Przesunięty przez: sIaj 2012-04-25, 20:51 |
Sprawdzanie iskry przy zapłonie elektronicznym typu A |
Autor |
Wiadomość |
lukaszMZ
Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-20, 19:15 Sprawdzanie iskry przy zapłonie elektronicznym typu A
|
|
|
witam w zwiazku z tym ze moderatorzy bardzo utrudniają mi uzyskanie pomocy w naprawie sprzętu, to prosze o szybka odp zanim temat poleci do kosza. Do szanownych moderatorów: użyłem odpcji szukaj lecz odp KONKRETNIE na moje pytanie nie uzyskałem. Co to jest ten "hallotron" i gdzie sie on znajduje, jaki zielony kabelek mam przystawiac do masy aby sprawdzic to czy iskrzy(gdzie sie on znajduje) czy to samo tyczy się modułu? przy sprawdzeniu modułu(ten tez chyba zielony) pomozcie nie chce wydawac kupe kasy na elektryka |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../ETZ_251/107761 |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-04-20, 20:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-04-20, 19:27
|
|
|
Ile masz tych zielonych przewodów, że nie wiesz który zwierać do masy?
Czujnik halla jest na stojanie alternatora.
Napisz jaki masz typ układu.
Sprawdzenie modułu opisałem, sprawdzenie czujnika też jest opisane. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
|
|
|
|
lukaszMZ
Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-20, 19:48
|
|
|
moze lepiej pokaze fote zeby zobrazować jak to u mnie wyglada
Uploaded with ImageShack.us
i z tego co sie przykreci do masy to nie iskrzy, i kolejne pytanie czy jak sie pomyli te 3 czarne kabelki to tez nie bedzie iskry? |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../ETZ_251/107761 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-04-20, 19:58
|
|
|
Typ A, zielony przewód widać wyraźnie chyba że jesteś daltonistą.
[ Dodano: 2012-04-20, 19:59 ]
lukaszMZ napisał/a: | i kolejne pytanie czy jak sie pomyli te 3 czarne kabelki to tez nie bedzie iskry? | To są przewody instalacji ładowania a nie zapłonowej. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
|
|
|
|
lukaszMZ
Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
Wysłany: 2012-04-20, 20:11
|
|
|
Puśc te kable przy okazji jak Bóg przykazał |
_________________ Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....
https://www.bikepics.com/members/mictom/
|
Ostatnio zmieniony przez mictom 2012-05-16, 11:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-04-20, 20:18
|
|
|
Z racji, że jeden podobny temat kiedyś przez przypadek poleciał to tego Macieju nie wywalaj, ja sobie tutaj posprzątam |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
lukaszMZ
Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-20, 21:43
|
|
|
wielkie dzieki chlopaki, z tym ze dla upewnienia, sciagam konektor z zielonego kabelka co idzie do modułu(tych 3 wsuwek na plastiku) i daje do masy? ogolnie to sory ze zadaje takie banały ale w elektryce jestem raczej zielony |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../ETZ_251/107761 |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
|
|
|
|
lukaszMZ
Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-20, 23:34
|
|
|
wiec tak: w momencie styku zielonego przedowu z masą(ja dotykalem cylindra) na swiecy pojawia się iskra, na logike oznacza to ze moduł jest sprawny. Wiec gdzie dokładnie jest ten "hallotron" i w jaki sposob mozna go sprawdzic. Jesli jest tez ok to co wtedy, cewka? |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../ETZ_251/107761 |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2012-04-21, 00:03
|
|
|
czerwonym kółkiem zaznaczyłem czujnik halla
a co do sprawdzania to na przykład tak:
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?p=257238 |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
lukaszMZ
Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
mictom
Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 260 Skąd: Rogi
|
Wysłany: 2012-04-21, 00:35
|
|
|
|
_________________ Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....
https://www.bikepics.com/members/mictom/
|
|
|
|
|
lukaszMZ
Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-21, 01:17
|
|
|
ok chlopaki wielkie dzieki, motor wreszcie zaczal iskrzyc, mialem zle zamontowany czujnik halla. Temat z pewnością przyda sie innym, w razie dalszych watpliwosci, bede pytać. Pozdro |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../ETZ_251/107761 |
|
|
|
|
mistrzuwdz
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 16 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-06-13, 17:28
|
|
|
Przepraszam, że odgrzebuje temat ale stwierdziłem, że lepiej napisać tutaj niż zakładać nowy.
Otóż pytanie do speców. Do którego punktu lutowniczego przylutować jakie przewody ? ( 51, 7, 31 ) ?
Dwa punkty lutownicze widać jak na dłoni. A skrajny od prawej ? Nie powinien być połączony z masą nadajnika ? Może ktoś dysponuje podobnym zdjęciem nieuszkodzonego nadajnika, to by bardzo pomogło |
|
|
|
|
gce
Motocykl: etz250
Wiek: 52 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 10 Skąd: zachodniopomorskie
|
|
|
|
|
mistrzuwdz
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 16 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-04, 16:13
|
|
|
Dzięki wielki Zielony element między białym przewodem a czujnikiem Halla to ? |
|
|
|
|
gce
Motocykl: etz250
Wiek: 52 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 10 Skąd: zachodniopomorskie
|
|
|
|
|
|