» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-12-03, 22:54
silnik fiat 126p
Autor Wiadomość
mareczek 

Motocykl: jawka:)
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: gniezno
Wysłany: 2010-01-26, 16:44   silnik fiat 126p

Witam wszystkich!
Mam pytanie,mianowicie:
znalazłem silnik od malucha(z calym osprzętem),jest on oczywiście wymontowany z samochodu.
Chciałbym go odpalić w takim stanie-jak się za to zabrać.?Na pewno podłączę wężyk i butelkę z benzyną pod pompkę paliwa.Niestety nie wiem do końca co z akumulatorem:minus na masę a + pod cewkę zapłonową?No i oczywiscie osobny kabel od + na rozrusznik?

Błądzę?
Proszę o pomoc:)
Proszę wybaczyć jeśli poziom pytania was obraża,ale przyznaję się bez bicia że jestem zielony w temacie
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-26, 17:06   

ja bym zaczął od zamocowania go dobrze gdzieś bo jak wiadomo gładko to on nie pracuje :mrgreen:
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2010-01-26, 17:21   

podłączasz + pod cewkę

dodatkowym kablem z plusem wysterujesz rozrusznik

+ do cewki najlepiej puść przez przełącznik, którym będziesz mógł łatwo wyłaączyć silnik w razie "W"

i koniecznie zamontuj kamerę :cool:

[ Dodano: 2010-01-26, 17:21 ]
minus na mase oczywiście
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2010-01-26, 17:23   

i paliwo zasilanie i powrot koniecznie wiem co to znaczy bo sam mam taki silnik i zbudowalem gokarta
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mareczek 

Motocykl: jawka:)
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: gniezno
Wysłany: 2010-01-26, 17:25   

saska251, dzieki bardzo o to chodziło
a takie pytanie poboczne:taki schemat podłaczenia na szybko,mogę dostosować też do innego silnika np od 125P?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2010-01-26, 17:57   

tam jest juz wiecej technologi z zaplonem i rozrusznikiem ale mysle ze tez da rade i wlacz do tego jeszcze uklad chlodzenia ;P
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-27, 01:33   

Koniecznie przytwierdź solidnie czym silnik do podłoża! Kiedyś z kumplem wyjmowałem silnik z komara, a że nam się zachciało odpalać, to położyliśmy go na stół warsztatowy i ręką odpaliliśmy...tyle tylko, że zapomnieliśmy o tym, że przepustnica była już wyjęta..więc silnik od razu wszedł na max obroty, my obaj wystraszeni puściliśmy go, a ten zaczął tak skakać, że w efekcie spadł na podłogę i pękł jeden dekiel :) Wyobraź sobie więc co może narobić 13x większej pojemności silnik :lol:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2010-01-27, 08:42   

silnik z malacza nie będzie skakał pod warunkiem, że nie będzie chodził na biegu jałowym, wystarczy ssanie zaciagnąć albo lekko przepustnice podstawić i już :smile:
P.S. kiedyś odpalałem VR6 na podłodze, ani drgnie bydle tak równo chodzi :mrgreen:
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2010-01-27, 08:44   

ty no, gdzie VR6, a gdzie 126 :cool:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
mareczek 

Motocykl: jawka:)
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: gniezno
Wysłany: 2010-01-27, 12:51   

a jeszcze zapytam:)
silnik nazwijmy to od samochodów zachodnich,ale starszych(np renault 19, jakies kadety,stare VW)one mają też taką cewkę zapłonową jak maluch?Chyba nie,jak je odpalać na sucho,jak podłączyć do nich aku?
Pytanie z czystej ciekawości,pozdrawiam serdecznie
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2010-01-27, 13:12   

wszystko sie da odpalić na podłodze. im mniej elektroniki w silniku tym lepiej. jeśli nie ma kompa, elektronicznie sterowanego gaxnika, innych bajerów - tylko normalną cewke i przerywacz, to proste. Jesli jest elektrniczny zapłon, no to dodatkowo trzeba podpiąc moduł etc..
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
mareczek 

Motocykl: jawka:)
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: gniezno
Wysłany: 2010-01-27, 13:51   

No własnie chodzi mi o takie silniki, które mają elektroniczny zapłon.Wtedy gdzie mam podpiąc + akumulatora?
 
     
toffic 

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 112
Skąd: RKR
Wysłany: 2010-01-27, 16:29   

najczęściej też na cewke a oprócz tego do zasilania modułu, ECU, wtrysków itp itp
_________________
My ETZ 251=>60% done
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-28, 00:10   

Plus podpinasz zazwyczaj do:

* elektromagnes rozrusznika
* główny styk wirnika rozrusznika (koniecznie gruby przewód!)
* do cewki zapłonowej - pod zacisk oznaczony jako "15"
* jeśli jest wyposażony w prosty moduł zapłonu elektronicznego (jak np maluch czy Favorit) to również do zacisku "15" na tym module
* jeśli gaźnikowiec, to jeszcze trzeba pamiętać o elektromagnetycznym zaworze w gaźniku
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14