Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3 |
Autor |
Wiadomość |
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-11-14, 20:21
|
|
|
Ja mam kilka pytań jako ,że nie posiadam etz 150. Jakiej średnicy jest tuleja na zewnątrz od dołu cylindra? Patrząc na zdjęcia cylindrów z allegro zaryzykowałbym ,że tulei starczy na tłok wielkości 64mm ?
Ponadto szpilki są szeroko rozstawione ,a same kanały płuczące mają taki naddatek materiału ,że pewnie cylinder (nie wykluczając przy tym tulejowania) byłby w stanie udźwignąć tłok 66-68mm spokojnie. Inżynierowie zostawili szeroko otwartą furtkę Np. cylinder z wsk 175 ma dużo mniejsze pole do popisu. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-15, 09:20
|
|
|
Na nic większego od tłoka shl nie ma tam miejsca. Przy rozwiercie na nominał shl materiału na stronę jest mniej niż 2 mm. Zostaje na pierwszy szlif na styk i tylko dlatego, żę szlify są co 0,25. (to dla oryginalnej tulei)
Tulejując da się wsadzić tłok od etz 250 w tej cylinder. Podobno trialowe wydumki tak miały, jest taka czerwona na youtubie, o pojemności chyba 220 cm ? Napisałem kiedyś do kolegi, który wrzucił ów filmik i taką informację mi przekazał. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-11-15, 17:51
|
|
|
No to fajnie dzięki za informację. Na nowej tulei i tłoku 64-66 plus kilku usprawnieniom można by uzyskać małego ściganta. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-15, 18:01
|
|
|
Można by, ale osprzęt tego silnika nie wytrzymuje nawet dobrej przeróbki na 175, a pojemność dla pojemności to bezsens. Magds miał 160 ccm i koni też nie mało... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-11-15, 19:40
|
|
|
Nie sądzę ,że podzespoły nie dadzą sobie rady. Magds użytkował/użytkuje motocykl z bardzo dobrym rezultatem i nic złego się nie działo. Oczywiste jest ,że jazda na wysokich obrotach skraca żywotność ,ale z każdym silnikiem tak jest.
Co do samej pojemności również uważam ,że nie ma sensu popadać w skrajności i pakować tam 70mm ale te 62-64mm można by spokojnie zastosować z prostego powodu ,że jest sporo tłoków ,które można by z mniejszymi lub większymi modyfikacjami z powodzeniem zaadaptować. W czasach kiedy kupno oryginalnego tłoka jest niemożliwe trzeba szukać dobrych zamienników. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-15, 22:00
|
|
|
Ty nie sądzisz a ja wiem, że nie wytrzymają, bo mam taki silnik w ciągłym użytkowaniu. Przy standardowym sprzęgle uślizg sprzęgła z gazu na piątym biegu miałem już po przejechaniu 1kkm. Po zmodyfikowaniu i lekkim wzmocnieniu docisku przejechałem kolejne 3kkm i sprzęgło już nie nadąża łapać przy szybkich zmianach z 1,2,3. Nie mówiąc już o nowym zestawie zębatek i czeskim łańcuszku, który już po 4 kkm odbija się o pokrywę. Obroty nie dobijają tego silnika, tylko duży moment przy niskich obrotach. Tłoków jest dużo, ale praktycznie wszystkie z tego wymiaru na sworzeń 16, co mocno komplikuje przeróbkę i wymaga wymiany korbowodu na inny oraz przeróbkę wału. Ogólnie silnik 150'tki jest upierdliwy i ma sporo bolączek, jak chce się mu trochę wigoru dodać.
