Cylinder i tłok - oznaczenia, który szlif |
Autor |
Wiadomość |
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2014-02-25, 12:46
|
|
|
Wymiary ale w makro skali, zatem nie zdarza się, że tłok jest np 2 mm za niski co się zdarza w wyrobach z chińskiej republiki ludowej. W skali mikro wymiarów nie trzymają, nie trzymają też geometrii. Porównując do markowych producentów nawet tańszych jak np meteor tłoki almota to jest syfiarstwo totalne. Dobry tłok do ety to oryginał niestety i nie ma na to żadnej rady. Ja stosuje almoty z baku laku i z faktu, że są najlepsze z najgorszych. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-02-26, 08:36
|
|
|
Oprócz tego nieorginalne tloki po wygrzaniu zmieniają kształt, co nie zdarza się oryginalom czy tureckim.
Przerabialismy to ostatnio z Intrem na przypadku almotow. |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-02-26, 08:38
|
|
|
Oczywiście wszystkie były wygrzewane w tych samych warunkach, jednocześnie. |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-02-26, 08:41
|
|
|
Co do almotow chciałbym powiedzieć, iż ostatnio spotkałem się z tlokiem o 2 mm wyższym niż oryginał, był to tłok do 300.
Był to zapas z przed kilku lat, tłok blokował się GMP o przeciwagi... |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-02-26, 09:17
|
|
|
mczmok napisał/a: | tłok blokował się GMP o przeciwagi... |
Raczej w DMP |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-02-26, 21:32
|
|
|
kosior30,
Tak to jest jak się pisze słownikiem na tablecie- jasne, że DMP |
_________________
|
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2014-02-27, 13:51
|
|
|
A jakby popróbować z tłokami tureckimi?
http://www.mzparcalari.co....html?limit=100
Mój przyjaciel ma kontakt z Turkiem, z którym był na erasmusie w pokoju.
Mogę popróbować ustalić koszty.
Chętni pewnie by się znaleźli ? |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2014-02-28, 11:44
|
|
|
Ino nie wiada, czy to na zdjęciu to akurat kanuni. Wygląda za almotem Oryginały kanuni były foliowane całe. Ktoś na tablicy chyba sprzedawał, kiedyś widziałem w też w mz miami na zdjęciach. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kolo83
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 140
|
Wysłany: 2014-03-12, 13:48
|
|
|
Odgrzeję trochę temat
grzybol napisał/a: | A jakby popróbować z tłokami tureckimi? |
Od dłuższego czasu zastanawiam się właśnie nad tym rozwiązaniem, tym bardziej że kontakt z Turkami mam znacznie ułatwiony z racji tego że moja kuzynka mieszka w Ankarze. Niestety obawiam się, że zakupione tam tłoki będą produkcji chińskiej lub ALMOT-owskiej.Wtedy się zwyczajnie wkur... |
|
|
|
|
Boberson
Zlotowicz
Motocykl: TS 250 250/1 ETZ251
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2006 Posty: 81 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-03-27, 22:10
|
|
|
Boberson, Nie. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-03-27, 22:11
|
|
|
Nie. Bez gotowania to i na 0,10 bym się nie odważył. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-03-28, 07:21
|
|
|
Boberson,
Wygrzej go w piekarniku, poczytaj w Sałku jak to zrobić
Tłok wygląda na almota, wszystkie moje almoty się odkrztalcily podczas takiej obróbki.
Oczywiście pierw obróbka później szlif !!! |
_________________
|
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-29, 13:51
|
|
|
Panowie, w zeszłym roku robiłem szlif u Pana Mostowego z Poznania i podczas rozmowy telefonicznej wspomniał coś, że pod tłoki ddr-owskie, te nowsze z tym M w sześciokącie robi się szlif z pasowaniem wynoszacym 4 setki. Ja miałem tłok z oznaczeniem DLG więc standardowo zrobił na 0,05. Możliwe to że, w tych nowszych tłokach NRD-owskich robi się pasowanie na 4 setki? Dodam że raczej dobrze go zrozumiałem. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-03-29, 15:26
|
|
|
grajko91, Mi też tak mówił, ale nigdzie w lekturach nie znalazłem. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-03-30, 12:20
|
|
|
W serwisówce jest też niejasność - już nie raz o tym pisałem. W dwóch miejscach jest pisane o dwóch różnych luzach montażowych (0,04, a parę stron później 0,05). |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
grigori
milosnik mz
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: kruszwica
|
Wysłany: 2015-01-25, 20:00
|
|
|
witam mam mz etz 150 chciałbym się dowiedzieć jak rozpoznać orginalny cyjinder ddr ,bo nie wiem czy robic szlif czy nowy kupic ale nie orginalny.Dodam jeszcze ze na moim cylindrze sa takie oznaczenia jak ;si 7 150 1847-2 dzięki z góry za pomoc. |
_________________ mzeciarz |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-01-25, 20:02
|
|
|
Wiem że jest wybity rok produkcji. Wkladaj jedynie oryginalny cylinder. |
|
|
|
|
grigori
milosnik mz
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: kruszwica
|
Wysłany: 2015-01-25, 20:07
|
|
|
Czyli lepiej zrobić szlif niż kupic jakies scierwo? |
_________________ mzeciarz |
|
|
|
|
grigori
milosnik mz
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: kruszwica
|
Wysłany: 2015-01-25, 20:32
|
|
|
Jeszcze mam jedno pytanie odnośnie tloka od 4motor za 110 zeta.Ten tlok jest odlewu k-20 ddr ale obrobka jest wspolczesna niby ,czy taki tlok jest dobry czy szrot? |
_________________ mzeciarz |
|
|
|
|
|