Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:39 |
Gaźnik - Jaki bedzie najlepszy? - ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
kudlinski
Motocykl: Mz Etz 251 89r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 50 Skąd: Kruszewo koło Piły
|
Wysłany: 2007-03-18, 22:07
|
|
|
ehhh... niczego Ci nie bede szukał w archiwach bo było tego pełno. Pisać tego po raz kolejny nie bedę bo było to już tłumaczone jak krowie na rowie. A jak twoim zdaniem te śrubki należy nazywać i jakie slogany. Skoro dla Cebie jest to wszystko niejasne i nie możesz dać sobie rady to poszukaj w okolcy kogoś kto się na tym zna i poproś o pomoc.
PS. A co mi tam http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=2310 (zajeło mi to 5,5s) |
_________________ Motocykl w przeciwieństwie do PC, komórki czy telewizora nie jest potrzebny wszystkim, lecz jedynie tym który potrafią czerpać z niego radość. |
|
|
|
|
Bezy
Motocykl: Junak M10,MZ ETZ 250
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2007-03-19, 07:00
|
|
|
kudlinski napisał/a: | ehhh... niczego Ci nie bede szukał w archiwach bo było tego pełno. Pisać tego po raz kolejny nie bedę bo było to już tłumaczone jak krowie na rowie. A jak twoim zdaniem te śrubki należy nazywać i jakie slogany. Skoro dla Cebie jest to wszystko niejasne i nie możesz dać sobie rady to poszukaj w okolcy kogoś kto się na tym zna i poproś o pomoc.
PS. A co mi tam http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=2310 (zajeło mi to 5,5s) |
Przeczytaj raz jeszcze uwaznie mój wczesniejszy post. Własnie nie chodziło mi o opisy z archiwum, z których nic nie wynika i jest bardzo namieszane. Ja wszelkie info na forum www.mz-club.pl na temat ustawiania tego gaznika juz dawno przesledziłem.
Jestes podobno jak ja ja - od niedawna na tym forum, wiec myślalem ze jednak dorzucisz od siebie jakis jasny, wszystko mówiacy opis ( "bo to tylko 2 śrubki....." ). A Ty mi tu dajesz linka do FAQ.... |
_________________ Zmarła matka abonenta radiowego ... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-03-19, 10:06
|
|
|
byłem to winny wiec moze ja napisze:)
Po wczesniejszym ustawieniu poziomu paliwa(poziomy sa zanazczone w ksiażce "jeżdże motocyklem MZ" czy jakos tak) odpalamy nasza maszyne i rozgrzewamy.
ustawiamy motocykl na nózkach centralnych podciagamy śrube przepustnicy tak zeby motocykl nie gasł, luzujemy napinacz linki(przepustnica nie moze opierac sie na lince).
Teraz wkrecamy srube składu mieszanki do oporu, motocykl powinien zgasnac jesli nie gaśnie to mamy 2 warianty;] nalezy tutaj dodac ze śrube wkrecamy szybko jednak motocykl zgasnie z lekkim opuźnieniem.
Albo gdzies nasz kochanek ciagnie lewe powietrze albo śruba połozenia przepustnicy jest zbyt bardzo wkrecona, lekko wykrecamy śrube przeustnicy i sprawdzamy kiedy zgaśnie, jesli zgasnie przy całkowicie zamknietej przepustnicy to szukamy lewego powietrza(gaxnik 30n3 musi miec przepustnice całkowicie opuszczona wiec na tym gaxniku motocykl moze niezgasnac wogule;] narazie tym sie nie przejmujy zachwile opisze co robić)
Silnik zgasł wiec przechodzimy do 2 fazy odkrecamy srube składu o 1 obrót(albo do skutki kiedy zapali np. 2oroty napewno powinien juz zapalic) i prubujemy zapalic silnik powinien miec bardzo niskie wolne obroty(mnóstwo wibracji i niestabilnie chodzić) teraz wykrecamy śrube skłądu mieszanki do momentu kiedy obroty przestana rosnąć, teraz korygujemy wysokosc obrotów śruba połozenia przepustnicy, zostawiamy silnik na 5 min zeby sobie pochodził właczamy światła sprawdzamy czy przygasa itp.
Ustawienie iglicy dokonujemy doswiadczalnie dobre ustawinie iglicy rozpoznajemy po kolorze swiecy. Swieca powinna miec kolor kawy z mlekiem.
