» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzanie szczelności silnika powietrzem
Autor Wiadomość
Rav90 


Motocykl: ETZ 250, XV535
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 169
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 16:58   

Wydaje mi się - ale mogę być w błędzie - że zimering od strony sprzęgła ma powstrzymywać olej przekładniowy przed dostawaniem się do skrzyni korbowej, gdzie - jak wspomniano - nie ma dużego ciśnienia. Dlatego powinien być sprężynką do zewnątrz.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-10, 17:07   

Pewnie ciśnienie w skrzyni biegów jest większe niż w skrzyni korbowej. Zatkajcie odpowietrznik to zobaczycie jak ciśnienie pcha olej aż do klamki sprzęgła.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-10, 17:09   

No ale jak by simmeringa założył w tą, czy w drugą stronę to i tak olej nie ma prawa się dostać do skrzyni korbowej.
_________________

Ostatnio zmieniony przez motocyklista 2014-07-10, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-10, 17:11   

motocyklista napisał/a:
No ale jak by simmeringa nie założył to i tak olej nie ma prawa się dostać do skrzyni korbowej.
A jakim cudem miałby nie dostać ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Rav90 


Motocykl: ETZ 250, XV535
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2012
Posty: 169
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-10, 17:48   

Pewnie motocyklista ma na myśli, że nie powinien się dostawać olej do skrzyni korbowej przy żadnym ustawieniu zimeringa, a nie że całkiem bez.;)
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-10, 21:09   

Rav90 napisał/a:
Pewnie motocyklista ma na myśli, że nie powinien się dostawać olej do skrzyni korbowej przy żadnym ustawieniu zimeringa, a nie że całkiem bez.;)


Dokładnie o to mi chodziło, poprawie wypowiedź. :wink: No dobra mam silnik z 90r. i mam duży simmering jest on fabrycznie założony sprężynką na zewnątrz, a w silnikach przed 90r. jest dekielek w który wkłada się simmering sprężynką do środka, tak jak od strony zapłonu. Teraz pytanie: Dlaczego w młodszym roczniku zmieniła się zasada zakładania simmeringa, skoro w starszym roczniku było sprężynką do wewnątrz? Przecież silnik jest ten sam. Nie chodzi mi o to że w młodszym roczniku nie ma dekielka na simmering.
_________________

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-11, 08:53   

motocyklista, W etz 250 z rocznika 83 ( nie mówię o kudłatym) simering był wkładany sprężynką na zewnątrz.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2014-07-11, 09:19   

Potwierdzam miałem tak w swojej z tego rocznika oryginalnie założony.
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-11, 17:34   

No ale w tym dekielku nie da się założyć simmeringa sprężynką na zewnątrz.
_________________

 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 392
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2014-07-12, 20:58   

motocyklista napisał/a:
No ale w tym dekielku nie da się założyć simmeringa sprężynką na zewnątrz.


Czas obalić ten mit ...foto z dziewiczego silnika, inna sprawna że to tylko jedna warga.

 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-13, 09:29   

Panowie ja cały czas mówię o simeringu na wał a nie na wałku !
motocyklista napisał/a:
No dobra mam silnik z 90r. i mam duży simmering jest on fabrycznie założony sprężynką na zewnątrz, a w silnikach przed 90r. jest dekielek w który wkłada się simmering sprężynką do środka, tak jak od strony zapłonu. Teraz pytanie:
Pisz jaśniej, bo nie idzie ciebie zrozumieć ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-07-13, 09:58   

wojtek.mz napisał/a:
Panowie ja cały czas mówię o simeringu na wał a nie na wałku !

A kto tu mowi o simeringu na wałku?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-07-13, 10:00   

wojtek.mz, to jest właśnie uszczelniacz wału korbowego od 150tki.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-13, 10:06   

Allu, A ja cały czas o etz 250 :razz: :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-13, 10:43   

wojtek.mz napisał/a:
A ja cały czas o etz 250

A mi chodzi o 150-tkę. Przyszły mi simmery od intra. Wczoraj zakładałem nowe, ale przed założeniem nowych zrobiłem mały test. Wyciągnąłem delikatnie stary uszczelniacz założony sprężynka na zewnątrz i założyłem go z powrotem, tylko że sprężynką do środka, no i zacząłem pompować. Uszczelniacz był już bardzo miękki i napompowałem 2 atmosfery. Odczekałem chwilę i ciśnienie nie uciekało, czyli trzymał dobrze. No ale że był już bardzo miękki to po dobiciu do 2,5 atm. nie wytrzymał i wypchało sprężynkę z dużym hukiem :mrgreen: . Nowy simmering założyłem sprężynką do wewnątrz. Fabrycznie zkładali odwrotnie, ja założyłem po swojemu, bo po testach stwierdziłem że lepiej trzyma sprężynką do wewnątrz.
Uszczelniacz od strony zapłonu był praktycznie jak nowy, powietrze z niego nie uciekało, trzymał dobrze. Założyłem nowy i tak jak był sprężynką do środka :mrgreen: :piwo:
_________________

 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-07-14, 22:16   

motocyklista, a ja rozumiem to inaczej :roll:
Gdy sprawdzałes silnik powietrzem, podałes cisnienie na skrzynie korbowa, tak? tak
Silnik nie pracował wiec w sprzegle/skrzyni nie było zadnego cisnienia.

Tak jak ktos wczesniej pisał, i jak jest w serwisowce, simering jest założony spręzynka do sprzegła dlatego ze tam panuje wieksze cisnienie.
Przy Twoich testach powietrzem, simering byl zalozony sprezynka do sprzegla i nie trzymał dlatego że w sprzegle nie mialo co go dociskac.
Teraz, gdy założyłeś odwrotnie i dajesz cisnienie, to automatycznie to cisnienie go dociska i dlatego wiecej ''wytrzmał''

Jesli sie myle, poprawcie :wink:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-14, 23:13   

Na pracującym silniku na biegu jałowym z korka nie idzie żadne ciśnienie sprawdzałem, nie wiem jak przy obracaniu się skrzyni biegów.
_________________

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-15, 08:23   

ETZPOWER94, :ok:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-07-15, 23:23   

motocyklista, Jak będziesz miał zużyte pierścienie to przedmuchy mogą ci zniszczyć simmering- Założenie simmeringu w druga stronę to taki bezpiecznik aby nadmiar gazów uchodził w skrzynię.
przerabiałem to ostatnio przy zbyt zużytych pierścieniach.
_________________

 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-16, 16:56   

No, ale jawy czy inne stare motory mają założone simmeringi sprężynką do wału i jakoś jeździ latami i nic się z nimi nie dzieje :grin: :razz:
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14