Przesunięty przez: wojtek.mz 2016-04-20, 11:51 |
Dziwne odgłosy silnika |
Autor |
Wiadomość |
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-04-20, 08:39 Dziwne odgłosy silnika
|
|
|
Witam. Ostatnio nabyłem etz 251 z 90r z pompką oleju i elektronicznym zapłonem. Poprzednio miałem 150. Silnik jest w miare mocny i chodzi ròwno na wolnych, nie dławi sie i zapala dobrze na zimno i ciepło. Mam jednak obawy co do dzwiękòw silnika. Na wolnych cos jak by szumiało i klepitalo nasila sie podczas zwiekszania obrotòw. Prosze o Pomoc w zdiagnozowaniu. Wydaje mi sie ze moze to byc cos z cylindrem lub tłokiem i pierscieniami. Tutaj film https://youtu.be/qjDgbc3k1mk potrzebuje jeszcze 2 miesiace na moto jezdzic do momentu skonczenia naprawy auta wiec moze ktos by poradzil czy na te 2 mies zakupic moze nowy tlok lozysko i poerscienie? Mam na mysli te chinskie tanie. Byle by moto do pracy jezdzilo. Wiem ze prawidlowo to szlif tlok najlepiej ddr do tego odpowiednia podkladka pod glowice ale musze na szybko uruchomic moto a ten dzwiek mnie przeraża. Kompletny remont calego moto i silnika przrwiduje na zime i po przeczytaniu calosci forum Jutro zdejme cyliner i zobacze ale prosze o jakies sugestie na co zwracac uwage. Jak pomierzyc luz tłoka i pierscieni. Podkladke pod cyliner to sprawdzic 2mm cyna? Luz 1.2-0.9 ??? miedzy cylinder a kartery wchodzi sama uszczelka? Bo widzialem juz nie 1 jak dawal koles silikon xd a moze ktos dal za cienka uszczelka pod glowice i zwiekszone cisnienie doprowadzilo z uszkodzenia ukladu korbowego? Napiszcie co sprawdzic i pomierzyc i na co zwracac uwage przy demontazu.( Zakladam ze cyliner i glowica wyjada na zalozonym silniku w ramie ? ) to napisze i moze razem dojdziemy do rozwiazania tego problemu.Dziekuje za pomoc i pozdrawiam. |
|
|
|
|
MZSIMSON
MoTóR NASZ PAN
Motocykl: S51,ETZ 250,GSX 1400
Wiek: 30 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 695 Skąd: Okolice /Mogilno
|
Wysłany: 2016-04-20, 09:06
|
|
|
Albo łożysko górne w korbie albo na dole. Szumy również mogą wydobywać się z łożysk na wale Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz |
_________________ JAZDA NA ETZ-cie JEST NAJLEPSZĄ JAZDĄ NA ŚWIECIE |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2016-04-20, 09:20
|
|
|
Tak z ciekawości ile dałeś za nią stała dosyć długo na olx. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-04-20, 09:40
|
|
|
3 tys. Wiem wiem... dużo jak za taki stan. Niestety taniej nie zeszło. Mi się i tak opłacało bo za sama robociznę w aucie chcieli mi zabrać 4000zł. wiec jak uporam się z tym silnikiem to bd mogł całe lato do pracy na moto jeździc a auto sobie sam zrobię. Okazało się ze rama cała nie spawana. wszystko sprawne. Biegi nie wyskakują. jeździ dobrze. Wygląda tylko tragicznie bo widać ze ktoś nie dbał i barankiem malował wiec lakier schodzi. Ale baza dobra na odbudowę.
Zależało mi na tym roczniku plastikowym błotniku, elektronicznym zapłonie. Bo poprzednio miałem 150 i za małe, za słabe, platynki :////// i gaźnik starego typu :///// a ta pomimo tych dzięków to pali i trzyma obroty super. Tylko ten dźwięk :////// z odbudową ramy sobie poradzę ale silnik to mam tylko ogólne doświadczenie z wfm, jawy, i rometów i ogarków. Hehe stała dosyc długo bo kazdy pewnie się obawiał tego dzwięku i ramy malowanej pędzlem (DOSŁOWNIE- razem z elementami do niej przykręconymi xdxd ) ps. gratulacje sprytnego oka |
|
|
|
|
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-04-20, 17:25
|
|
|
Rozebralem dzis triche silnika. Wydaje mi sie ze to łozyska silnika. Tutaj film. No i mały bonus jak wygląda tłok. Powiedzcie mi tylko 1 rzecz. Na zime planowany jest remont calosciowy z szlifem. Teraz musi zostać tłok i cylinder taki jaki jest. Czy kupic nowe pierscienie do niego? Da co coś? Bo kasy malo a zastanawiam sie czy przynajmniej mu pierscionkow nowych nie dac bo to maly koszt.?? https://youtu.be/ebrZfe-q02o https://youtu.be/wMznW1Uy3S0 |
|
|
|
|
marek175x
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 33 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 113 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2016-04-20, 17:57
|
|
|
raffaello1987 napisał/a: | Czy kupic nowe pierscienie do niego? Da co coś? |
Raczej nic to nie pomoże, a nawet może zaszkodzić, nowe pierścienie nie dopasują się od razu idealnie do zużytego cylindra.