gaźnik 30n3
gaźnik ten moze byc nieco bardziej uparty w regulacji, gdzyz silnik moze nie zgasnać natychmiastrowo lecz po kilku dobrych minutach, w końcu jednak zacznie chodzi bardzo niestabilnie mozna dokonywac regulacji własnie od tego momentu;]
Pamietamy azeby cała czynnosc wykonywać z duza cierpliwoscia! |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Bezy
Motocykl: Junak M10,MZ ETZ 250
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2007-03-19, 10:20
|
|
|
hubertbaran - napisz jeszcze regulacji jakiego typu gaznika w swojej głownej części Twój opis dotyczy. Bo cosik mnie sie zdaje ze dajesz rady odnosnie gaznika 30n2-5 (przepustnica podnosza srubka, i jedna srubka od skladu mieszanki) a spór dotyczy gaznika od MZ ETz 251 |
_________________ Zmarła matka abonenta radiowego ... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-03-19, 10:21
|
|
|
kazdy gaxnik reguluje sie tak samo;| jesli nie ma śruby regulacji przepustnicy to nic nie szkodzi;| śrube skłądu mieszanki regulujemy według wyzej podanego schematu! |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Bezy
Motocykl: Junak M10,MZ ETZ 250
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 29 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2007-03-19, 10:34
|
|
|
Nie wiem czy zauwazyłes - ale w gazniku do 251 są dwie sruby i z tego co pamietam na forum tzw V.I.P-y pisały ze obydwie słuza do regulacji powietrza. OK - po prostu napisz jak regulowac tymi dwoma srubkami (zakladajac ze jest to obecna podróba z allegro, gdzie sruba powietrza kanału objesciowego nie jest zaslepiona czyt. ustawiona w autoryzowanym serwisie MZ w DDRze) |
_________________ Zmarła matka abonenta radiowego ... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-03-19, 11:03
|
|
|
dzis az sie dowiem;] czy napewno obie słuza do tego samego;| |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1030 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2007-03-19, 11:31
|
|
|
http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=5727 Myślę, że wystarczy już wałkowania tego samego tematu w innych. Regulacja gaźników wszystkich typów MZ jest opisana w wielu miejscach forum. Trzeba sobie poszukać. Jest to proste jak sznurek w kieszeni i wystarczy trochę bardziej uważnie czytac i uruchomić szare komóry by naumieć się to robić. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-03-19, 22:00
|
|
|
Maxi no tak...ale jak nie napiszesz 15 raz tego samego to ludzie dalej nieznajda lub tamto nie bedzie im odpowiadać;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
mruwson
Motocykl: Mz etz 250A
Dołączył: 20 Lis 2019 Posty: 18
|
Wysłany: 2020-01-27, 17:46
|
|
|
Odkopię trochę temat . Muszę kupić gaźnik do swojej etz 250 który wybrać 30N3-1 bvf czy 30N2 ifa. Wiem ze temat wałkowany pewnie wielokrotnie ale proszę o poradę |
|
|
|
|
Paweł111
Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 36 Skąd: Sieraków/okolice
|
Wysłany: 2020-01-27, 19:20
|
|
|
Wklejam link do wątku, na którym piszę o gaźniku, który kupiłem i jestem bardzo zadowolony. Fakt- zrobiłem może1kkm. 🙂
http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=60 |
_________________ pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
mruwson
Motocykl: Mz etz 250A
Dołączył: 20 Lis 2019 Posty: 18
|
Wysłany: 2020-01-27, 19:32
|
|
|
Dziękuje Paweł chyba zdecyduję się na ten gaźnik. |
|
|
|
|
Paweł111
Motocykl: MZ ETZ 250 '82
Wiek: 60 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 36 Skąd: Sieraków/okolice
|
Wysłany: 2020-01-27, 22:20
|
|
|
Widzę, że dostępność na stronie stazetu jest zero. |
_________________ pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2020-01-27, 22:22
|
|
|
Betcher ma go w ofercie. |
|
|
|
|
Conorian
Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-01-04, 08:41
|
|
|
Cześć wszystkim! Odkopię trochę temat bo wg. mnie najlepiej pasuje do mojego pytania.
Chcę coś zmienić w swojej 251 i padło na gaźnik.
Aktualnie mam PWK30 i chciałbym coś lepszego.
W oko wpadł mi Bing 84 ale wyczytałem, że zdania na jego temat są podzielone odnośnie poprawy kultury pracy.
Chciałbym poznać Wasze zdanie jaki gaźnik będzie najlepiej pracował z tym silnikiem.
Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2024-01-04, 09:12
|
|
|
Mikuni VM30-83 |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Conorian
Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-01-04, 12:24
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Mikuni VM30-83 |
Dużo dobrego przeczytałem na temat 30N3-1 BVF od MZA.
Warto dopłacić do tego Mikuni? On pasuje plug&play? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2024-01-04, 13:41
|
|
|
Pasuje w króciec niemal idealnie lecz musisz odrazu nabyć zestaw dysz do zestrojenia w MZ gdyż zainstalowane fabrycznie w gaźniku będą zalewały silnik, do tego dochodzi kwestia kitu ssania na linkę który też musisz zakupić oddzielnie.
Co do 30N3-1 od MZA miałem go przez 11 tysięcy kilometrów w 300ccm i teraz latam na mikuni. Mogę odsprzedać tego MZA jeśli chcesz popróbować. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
evil866
Motocykl: MZ ETZ 150&250
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 92 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 2024-01-04, 14:09
|
|
|
Główna dysza fabrycznie jest 250 i ja trzeba wymienić. Wolnych jest 40 i taka w swoim zostawiłem. Do mojego krućca gaźnik wchodził z dużym oporem, ale wszedł bez większych kombinacji. Dodatkowo za poradą Wolfa posmarowałem kruciec reinzosilem, a nadmiar dobrze wytarłem żeby nie łapała maszyna links luftu Jestem z tego gaźnika bardziej niż zadowolony, spalanie luks, mocy nie brakuje. MZA 30N3-1 również posiadam ze znikomym przebiegiem i chętnie się go pozbędę. |
|
|
|
|
Conorian
Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-01-04, 15:55
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Pasuje w króciec niemal idealnie lecz musisz odrazu nabyć zestaw dysz do zestrojenia w MZ gdyż zainstalowane fabrycznie w gaźniku będą zalewały silnik, do tego dochodzi kwestia kitu ssania na linkę który też musisz zakupić oddzielnie.
Co do 30N3-1 od MZA miałem go przez 11 tysięcy kilometrów w 300ccm i teraz latam na mikuni. Mogę odsprzedać tego MZA jeśli chcesz popróbować. |
Skoro miałeś to powiedz czy jest sens dopłacać do tego Mikuni czy raczej dać sobie spokój |
|
|
|
|
|