» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 19:45
Skrzynia - wyskakuje 5 bieg - MZ 150
Autor Wiadomość
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-03-14, 09:14   

Dzięki zobacze w sklepie czy uda mi sie kupic, a jak nie to spróbuje dorobić

[ Dodano: 2012-03-14, 09:14 ]
Poszedłem zmierzyc moje podkładki i są takie jak mi podałeś, czyli są dobre, ale zmierzyłem też dekielek i podkładka o takich wymiarach będzie wpadać do środka, ale wypustka nie dolega do karteru, tylko tak jakby wpadała dookoła łozyska wiec trzeba policzyc. Wypustka wpada 0.7mm , i łożysko jest na 1.3mm więc nie wiem czy dobrze myśle ale wydaje mi się ze trzeba by dać 1-1.1mm podkładki, czy tak?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-14, 11:56   

ETZPOWER94 napisał/a:
Pomierzyłem to dokładnie i tak
- łożysko jest osadzone na 1.3mm
- wypustka na dekielku ma 0.7mm
więc by uzyskać 0.3mm luzu trzeba by dać 0.3mm podkładkę


Nie - nie wziąłeś jeszcze pod uwagę grubości uszczelki pod dekielkiem (choć widzę tam uszczelkę robioną palcami z silikonu :klnie: )

Napiszę Ci tylko raz, w punktach - to jest tak prosta czynność, że musisz sobie z nią poradzić.

1) Czyścisz dokładnie to wszystko z silikonu i syfu.
2) Kupujesz NOWĄ uszczelkę pod dekielek
3) Mierzysz dokładnie wszystkie odległości i grubości w kilku miejscach po obwodzie. Załóżmy, że Ci wyszły następujące wyniki:

* głębokość na jakiej jest osadzone łożysko - 1,5mm
* grubość uszczelki - 0,4 mm
* wysokość wypustki względem płaszczyzny przylegania uszczelki - 0,6mm

Wykonujesz wtedy następujące działanie ---> x = 1,5mm + 0,4mm - 0,6mm - 0,3 mm

gdzie 0,3 mm to jest zalecany luz, jaki ma pozostać, zaś x - poszukiwana przez Ciebie grubość podładki/podkładek dystansujących pod dekielkiem.

Wartości są przypadkowe - Tobie mogą wyjść inne, ale spisałem Ci to jakże trudne równanie, aby Ci objaśnić tor postępowania matematycznego :]

Po doborze podkładek montujesz je pod dekielkiem, montujesz uszczelkę na dekielek, smarujesz śruby na stożkach szczeliwem (może być ten sportowy silikon) i zakręcasz. Polecałbym Ci również wymianę simera od razu.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-03-28, 10:32   

I niestety wyskakuje dalej, dałem tyle podkładek co wyszło mi z Twojego wzoru i dalej wyskakuje, tylko teraz wyskakuje od razu i wgl sie na piątce nie da jechać, wcześniej to jak wrzuciłem to nawet kawałek jechała, czyli jak to nie przyniosło efektów to pozostało tylko silnik na pół?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-03-28, 10:37   

No niestety, sprzęgła kłowe dostały za swoje...
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-03-28, 10:37   

Silnik na pół i sprzęgła kłowe do weryfikacji.
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-03-28, 18:01   

Kurde... a ciężko rozpołowić ten silnik?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2012-03-28, 18:08   

Siekierą i młotkiem łatwo ale odpowiednimi przyrządami jeszcze łatwiej :roll:
_________________

 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-03-28, 18:39   

motocyklista napisał/a:
Siekierą i młotkiem łatwo ale odpowiednimi przyrządami jeszcze łatwiej

Jak miałbym go rozpoławiać siekiera, to wgl bym nie rozpoławiał, a jakie to przyrządy potrzebne są do rozpołowienia?

