» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2016-03-23, 20:02
Hamulec tarczowy Etz 250-Problem z odpowietrzeniem :(
Autor Wiadomość
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2016-03-23, 19:56   Hamulec tarczowy Etz 250-Problem z odpowietrzeniem :(

Witam,mam problem z hamulcem w swojej Etz. Gdzy chcę go odpowietrzyć to mam stale miekką klamkę,to znaczy.Uszczelnienia sa w porządku.Co ciekawe,pompa pompuje,przewód szczelny i drożny,przez zacisk też idzie płyn bo w wężyku z odpowietrznika jest płyn.Jeszcze w zacisk puściłem powietrze i idzie też.Dodam że zacisk był rozbierany do piaskowania i był lakierowany ale był zabezpieczony. Skręciłem to jeszcze raz no i znowu,nalałem płyn tak 3/4 pompki i mieszek,na zamkniętym odpowietrzniku,naciskam 6-10 razy,trzymam klamkę i otwieram odpowietrznik o 1/2 obrotu i zamykam i tak w kółko a tu nic.Chciałem wcisnąć strzykawką w zacisk ale też nie idzie,zrobiłem też tak że nalałem płynu do pełna,zakręciłem bez mieszka,uchyliłem odpowietrznik i naciskałem kilkanaście razy klamkę żeby płyn wszędzie doszedł i znowu robiłem jak wyżej ale też nic.W końcu uchyliłem lekko odpowietrznik,odkryłem zbiornik pompki,klamka wciśnięta i zostawiam na noc. Co będzie? Nie wiem. Ma ktoś pomysł czym to może być z powodowane,bo już brak mi sił. :cry:
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
Simak51 
Kaprys na 250


Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 27
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 53
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-03-23, 20:06   

Ogólnie do odpowietrzenia układu nie jest potrzebny ten odpowietrznik. Przekręcasz kierownice w prawo i machasz klamką. Powietrze samo powinno powoli wylecieć, dolewasz tylko płynu jak poziom spadnie.
_________________
W garażu:

Simson S 51 -83r
Mz Etz 250 -83r
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2016-03-23, 20:29   

Jak masz pusty układ to odpowietrzanie tego to mordęga. Ale jest na to łatwy sposób - weź dużą strzykawkę, połącz ją wężykiem z odpowietrznikiem, poluzuj go i strzykawką zrób podciśnienie - w ten sposób powinieneś za którymś razem bez problemu zassać płyn ze zbiorniczka w pompce. Potem możesz już spokojnie odpowietrzać normalnym sposobem, choć nie zawsze jest to konieczne.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-03-23, 20:36   

Wciśnięcie klamki nic nie da, wręcz przeciwnie - tłoczek zasłoni otwór w pompie i pęcherzyki nie będą miały którędy się wydostać. Płyn się wlewa od dołu, czyli od zacisku przez odpowietrznik. Wtedy odpowietrzanie to już formalność. Warto więc nawet przy tak błahych wydawałoby się sprawach zajrzeć do literatury - bo jest o tym napisane w instrukcji.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-23, 20:41   

U mnie zawsze po 24-48h klamka robi się twarda... Poczekaj u ciebie będzie tak samo... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2016-03-23, 21:05   

Jutro będę kombinował z tym hamulcem. Dzięki panowie. :piwo:
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2016-03-23, 21:18   

A oring założony prawidłowo na tłoczku??
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2016-03-23, 21:48   

Mam pompę w mz od jakiegoś skutera i też były problemy z odpowietrzaniem. Pompowałem klamką do oporu przez 20 minut i co ? i nic, cały czas miękka, a klocków nawet nie ruszyło tak żeby koło zwolniło przy rozpędzeniu ręką. Wystarczyło wciskać powoli klamkę tylko na 1 cm i w zbiorniczku przy wolnym naciskaniu powietrze wywalało w dużych ilościach. Wystarczyło parę minut i klamka hamulca była twarda tak że nie dało jej się wcisnąć i można było gnieść do oporu i odpowietrzać dalej. Nie wiem czemu ale działo się tak, jakby nie mogła połknąć płynu ze zbiorniczka, przy szybkim wciskaniu do oporu.
Jak masz oryginalną pompę to nie wiem, ale w mojej tak się działo.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5276
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-03-23, 23:31   

Antczak, Masz nową klamkę pompy czy DDR?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1252
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2016-03-24, 00:53   

Ostatnio odpowietrzałem przedni hebel po wymianie na pompę Grimeca i też za Chiny nie chciała popchnąć płynu. Pomogło dopiero odkręcenie klamki, dzięki czemu tłoczek mógł się bardziej wysunąć i przy pełnych ruchach pięknie pompował. Po ponownym założeniu klamki wszystko jest O.K.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2016-03-24, 06:49   

Wietrzanin, Raczej tak. ETZ_PRORIDER,Klamka jest nowa od Intra.
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5276
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-03-24, 09:35   

Współczesne klamki są źle wykonane i tłoczek nie cofa się tak jak powinien przez co nje odsłania kanalika od pobierania płynu albo od tłoczenia w wężyk, trzeba pilnikiem poprawiać klamki przed założeniem.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-03-24, 12:15   

Problemem z odpowietrzaniem hamulca nie jest konstrukcja pompy a konstrukcja zacisku. Dlatego też tak jak już słusznie zauważył Kosior należy układ zalewać przez odpowietrznik w zacisku.

Mówię tu standardowym zestawie, bo pompa Grimeco złe wymiarami klamki to już osobna historia.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2016-03-24, 13:00   

Już wszystko wiem i nie jestem zadowolony. :evil: Problem leżał w pompce,nie podawała płynu,prawdopodobnie zatkane kanały i nieszczelność na redukcji przewodu do zacisku.Rozkręciłem to jeszcze raz w części i zalałem płynem samą pompkę,naciskałem i nie leciało nic praktycznie,i to nie jest wina klamki nową zeszlifowałem i nic nie dało,założyłem DDR ułamaną i też nic.Przepuściłem powietrze z kompresora przez kanały ale to nic nie dało,musiałem rozebrać wszystko znowu w mak.A przewód przy wykręcaniu z reduktora zerwał gwint i na złom poszedł wraz z reduktorem. Pompę wyczyściłem porządnie w środku i jest przepływ powietrza jak należy.Mam pytanko teraz związane do uszczelnień,bo została mi ta gumka na tłoczku i zastanawiam się zmieniać ją czy zostawić i kupić samo uszczelnienie zewnętrzne. A i czy ktoś kupował przewód hamulca od Intra,bo nie wiem czy go brać czy może kupić oplot tyle że kosztuje oplot trochę. :/
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14