» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2020-03-25, 19:58
ES 250/2 Trophy problem z ruchamianiem silnika
Autor Wiadomość
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 476
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-03-15, 08:15   

Żeby sprawdzić czy bierze olej przez simmering wystarczy spuścić olej z silnika i przejechać się te pół kilometra.Dymienie powinno ekspresowo maleć.
PS.A co było przyczyną nieodpalania?
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-15, 20:20   

Co było przyczyną- nie wiem . Może to że nową świecę założyłem... Dobrze że odpala. A czy to spuszczenie oleju nie zaszkodzi skrzyni biegów?
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-15, 20:38   

Odpowiedź dla Miciusia...
CDI kupione z Lipna- chyba gość ok, zaangażował się w szukanie przyczyny- nawet zaproponował przysłanie drugiego zestawu. Ale pomiary okazały ze wszystkie elementy są ok.Zapłon wyregulowany- trochę go poprawiłem bo był za wczesny.Gażnik jest po regeneracji ustawiony w/g danych fabrycznych- na wszelki wypadek rozebrałem go i przedmuchałem dysze, sprawdziłem poziom paliwa (27 i 34 mm) jest ok.Przewody ( z filterkiem) drożne. Jak miałem zdjętą głowice- progów w cylindrze nie ma.. Stoi w garażu blaszanym w Cedrach- trochę daleko z Kacka. Mieszankę robiłem na Mixolu 1:50. Chyba wszystko.
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-15, 20:43   

Kolega mi podpowiedział, że pod skrzynią korbową powinie być spust ewentualnego oleju w skrzyni korbowej, pod tłokiem. Nie sprawdzałem- ale sprawdzę i jeśli będzie spróbuję i tego.
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-15, 20:49   

Chociaż na rysunku w instrukcji napraw widzę tylko spust z komory sprzęgła i komory skrzyni biegów.
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 392
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2020-03-15, 21:11   

p508tropic napisał/a:
Kolega mi podpowiedział, że pod skrzynią korbową powinie być spust ewentualnego oleju w skrzyni korbowej, pod tłokiem.


Ten kolega to chyba pomylił to cudo z polskim S32 lub coś złapał na dworze... :???:

Ja nigdy nie jeżdżę bez oleju w skrzyni... przegoń maszynę porządnie po obrotach, najlepiej dłuższy dystans aż wypali wszystko z tłumika. Na ciepłym nie powinna wtedy dymić na jałowych i średnich obrotach.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-15, 22:32   

Ten silnik chodzi na mieszance 1:33. Jest najcichszy i dobrze się zbiera. Po rozgrzaniu nie kopci na żadnym oleju wymienionym w tym temacie. Jaką świecę włożyłeś?
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-15, 22:51   

Świece mam wszystkie- Isolator, Iskra, i NGK
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-03-15, 23:14   

Nie chodzi o nazwę świecy, a o jej parametry pracy, ciepłotę które można sprawdzić po oznaczeniu na świecy. Kolega w ten sposób chce sprawdzić czy twoja świeca ma szansę się oczyścić podczas pracy silnika.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-15, 23:37   

NGK - B8HS, Iskra F100, Isolator- ZM 14-260
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 476
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-03-16, 02:25   

Jak będzie olej ze skrzyni ciągnięty przez simmer to się świeca nie oczyśći choćby była ze złota.Trzeba siąść na tropka i odwinąć manetkę aż wypali cały olej z tłumika i przestanie kopcić,albo nie przestanie i wtedy można będzie przypuszczać z dużym prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością że ciągnie ze skrzyni olej.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-16, 08:02   

Ale wcześniej naładuj porządnie akumulator i zalej mieszanką 1:33.
W przypadku braku ładowania lub słabego ładowania przejedziesz kilkanaście lub tylko kilkadziesiąt km ( np. 70). Masz zapłon elektroniczny czy wymieniony regulator napięcia?
Poziom paliwa w gaźniku ok. ale czy iglica przepustnicy na odpowiednim rowku, gumka tłoczka ssania nie wypadła ( nie chodzi na wiecznym ssaniu ), zawór iglicowy pływaka domyka, pływak szczelny?
Poczekaj aż się trochę ociepli - "odwinąć manetkę" do wypalenia oznacza po rozgrzaniu silnika co najmniej 10km dynamicznej jazdy.
Świece masz przygotowane o dobrych parametrach.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-18, 16:38   