Lepiej zbieraj kasę na kompleksowy remont |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-04-20, 18:18
|
|
|
raffaello1987, jeśli cylinder ma już wyczuwalny, a twój na pewno ma to po założeniu nowych pierścieni może wystąpić efekt straszliwego dzwonienia, z powodu uderzania górnego pierścienia o próg . Jeśli jednak uprzesz się przy założeniu samych pierścieni to musisz na górnym zrobić delikatną fazkę.
Jeśli chodzi o twój silnik, to ewidentnie łożyska na wale odmówiły dalszej współpracy i szumią. Po rdzawym nalocie na korbowodzie i utlenionym aluminium pod pokrywą zapłonu sądzę, że ta etezetka długo musiała stać w wilgotnym miejscu i przez to mogło dojść do pojawienia się nalotu na kulkach i bieżniach łożysk, które po dostaniu obrotów zaczęły wydawać takie dźwięki. |
|
|
|
|
MZSIMSON
MoTóR NASZ PAN
Motocykl: S51,ETZ 250,GSX 1400
Wiek: 30 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 695 Skąd: Okolice /Mogilno
|
Wysłany: 2016-04-20, 18:52
|
|
|
Tak samo było z moją jak stała w piwnicy |
_________________ JAZDA NA ETZ-cie JEST NAJLEPSZĄ JAZDĄ NA ŚWIECIE |
|
|
|
|
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-04-20, 20:11
|
|
|
Mam jeszcze 1 pytanie. Opròcz sciągacza cos jest jeszcze potrzebne do roozebrania silnika? Ogladalem ten film z YT i tam facet mial taka szyne do rozpoławiania. Jest ona niezbędna? Ew. Bym sam taka dorobil z teownika ale potrzebne sa jakies rysunku z wymiarami . Bo niestety bez rozpoławiania silnika sie nie obędzie :/ |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-04-20, 20:21
|
|
|
Takie podstawowe dwa przyrządy, bez których się nie obejdzie, to ściągacz do sprzęgła i mostek do rozpołowienia silnika. Rysunki z wymiarami znajdziesz w serwisówce. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-04-20, 20:32
|
|
|
Ta emzetka rok temu kosztowała 1600 pln, postała 1 dzień na olx i poszła w ręce handlarza, który rok się z nią bujał żeby sprzedać
Trzymamy kciuki, działaj |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-04-20, 21:39
|
|
|
Ja kupowalem od gòrala. Wiec przeszla pewnie przez kilka rąk. Najważniejsze ze ta wersja co mnie interesuje i rama cała. A w mojej okolicy innej nie było. Przynajmniej sam zroboę i bede wiedzieć co mam. Ale dzieki za info. Za taka cene to sie nie dziwie ze poszla. Ale dziwne bo facet sprowadzil ja rok temu do kraju i mial na to papiery a w d.rej jest tylko 1 pieczatka. Co by swiadczylo ze mowil prawde ze rok temu kupil z anglii. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-04-21, 19:48
|
|
|
raffaello1987, na końcu masz rysunki do mostka i inne potrzebne narzędzie jeśli będziesz chciał dorabiać. http://www.skuteryostrow....a_Napraw_PL.pdf |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-04-22, 09:10
|
|
|
raffaello1987, U ciebie jeszcze zastanawiam się jaki udział na wygląd tłoka ( widać zatarcia) miał względnie źle ustawiony dozownik po remoncie sprawdź ten motyw koniecznie bo jak będzie złe smarowanie to może znów tłok złapać... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-04-26, 11:23
|
|
|
Tak. Dozownik zle ustawiony. Ale dziala. Silnik rozebrany. Lozyska walu rozwalone w mak. Skrzynia i sprzeglo stan bdb+ wstawie filmik wieczorem.Ale dziwi mnie jedno. Jaki rozmiar powinny miec simmerringi wału? Bo ja mam 25x72x8 a na roznych zrodlach podaha ze 25x75x7 lub 25x72x7. Sam zglupialem. W sklepach sa tylko dostepne 25x 72x7. Nie ma takze tej podkladkihttps://youtu.be/kWKTeKPyBAQ widoczna na 01:44 tego filmu. Zakladam ze musi byc i ma wymiary takie same jak ta z drugiej strony? (Skrzynia bez niej dzialala dobrze ale wole sie spytac.) |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2016-04-26, 11:37
|
|
|
Te uszczelnienia mogą być ta szerokość nie przeszkadza w niczym. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-04-26, 19:17
|
|
|
Oka dzieki. Takie zaloze. Dobrze ze łożysko igiełkowe na wale nie ucierpiało bo bym miał jeszcze w kosztach regeneracje wału. Tak wiec składam silnik i do konca sezonu musze dojezdzic a w zime kompletna odbudowa szlif i tłok dzieki za pomoc. |
|
|
|
|
|