Sprawdzanie szczelności silnika powietrzem |
Autor |
Wiadomość |
Rav90
Motocykl: ETZ 250, XV535
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 169 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-07-10, 16:58
|
|
|
Wydaje mi się - ale mogę być w błędzie - że zimering od strony sprzęgła ma powstrzymywać olej przekładniowy przed dostawaniem się do skrzyni korbowej, gdzie - jak wspomniano - nie ma dużego ciśnienia. Dlatego powinien być sprężynką do zewnątrz. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-10, 17:07
|
|
|
Pewnie ciśnienie w skrzyni biegów jest większe niż w skrzyni korbowej. Zatkajcie odpowietrznik to zobaczycie jak ciśnienie pcha olej aż do klamki sprzęgła. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-10, 17:09
|
|
|
No ale jak by simmeringa założył w tą, czy w drugą stronę to i tak olej nie ma prawa się dostać do skrzyni korbowej. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez motocyklista 2014-07-10, 21:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-10, 17:11
|
|
|
motocyklista napisał/a: | No ale jak by simmeringa nie założył to i tak olej nie ma prawa się dostać do skrzyni korbowej. | A jakim cudem miałby nie dostać ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Rav90
Motocykl: ETZ 250, XV535
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 169 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-07-10, 17:48
|
|
|
Pewnie motocyklista ma na myśli, że nie powinien się dostawać olej do skrzyni korbowej przy żadnym ustawieniu zimeringa, a nie że całkiem bez.;) |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-10, 21:09
|
|
|
Rav90 napisał/a: | Pewnie motocyklista ma na myśli, że nie powinien się dostawać olej do skrzyni korbowej przy żadnym ustawieniu zimeringa, a nie że całkiem bez.;) |
Dokładnie o to mi chodziło, poprawie wypowiedź. No dobra mam silnik z 90r. i mam duży simmering jest on fabrycznie założony sprężynką na zewnątrz, a w silnikach przed 90r. jest dekielek w który wkłada się simmering sprężynką do środka, tak jak od strony zapłonu. Teraz pytanie: Dlaczego w młodszym roczniku zmieniła się zasada zakładania simmeringa, skoro w starszym roczniku było sprężynką do wewnątrz? Przecież silnik jest ten sam. Nie chodzi mi o to że w młodszym roczniku nie ma dekielka na simmering. |
_________________
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-11, 08:53
|
|
|
motocyklista, W etz 250 z rocznika 83 ( nie mówię o kudłatym) simering był wkładany sprężynką na zewnątrz. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2014-07-11, 09:19
|
|
|
Potwierdzam miałem tak w swojej z tego rocznika oryginalnie założony. |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-11, 17:34
|
|
|
No ale w tym dekielku nie da się założyć simmeringa sprężynką na zewnątrz. |
_________________
|
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2014-07-12, 20:58
|
|
|
motocyklista napisał/a: | No ale w tym dekielku nie da się założyć simmeringa sprężynką na zewnątrz. |
Czas obalić ten mit ...foto z dziewiczego silnika, inna sprawna że to tylko jedna warga.
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-13, 09:29
|
|
|
Panowie ja cały czas mówię o simeringu na wał a nie na wałku ! motocyklista napisał/a: | No dobra mam silnik z 90r. i mam duży simmering jest on fabrycznie założony sprężynką na zewnątrz, a w silnikach przed 90r. jest dekielek w który wkłada się simmering sprężynką do środka, tak jak od strony zapłonu. Teraz pytanie: | Pisz jaśniej, bo nie idzie ciebie zrozumieć ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-07-13, 10:00
|
|
|
wojtek.mz, to jest właśnie uszczelniacz wału korbowego od 150tki. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-13, 10:06
|
|
|
Allu, A ja cały czas o etz 250 |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-13, 10:43
|
|
|
wojtek.mz napisał/a: | A ja cały czas o etz 250 |
A mi chodzi o 150-tkę. Przyszły mi simmery od intra. Wczoraj zakładałem nowe, ale przed założeniem nowych zrobiłem mały test. Wyciągnąłem delikatnie stary uszczelniacz założony sprężynka na zewnątrz i założyłem go z powrotem, tylko że sprężynką do środka, no i zacząłem pompować. Uszczelniacz był już bardzo miękki i napompowałem 2 atmosfery. Odczekałem chwilę i ciśnienie nie uciekało, czyli trzymał dobrze. No ale że był już bardzo miękki to po dobiciu do 2,5 atm. nie wytrzymał i wypchało sprężynkę z dużym hukiem . Nowy simmering założyłem sprężynką do wewnątrz. Fabrycznie zkładali odwrotnie, ja założyłem po swojemu, bo po testach stwierdziłem że lepiej trzyma sprężynką do wewnątrz.
Uszczelniacz od strony zapłonu był praktycznie jak nowy, powietrze z niego nie uciekało, trzymał dobrze. Założyłem nowy i tak jak był sprężynką do środka |
_________________
|
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2014-07-14, 22:16
|
|
|
motocyklista, a ja rozumiem to inaczej
Gdy sprawdzałes silnik powietrzem, podałes cisnienie na skrzynie korbowa, tak? tak
Silnik nie pracował wiec w sprzegle/skrzyni nie było zadnego cisnienia.
Tak jak ktos wczesniej pisał, i jak jest w serwisowce, simering jest założony spręzynka do sprzegła dlatego ze tam panuje wieksze cisnienie.
Przy Twoich testach powietrzem, simering byl zalozony sprezynka do sprzegla i nie trzymał dlatego że w sprzegle nie mialo co go dociskac.
Teraz, gdy założyłeś odwrotnie i dajesz cisnienie, to automatycznie to cisnienie go dociska i dlatego wiecej ''wytrzmał''
Jesli sie myle, poprawcie |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-14, 23:13
|
|
|
Na pracującym silniku na biegu jałowym z korka nie idzie żadne ciśnienie sprawdzałem, nie wiem jak przy obracaniu się skrzyni biegów. |
_________________
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-15, 08:23
|
|
|
ETZPOWER94, |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-07-15, 23:23
|
|
|
motocyklista, Jak będziesz miał zużyte pierścienie to przedmuchy mogą ci zniszczyć simmering- Założenie simmeringu w druga stronę to taki bezpiecznik aby nadmiar gazów uchodził w skrzynię.
przerabiałem to ostatnio przy zbyt zużytych pierścieniach. |
_________________
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-16, 16:56
|
|
|
No, ale jawy czy inne stare motory mają założone simmeringi sprężynką do wału i jakoś jeździ latami i nic się z nimi nie dzieje |
_________________
|
|
|
|
|
|