Moim zdaniem jak kto chce ten silnik bajerować, o niech zaczyna od shl'ki gdyż dobrze zrobiona przeróbka pozwala uzyskać przyspieszenie do 80 takie same jak 250. Ciągłą przelotową autostradową 110 przy stałych obrotach 6,5 tyś, oraz chwilową (tzn, żeby np kolumnę tirów łyknąć), ale moim zdaniem niebezpieczną już dla pierścieni ponad 120 km/h. M.in dlatego takiej prędkości nie utrzymywałem nigdy dłużej, mimo że silnik na tym zestawie pozwala ją uzyskać. Ciągła powyżej 110 na własne ryzyko |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1251 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-15, 23:25
|
|
|
intr napisał/a: | przyspieszenie do 80 takie same jak 250. Ciągłą przelotową autostradową 110 przy stałych obrotach 6,5 tyś, oraz chwilową (tzn, żeby np kolumnę tirów łyknąć), ale moim zdaniem niebezpieczną już dla pierścieni ponad 120 km/h. |
Potwierdzam, jak się Intr zapomni, to jest co robić żeby dotrzymać kroku. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-11-16, 09:38
|
|
|
intr napisał/a: | Ciągłą przelotową autostradową 110 przy stałych obrotach 6,5 tyś, oraz chwilową (tzn, żeby np kolumnę tirów łyknąć), ale moim zdaniem niebezpieczną już dla pierścieni ponad 120 km/h. | Prawdę mówi bo razem jechaliśmy adax-a1 napisał/a: | jak się Intr zapomni, to jest co robić żeby dotrzymać kroku. | |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-11-16, 18:11
|
|
|
intr napisał/a: | Ciągłą przelotową autostradową 110 przy stałych obrotach 6,5 tyś, oraz chwilową (tzn, żeby np kolumnę tirów łyknąć), |
I SHL wytrzymuje taką prędkość przelotową na dłuższym odcinku bez zatarcia? |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-16, 19:32
|
|
|
No to chyba wynika z tego, co wyżej napisałem. Zresztą nie rozumiem dlaczego miałby się zacierać. Tłok jak tłok, wykonanie w fso bez zarzutu. Materiał ak12 ale tutaj 0,05 luzu załatwiło temat. Dupa jest z pierścieniami. 2,5 mm to za dużo, żeby z obrotami szaleć. Nie ma tym samym sensu montowanie membrany i innych wynalazków na tym secie. Na zwykłym symetryku działa aż za dobrze. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-11-16, 20:55
|
|
|
intr napisał/a: | Zresztą nie rozumiem dlaczego miałby się zacierać. |
Nie wiem jak jest z SHL ,ale WSK lubią się zacierać o czym świadczy wpis w instrukcji ,że jazda na dłuższym odcinku pełną mocą może doprowadzić do zatarcia. Zresztą tyczy się to tak samo MZ, Jaw i reszty motocykli 2t. |
|
|
|
|
Marcin_93
Motocykl: CZ krzyżówka:D
Wiek: 31 Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 2 Skąd: Okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2013-11-17, 09:34
|
|
|
hartman napisał/a: | intr napisał/a: | Zresztą nie rozumiem dlaczego miałby się zacierać. |
Nie wiem jak jest z SHL ,ale WSK lubią się zacierać o czym świadczy wpis w instrukcji ,że jazda na dłuższym odcinku pełną mocą może doprowadzić do zatarcia. Zresztą tyczy się to tak samo MZ, Jaw i reszty motocykli 2t. |
Ojciec kupił w 86r cz175. Jechał z bratem nią 120km/h. Z nimi jechał wujek na wsk 125 i niestety wsk się zatarła na max obrotach. Dobre 15km max prędkością jechali i nie wytrzymała tego wieśka. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-11-17, 14:13
|
|
|
hartman napisał/a: | lubią się zacierać o czym świadczy wpis w instrukcji ,że jazda na dłuższym odcinku pełną mocą może doprowadzić do zatarcia. Zresztą tyczy się to tak samo MZ, Jaw i reszty motocykli 2t. | A gdzieś to kolego wyczytał o mz ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-11-17, 18:29
|
|
|
Mało to masz na internecie tematów i zdjęć pozacieranych tłoków ? Chyba co zlot mz ktoś wstawia zdjęcia "po trasie" z posklejanymi tłokami. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-11-17, 18:43
|
|
|
hartman, Ale Ty mówiłeś że tak pisze w instrukcji więc pytam gdzie. hartman napisał/a: | Chyba co zlot mz ktoś wstawia zdjęcia "po trasie" z posklejanymi tłokami. | Komu, kiedy , gdzie ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-11-17, 20:27
|
|
|
Cytat: | Komu, kiedy , gdzie ? |
i na jakim tłoku? |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-11-18, 00:38
|
|
|
Marcin_93 napisał/a: | Jechał z bratem nią 120km/h. Z nimi jechał wujek na wsk 125 |
|
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-18, 09:12
|
|
|
Shl wytrzyma spokojnie, wujek był riderem i zawsze powtarzał że na trasę to tylko Junak, Shl m11 albo Mz-tka. Jest wiarygodny a tą Mz ujeżdżam teraz ja
Shl, z której czerpiecie tłoki do przeróbek była kiedyś najdroższym motocyklem 2t polskiej produkcji i jako jedyna mogła stać na równi z innymi konstrukcjami zza granicy. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-18, 09:45
|
|
|
Każdy wytrzyma o ile jest dobrze zrobiony. Każdy silnik ma te same elementy jak cylinder, tłok, wał i rządzą tymi elementami te same prawidła. Silniki fabrycznie g*wniane nie spełniają tych podstawowych zasad budowy już w momencie zejścia z taśmy, więc nawet odbudowa na 100% oryginał nie daje gwarancji sprawnego silnika. Akurat tłoka shlki się to nie tyczy, nie tyczy się MZ'tkowych wyrobów. Wsk'ki też mogą pracować bezawaryjnie o ile samemu poprawi się wszystkie fabrycznie niedoróbki i/lub jawne głupoty. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-11-18, 15:37
|
|
|
hartman, Reich napisał/a: |
Cytat:
Komu, kiedy , gdzie ?
i na jakim tłoku? | |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
|