Witam kolegów... Dzięki bardzo wszystkim którzy pochylili się nade mną i moją Tropką udzielając bezcennych rad. Generalnie sprowadzały się do tego że należy motocykl porządnie "przegonić" na wysokich obrotach wcześniej ustawiając wszelkie regulacje"na zicher". Tak też dzisiaj zrobiłem- zapłon, gaźnik ustawione... Świeca nowa, akumulator naładowany... No i odpalił bez problemów- z tym że pluł tym olejem czarnym... Więc żadnej przygazówki, żadnego grzania tylko na siodełko i w drogę- pogoda jak znalazł. I przez cały czas na wysokich obrotach (bardzo ładnie ciągnie na wysokich obrotach) ok 50 km. Ani razu nie zakrztusił się, po drodze zapalał "od strzała". Po powrocie nie sprawdzałem wyglądu świecy- w domu czekały świeżo ugotowane pierogi, zatem zrozumiałe. Sprawdzę jak będę następnym razem w garażu. Szkoda tylko że ze zlotami może być krucho, poodmawiane :cry: ... Zatem jeszcze raz dzięki :smile: :smile:
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-18, 17:15   

p508tropic, Po ilu km przestała dymić ? Sprawdź kolor świecy i poziom oleju w skrzyni.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-18, 19:54   

Z dymieniem nie wiem, nie oglądałem sie... ale po ok 10 juz nie kopciła i nie wyrzucała z wydechu oleju.. Świecę i olej sprawdzę przy następnej wizycie w garażu
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 392
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2020-03-18, 20:06   

p508tropic napisał/a:
Więc żadnej przygazówki, żadnego grzania tylko na siodełko i w drogę- pogoda jak znalazł. I przez cały czas na wysokich obrotach (bardzo ładnie ciągnie na wysokich obrotach) ok 50 km. Ani razu nie zakrztusił się, po drodze zapalał "od strzała".


Dzięki temu że usłuchałeś, możesz przynajmniej na razie wykluczyć układ paliwowy... lecz nie potrzebnie dałeś nową świecę. Nową wkręca się w już "jeżdżący" silnik, częsty problem po remontach gdy "nowy" silnik nie chce odpalić na nowej świecy... NGK strasznie tego nie lubi. Jak już przegoniłeś to szkoda że pierogi wygrały... świecę trzeba wykręcać od razu po zatrzymaniu bez pyrkania, choć jeśli regulacja ok to powinna być już sucha i brązowawa. Zrób kolejną rundę i zmierz sprężanie na ciepło :razz:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-18, 21:09   

Tu akurat wstawiłem świecę Iskra F100
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-18, 21:12   

Nie pyrkałem właściwie- przyjechałem, wstawiłem motocykl do garażu i koniec. Kompresji nie sprawdzałem, ale jak miałem zdjętą głowice - to cylinder bez żadnych progów. Zależy od pierścieni.
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-18, 21:57   

Na spokojnie wykręć świecę by zobaczyć kolor, jak jasnobrązowa lub kakao to nic nie rób, a jak zakopcona lub biała to zmień ustawienie rowka iglicy przepustnicy - wszystko jest na forum. Ale z tego co piszesz to winno być dobrze. I dokręć nakrętki i śruby kolanko-cylinder i kolanko-tłumik. Mieszanka 1:33 i jeździć!
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
p508tropic 
p508tropic


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66
Dołączył: 29 Gru 2019
Posty: 23
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-20, 20:19   ES 250/2 Trophy problem z ruchamianiem silnika

Dzisiaj dotarłem do garażu i od razu zgodnie z planem- świeca... Rozczarowanie: ani nie brązowa, ani nie jasnobrązowa- czarna jak diabeł. Tyle że nie zaolejona. A przecież 2 dni temu prawie 60 km zrobiła w ładnym stylu. Czyste świece miałem przygotowane, to wymieniłem. Ale zajrzałem do zbiornika- a tam brakuje połowy zbiornika paliwa. Trochę dużo jak na 60 km. Fakt że zapomniałem na koniec zamknąć kranik, syn dopiero po paru godzinach zamknął. A żadnej wielkiej plamy w okolicach gaźnika nie było, chyba że wyparowałaby- możliwe? Zatem zmiana ustawienia iglicy- była na 3 rowku od góry, przestawiłem na 2 od góry. Odpalił dobrze, jazda gorzej- jakoś tak brak mocy, przyspieszenia. W końcu po 3 km na luzie zgasł. Świeca zalana, wymiana na suchą. Od razu zmiana iglicy na 3 rowek. Jazda nawet fajna, ale na luzie znowu kiepsko, aż zgasł. Świeca do wymiany, iglicę zostawiłem. I tak co parę kilometrów aż do powrotu do domu. No i jeszcze jedno- po gaźnikiem pełno oleju czystego... tak jakby z gumowego korka od wlewu do karteru. Też kłopot. Zatem co mi koledzy z większym doświadczeniem w walce z takimi problemami poradzą
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2020-03-25, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16