» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
TS-150. Modyfikacja instalacji elektrycznej
Autor Wiadomość
dantoma 

Motocykl: ETZ 250e TS 150
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2019-10-26, 19:23   TS-150. Modyfikacja instalacji elektrycznej

Chciałem nadmienić, że nie jestem elektrykiem motoryzacyjnym. proszę o wyrozumiałość.
Chcę swoją (od nowości!) TS-kę doprowadzić do stanu rejestracji na żółte blachy.
NIE zamierzam:
zmieniać ogólnej instalacji 6V (akumulator też 6V).
Bez zmiany: sygnał, cewka zapłonowa, przerywacz. Na 6V światło główne (z tym, że trafiłem na halogen z trzonkiem R2 (P45T)- jego zastosuję.
Zamierzam:
- zmienić regulator prądnicy z "brzęczkowego"- mechanicznego na elektroniczny.
- zastosować przetwornicę 6/12V DC. Z tej przetwornicy zasilać LED-y. 4 lampy kierunkowskazów, dwie pozycje, stop.
Chodzi mi po głowie koncepcja.
Przewód dodatkowy +12V idący z przetwornicy dochodzi do przekaźnika przed każdym odbiornikiem. W momencie podania sygnału 6V cewka przekaźnika 6V załączy 12V na LED-a. Znika napięcie- LED nie świeci.
Problemem jest ilość tych przekaźników.
Da się to zrobić inaczej?
A odnośnie kierunkowskazów.
Są przerywacze kierunkowskazów LED. Mam taki 12V w ETZ. sprawdza sie dobrze, choć potrzebny był mini opornik, aby kierunki działały.
Czy w TS można zastosować przekaźnik analogiczny 12V sterowany (zasilany) z przetwornicy i czy można podawać prąd 12V DC od razu instalacją fabryczną na lampy kierunków LED??? Wtedy odpadały by 4 mini przekaźniki przed każdą lampą kierunku. Są przekaźniki do LED na 6V, ale wymagane są mini-przekaźniki podajace okresowe napiecie 12V z przetwornicy. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Do zasilania przetwornicy potrzebny jest +. Czy podłączyć się do sygnału dźwiękowego czy moze cewki zapłonowej? Chodzi o to, aby przetwornica nie była zasilana, gdy kluczyk jest na poz. 0. Pobór prądu (w razie zasialania żarówki LED reflektora) ok. 8A z 6V. Jaki jest optymalny punkt zasilenia + przetwornicy?
Inne pytania.
1. Ma ktoś z Was może scan w pdf lub jpg oryginalnej instrukcji obsługi TS-150? Chętnie bym skorzystał.
2. Będę robił przednie zawieszenie. Po 37 latach sądze, ze jest taka potrzeba. Możecie podać mi linka do tego, jak to się robi? Chodzi głównie o przemycie i wymianę oleju amortyzatorowego.
3. Zna ktoś z Was sensowne żarówki LED na trzonek R2 (P45T)?? Są 2 propozycje na Allegro, ale cena i jakość powiedzmy lekko- ma wiele do życzenia. Stąd na razie nie zamierzam ich kupować.
4. Zna ktoś z Was markę opon DURO? https://allegro.pl/oferta/duro-hf319-3-00-18-47p-4pr-e-8592043488 . Macie jakieś zdanie w tym temacie?
Pozdrawiam.
_________________
Hej!
Tomek.
TS 150, ETZ-250e.
Od maja obie na żółtych blachach. Obie jeżdżone.
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2019-10-27, 13:01   

Prościej wydaje się zastosowanie na każdy element LED osobnej przetwornicy. Na kierunkowskazy możesz dać wspólną. Nie trzeba przekaźników, modyfikacji instalacji itd., jak też któraś padnie to nie masz problemu że nic nie działa. Najważniejsze w razie konieczności (jak to dobrze rozwiążesz) można wrócić do fabrycznej wersji w miarę szybko.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
dantoma 

Motocykl: ETZ 250e TS 150
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2019-10-27, 13:50   

sIaj napisał/a:
Prościej wydaje się zastosowanie na każdy element LED osobnej przetwornicy. Na kierunkowskazy możesz dać wspólną. Nie trzeba przekaźników, modyfikacji instalacji itd., jak też któraś padnie to nie masz problemu że nic nie działa. Najważniejsze w razie konieczności (jak to dobrze rozwiążesz) można wrócić do fabrycznej wersji w miarę szybko.

Brałem taki wariant pod uwagę. Brakuje mi przetwornic w obudowach - wszystko oparte na płytki drukowane. Nie mam pojęcia gdzie takie obudowy można kupić. Na Allegor znalazłem przetwornicę która by mi (jako jedyna) wystarczyła (jest w obudowie) ale do tego trzeba dawać przekaźniki do zasilenia out 12V . Widziałem takie przekaźniki na Wolumenie, dziś po 4 zł/szt (3 zworkowy po 1A). Więc albo ciągnięcie przewodów Lgy i przeażników pod kazdy punkt odbiorczy, albo szukanie obudów do płytek przetwornic Step-up. Te przekaźniki też trzeba jakoś izolować przed wpływami atmosferycznymi. Postaram się popytać na Allegro u sprzedajacych małe przetworniczki na płytach, czy nie sprzedają do nich obudów. Dziękuję za zabranie głosu, proszę o ew. dalsze sugestie. Pozdrawiam.
_________________
Hej!
Tomek.
TS 150, ETZ-250e.
Od maja obie na żółtych blachach. Obie jeżdżone.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 14