Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:18 |
Skrzynia biegów - usterki - MZ ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-05-10, 16:25
|
|
|
Dobrze czytałeś, jedynie po śladach obróbki |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2015-05-10, 21:04
|
|
|
Patrzyłem na przylgnie gdzie zakłada sie cylinder i ślady obróbki są zatarte już, gładka świecąca powierzchnia jest. Jeszcze jest mała szparka po śrubokręcie bo ktoś nie miał innego sposobu żeby rozpołowić silnik...
Odlewy pod silnikiem nie zgadzają się zbytnio, ale czytałem że po tym nie da się ogarnąć czy kartery są od pary. Numer silnika mam wbity w dowód, czyli jeden karter jest od fabryki jak mz poszła, ale kto wie czy ktoś juz nie zmieniał drugiej połowy 8 razy...
Mz jeździ już u mnie w domu od 10 lat, nigdy nie było problemów z biegami czy coś w tym stylu, wszystko grało jak należy. |
_________________
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2015-05-12, 19:10
|
|
|
Witam ponownie. Powoli kompletuje części, które są mi potrzebne do złożenia silnika. Wałek sprzęgłowy już mam, wałek zdawczy kupiłem dzisiaj. Teraz czekam na części, które zamówiłem w INTR-MOT. Zdjąłem oryginalne łożysko z zepsutego wałka na którym jeździłem i pod łożyskiem była podłożona podkładka, dystansująca ? . Nie jestem pewien czy to tak oryginalnie było, czy ktoś już coś majstrował przy tym. Przeglądałem katalog części, oraz oglądałem film serwisowy jak gość składał silnik i żadnej podkładki nie widziałem żeby zakładał. Myślę że ta podkładka pod łożyskiem zmieni całe dystansowanie skrzyni biegów...
Spotkał się ktoś z czymś takim ? Czy to tylko z tego powodu założone było, aby łożysko nie ocierało o powierzchnię wałka ? Foty niżej. |
_________________
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-05-12, 19:42
|
|
|
Pewnie ona była winowajcą tego zjechanego wałka, bo tryb zdawczy siadł płyciej w łożysku i ocierało. |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2015-05-12, 20:01
|
|
|
No ale w gnieździe nie ma opóru na łożysko. Z mojego punktu widzenia jak wkładamy wałek zdawczy z łożyskiem, to wałek działa jako opór, żeby łożysko nie wpadło do środka, bo opiera się na wałku sprzęgłowym i zazębia się o inne koła zębate na wałku, no ale mogę się mylić. |
_________________
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2015-05-12, 20:09
|
|
|
motocyklista, w ostatniej 150tce którą robiłem też była taka podkładka, ba, nadal jest. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-05-12, 21:13
|
|
|
Masz rację nie pomyślałem ale może skrzynia była źle zdystansowana i zrobiło się bardzo ciasno przez tą podkładkę i tarło. |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2015-05-12, 21:39
|
|
|
herrq666 napisał/a: | motocyklista, w ostatniej 150tce którą robiłem też była taka podkładka, ba, nadal jest. |
Czyli podkładka nic nie zaszkodzi w tym że tam jest, tylko teraz wystarczy dobrać odpowiednią ilość podkładek, aby uzyskać luz 0,2-0,3mm między dekielkiem simmeringa a łożyskiem.
Cytat: | Masz rację nie pomyślałem ale może skrzynia była źle zdystansowana i zrobiło się bardzo ciasno przez tą podkładkę i tarło. |
Też z początku myślałem że tak może być, ale z ciekawości przyjrzałem się na gniazdo łożyska i stwierdziłem że podkładka za bardzo nie przeszkadza.
Teraz mam takie pytanie. Będę składał łożyska na kleju, wiadomo jak łożysko się przyklei do gniazda to można powiedzieć że naprężenia podczas pracy go nie ruszą. Ale jak z dystansowaniem skrzyni biegów, dystansować zaraz po włożeniu łożyska, tak aby klej jeszcze nie zastygł, czy można później ? |
_________________
|
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2015-05-12, 22:03
|
|
|
Wywalaj tą podkładkę do kosza i składaj jak w serwisuwce ...nie wiem czy z nią na pokładzie da rade tam zmieścić jakąkolwiek dystansową; bo teoretycznie w zdrowych karterach łożysko powinno zagłębić sie ok 1mm a tak będzie na równo lub wystawać.
Klej szybko zastyga w gorących karterach, ale spokojnie w 3 min podokręcaj śruby, opukaj prawy karter i lekko oba wałki ...łożyska wewnątrz powinny być jeszcze ciepłe. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2015-05-12, 22:57
|
|
|
Złożyłem skrzynie biegów jeszcze raz, po rozdarciu silnika bez wału. Łożysko z założonym dekielkiem z simmeringiem miało luz 0,9mm, po obliczeniach, po wyrzuceniu tej podkładki luz się zwiększy o grubość podkładki czyli jakiś 1mm. zamówiłem pokładki 0,5-0,3-0,2-0,1 czyli na to wychodzi że podkładek będzie zbyt mało, aby skasować luz. |
_________________
|
|
|
|
|
evil866
Motocykl: MZ ETZ 150&250
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 92 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 2020-01-19, 12:48
|
|
|
Jak składacie skrzynie to wałek główny i pośredni powinny luźno wchodzić w łożyska czy raczej z dużym oporem i czy wałek pośredni może mieć luz wzdłużny między karterami? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-01-19, 13:34
|
|
|
Żadnych luzów nadmiernych nie powinno być. Łożyska mają wchodzić z oporem. Tylko wałek pośredni w łożysko igiełkowe ma wchodzić nieco luźniej. Luzy osiowe kasujesz dystansowaniem. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2020-01-19, 17:56
|
|
|
Chyba chodziło o co innego... wałki wkładasz w rozgrzane łożyska, mają wchodzić lekko. Wałek pośredni jest dystansowany fabryczną podkładką 0,5mm między kołem zębatym a złożeniem igiełkowym, jego luz osiowy powinien być minimalny. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-01-19, 19:56
|
|
|
I w takim właśnie zestawieniu miał nadmierny luz. Po zmianie wałka wszytko wróciło do normy. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|