» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:11
Skrzynia biegów - brak luzu - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
pogo18 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 46
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2006-06-21, 14:49   Skrzynia biegów - brak luzu - MZ ETZ 250

witam! mam mały problem, mianowicie nie mogę znalezc luzu w 250-tce :oops: chodzi o to ze gdy np. jade sobie i chcem sie zatrzymac np przed przejazdem kolejowym próbuje wbic luz i wskakuje albo 1 bieg albo 2 bieg :roll: próbowałem mocno wbijac i lekko i nic! a słyszałem ze stanie na sprzęgle nie jest wskazane! luz moge wbic dopiero wtedy gdy zgasze moto i pcham je leciutko do przodu i do tyłu to wtedu normalnie wpada luz! czy cos jest nie tak ze skrzynią :?: czy to poprostu kwestia wprawy? ale np w wsk125 normalnie właczalem luz tak samo wsk175 tak wiec nie wiem o co chodzi??
z góry dzieki za odpowiedz!
pozdro!
_________________
Moją nieobecność na forum, sponsoruje:
www.suuperklik.prv.pl
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-17, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2006-06-21, 15:02   

Radze sprawdzić na poczatek czy masz kulke na śrubie ze sprtęzynką , śrube znajdziesz pod silnikiem :)
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-06-21, 16:19   

moze nie byc kulki tylko jak bedziesz wykrecał te srube to uwaz zeby kulka niewpadla gdzies tam sobie bo jeszcze szkud narobi,ale generalnie z luzem w MZ tak jest,tzreba go wyczuc,ja np jak wbije 1 to ciezko mi na luz wzucic,to delikatnie puszczam spzreglo zeby ruszyma z 10cm i energicznie wybijam 1 i wskakuje mi albo na luz albo na 2 a z 2 na luz to juz dobzre wchodzi,ale tzreba delikatnie,mysle ze musisz to wyczuc,luzu tzreba szukac na powolnym dojezdzaniu...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-06-21, 16:47   

maeko napisał/a:
Radze sprawdzić na poczatek czy masz kulke na śrubie ze sprtęzynką , śrube znajdziesz pod silnikiem :)

Jaką srube o co chodzi?? jaka kulka i gdzie ?
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-06-21, 17:17   

masz pod silnikiem 2 śruby większą i mniejszą ta mniejsza jest od luzu ze sprężynką i kulką tylko jak to będziesz odkręcał to weź jakiś pojemnik na olej :-)
A tak poza tym to może to jest kwestia wpray z tym luzem bo ja też uczyłem się go szukać dobre kilka tygodni i teraz praktycznie zawsze przed doajzdem do skrzyżowania potrafię go znaleźć :-)
 
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-06-21, 17:38   

kwestia wprawy :-)
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-06-21, 18:12   

a co sie ta sruba reguluje, bo ja przez nia spuszczalem olej i sprezynka tam jakas byla ale kulki brak, a luzik mam zawsze i wszedzie :mrgreen:
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-06-21, 20:24   

A u mnie wchodzi zajebiście luz :-) dałem kulke bodajrze 6mm , złozyliśmy silnik i luz wchodzi super 8-)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
marekkniaz 

Motocykl: mz 250
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 18
Skąd: sssswqx
Wysłany: 2006-06-21, 21:24   

sprzeglo moze delikatnie ciagnac i luz bedzie ciezko znalezc albo ta kulka jedno z dwoch
 
 
     
pogo18 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 46
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2006-06-22, 11:49   

aha... wiec nic powazniejszego sie nie posypie jak odkrece tą srube?? bo jak dzisiaj czytałem w książce to ta sruba jest niby od regulacji biegów :?: a ta kulka to taka ja kw łozyskach czy jakas duza?? zebym wiedział jaką przygotowac?
_________________
Moją nieobecność na forum, sponsoruje:
www.suuperklik.prv.pl
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-06-22, 13:21   

Ja dałem 6mm
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
WALDEK150 
MOTÓR


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 139
Skąd: Miękisz Nowy
Wysłany: 2006-06-22, 22:50   

Ja raczej stawiam na sprzęgło niż na śruta. Z wyłączonym silnikiem lub włączonym pchając do pszodu i do tyłu bez śruta ciężko by było znaleść luz. To prawdopodobnie ciągnie sprzęgło i dla tego ciężko znalęść luz. A lewarek jak ci chodzi z włacząnym silnikiem gdy szukaż luzu ciężko czy lekko???
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339
 
 
     
pogo18 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 46
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2006-06-22, 22:59   

bardzo ciezko mi wrzucic na postoju z 1 na 2 bieg przy właczonym silniku a reszta normalnie np z 4 na 3 lub z 3 na 2!
aha i linke mam na maxa podciągniętą juz przy dzwigni i nawet na maxa pod tą mała przykrywka na lewym karterze!
_________________
Moją nieobecność na forum, sponsoruje:
www.suuperklik.prv.pl
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-06-22, 23:19   

pogo16, luzuj, tak aby na klamce byl wyczuwany luz
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
andrzejs79 
as

Motocykl: etz250
Wiek: 45
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 5
Skąd: Rozprza
Wysłany: 2006-06-23, 09:00   

JA też mam taki sam problem , ale pojawił mi sie on o dziwo po zrobieniu sprzęgła , jak wrzuce jedynke to nie mogę go wyluzować , z dwójeczki spoko się luzuje a z jedynki nie bardzo.Czy to jest wina kulki? a może spróbuje sposobu SOVIETVWA o puszczaniu go lekko i energicznym wciskaniu jedyneczki, zobacze to wkrótce. I pytanie z innej beczki , czytałem na forum ,że jak postawi się ecie na centralnej stopce to przód i tył nie powinien opierać się jednocześnie na podłożu.Pozdro
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-06-23, 09:17   

etz250 powinna się opierać na przednim kole na stopce centralnej , wyreguluj sprzęgło , może ciągnie :-/
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-06-23, 09:57   

czytając jakies artykuły (nie pamietam juz jakie) natknąłem sie na takie cos. tam bylo napisane ze etki po prostu są tak skonstruowane ze na postoju ciezko znalesc luz i chociazby dlatego jest w nich kontrolka od luzu. ja proponuje wbijac luz przed miejscem zatrzymania kiedy moto jeszcze jedzie a jak juz stoimy i chcemy wrzucic luz to ja u siebie robie tak, wbijam na 1 i nogo przymam nozke od biegów do gory (tak jak bym chcial wbic na luz) i delikatnie podszarpuje sprzegłem, zawsze sie znajduje. pozdrawiam :)
 
 
     
Awers 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 926
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-06-23, 12:41   

powiedzcie mi taką rzecz (w MZ 250) moto stoi na stopce, koło w powietrzu, wbijasz 1-wszy bieg i wciskasz sprzęgło i powiedzcie czy koło możecie obrócić jedną ręką, czy sie obraca bardzo ciężko, czy ciężko, czy lekko, czy bardzo lekko ???
bo mi chyba słabo wysprzęgla bo biegi wchodzą za głośno
_________________
W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527
 
 
     
pogo18 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 46
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2006-06-23, 13:03   

a powiedzcie mi czy jak juz mi sie trafi gwałtowne hamowanie i np. nie zdąze wbic luzu to czy moze stac na sprzęgle powiedzmy około minuty lub cos podobnego :?:
czy zle działa to na silnik :?:
_________________
Moją nieobecność na forum, sponsoruje:
www.suuperklik.prv.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 15