mi "pod zespoły"
_________________

 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-06-16, 22:27   

kosz spzregłowy w tym silniku nie jest regulowany wogule,wszytskie srubki i nakretki na nim maja byc dokrecone do konca i zabezpieczone,skoro piszesz ze niemozesz odpalic na kopa, to rozumiem ze jest caly czas wysprzeglone, wiec albo ci sie przycielo sprzeglo ,a ktorejs tarczy albo przekladce bo masz wyrobione zeby na zabieraku albo w koszu,albo slizga sie na stozku...sprawdz bez zakladania pokrywy co bedzie sie dzialo,wbij np 1 bieg i sprubuj pchnac,jesli silnik sie nieobróci bo sprzeglo bedzie sie slizgalo to wiesz wtedy ze przyczyna lezy wewnatrz sprzegla,jesli to storzek to sprzeglo zleci z niego samo...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15