[ Dodano: 2012-03-28, 18:42 ]
Wiecie co, ja mam drugi silnik ETZ 150, to może w wolny dzień rozpołowie najpierw tamten, obejże skrzynie, wrzucę fotki , a dopiero potem rozpołowie ten :mrgreen:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-03-29, 13:08   

Robota głupiego, rozbierasz jeden żeby naprawić drugi i tym sposobem dwa będą rozbebeszone. Zrób jeden, a konkretnie. Jedynie jak nie masz kasy a w tym twoim pójdą jakieś tryby to rozbieraj drugi i rób podmiankę
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-03-29, 22:00   

Ten drugi silnik już prawie rozebrany, zostało tylko rozpołowić kartery, ale najpierw muszę zrobić ten przerzad do rozpołwiania :mrgreen:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-03-29, 23:02   

Cytat:
uszę zrobić ten przerzad do rozpołwiania :mrgreen:
Niedługo zamieszczę temat jak ja to rozwiązałem wg mojej koncepcji ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-04-15, 18:46   

Witam ponownie.
Rozpołowiłem już ten drugi silnik i to jest chyba tryb od piątki http://www.bankfotek.pl/view/1231935 widać że kły z jednej strony są mocno zaokrąglone i zapewne w moim silniku będzie to samo więc pytanie co mozna z tym zrobić? czy nie da rady i trzeba kupować nowy tryb?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-04-15, 21:08   

Da radę to naprawić ale to czaso i kaso-chłonne jest, tryb zdawczy pewnie nie będzie wyglądał lepiej.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-04-15, 21:18   

Nie mam dokłądnego zdjęcia ale wygladał nie najgorzej, czyli trybik tylko nowy? tylko ile on wytrzyma?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-16, 00:53   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
kaso-chłonne


Jakie kasochłonne? Kupujesz pilnik diamentowy i szlifujesz. Pilnik kosztuje parę złotych zapewne, więc to nie są duże koszta. Chyba że płacisz jeszcze sam sobie roboczogodziny :]
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-04-16, 07:56   

kosior30, A zwykłaymi iglakami nie da rady tego zrobić? A jak wyszlifować dokładnie pod kątem 3stopni?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-16, 12:50   

Nie musisz dokładnie 3 stopni robić, jak będzie więcej, to nic złego. Byle był taki sam kąt na kle trybu oraz w okienku przesuwki, ale o tym jak to zrobić odpowiadałem w swoim pamiętniku chyba Codiparowi.

Zwykłym iglakiem może i też zrobisz, ale mi nie brał prawie w ogóle, bo materiał jest na wskroś utwardzany. Diamentowym idzie duuuuużo lżej i szybciej, a zwykłym można się zatyrać.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-04-16, 22:45   

kosior30, Dzięki za pomoc, poszukam tego pamietnika i zobaczymy

[ Dodano: 2012-04-16, 22:44 ]
Czytałem Twój pamiętnik i jeśli chodzi o sprzęgła kłowe to już wiem o co chodzi ale nie do końca, na zdjęciach twoje sprzęgła kłowe są zaokrąglone ale widać kąt i właśnie o to mi chodzi czy po poprawe kłów te zaokrąglenia mają zostać czy ma być kant?
Załączam zdjęcie mojego trybu 5 biegu i strzałką czerwoną zaznaczyłem to zaokrąglenie i chodzi mi o to czy to zaokrąglenie ma zostać i mam tylko podpiłować do środka ten kat czy mam zrobić tak jak zaznaczone strzałka niebieska?
http://www.bankfotek.pl/view/1232876
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-17, 01:42   

Przede wszystkim ma być kąt ujemny, żeby zębatki wzajemnie się "wciągały". Generalnie powinien być ostry rant, ale u Ciebie by trzeba spiłować połowę kła, żeby to uzyskać, więc nie ma to najmniejszego sensu. Najważniejszy jest kąt, ale u Ciebie przydałoby się mimo wszystko sporo zebrać, bo to zaokrąglenie dość głębokie jest. Musiała być ta skrzynia ostro rozdystansowana...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-04-17, 08:12   

kosior, Dzięki za pomoc, nie wiem czy doczytaleś ale wcześniej pisałem że to skrzynia z drugiego silnika, najpierw rozebrałem ten, myślałęm że tu moze lepsza będzie, kupie ten pilnik i spróbuje coś wymodzic, a jesli chodzi o jej dystansowanie, to pod dekielkiem zębatki nie było żadnej podkładki.
Jeszcze mam pytanie co do wodzików, jak po tych zdjeciach oceniasz ich stan
http://www.bankfotek.pl/view/1232938
http://www.bankfotek.pl/view/1232940
http://www.bankfotek.pl/view/1232941
narazie mam tylko takie zdjęcia, jak będzie trzeba zrobie lepsze
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14