300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2. |
Autor |
Wiadomość |
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-08-12, 13:58
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | intr, Jak bardzo można sobie pozwolić na robienie w tym tłoku "okienka"?- Osłabi to jakoś znacząco jego wytrzymałość? i czy "okienko" będzie miało taki sam kształt jak ten piąty dodatkowy kanał przepłukujący? |
W niektórych silnikach crossowych z membraną masz o wiele większe nacięcia i nic się z ym nie dzieje |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-12, 18:29
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | intr, Jak bardzo można sobie pozwolić na robienie w tym tłoku "okienka"?- Osłabi to jakoś znacząco jego wytrzymałość? i czy "okienko" będzie miało taki sam kształt jak ten piąty dodatkowy kanał przepłukujący? |
Ciężkie pytanie, tutaj okienko wynika bezpośrednio z potrzeby i założeń. Nie chciałem aby było za blisko pierścienia a w dół też są ograniczenia aby była odpowiednia odległość od okna ssącego w dolnym zwrocie tłoka. W założeniu port powinien się pokrywać z wycięciem w tulei, tak aby był cały czas otwarty, gdy przechodzi przez boostporta. Szerokość taka jak kanał, tj 20 mm a wysokość 6 mm. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-17, 17:19
|
|
|
Już po testach Zaraz wkleję link do filmu podsumowującego... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
|
|
|
|
Matfiej
Prawdziwy Żółtodziób
Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 451 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2017-08-17, 17:37
|
|
|
Tyle emocji związanych z projektem, a na koniec można podsumować:
https://www.youtube.com/watch?v=fMt6RPvD4Ms
A tak serio, komentarz Adaxa jest na serio? Jeśli rzeczywiście jest muł - masz jakiś plan na insze przeróbki? Będziesz dalej drążył temat? |
_________________ Za długa sygnaturka? Osz Wy ! |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-08-17, 21:29
|
|
|
Ale, ale, po takich przeróbka gazior też pewnie wymaga regulacji, jak nie wymiany dyszy. Rozrządu też był przecież ruszany |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-17, 21:55
|
|
|
Prawdopodobnie jutro będziemy dżidować autobanem, to się odmuli mam nadzieję |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-08-17, 21:55
|
|
|
A ja myślałem, że to moja eta klepie ten hałas to z zabieraka? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-08-17, 22:50
|
|
|
Gęba się śmieje to na pewno dobrze idzie. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-17, 22:54
|
|
|
Jeszcze jeden film wyprowadzanie do pierwszego odpalenia.
https://youtu.be/dmBCMISVlWk
A nagrań jak idzie nie mam w najlepszej jakości, dopiero może z 50 km ma zrobione i się wszystko układa dopiero. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2017-08-18, 08:41
|
|
|
Przydałaby się hamownia po dotarciu i byłoby jasne, jak modyfikacja wpływa na charakterystykę. Chłopaki po dzisiejszej trasie już coś więcej pewnie powiedzą w temacie. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-19, 23:30
|
|
|
Eta już po teście sprawnościowym ok 900 km przejechane na cylindrze w tempie autostradowym, bez żadnych problemów. Mocy już zdecydowanie nabrała, jest teraz czas na ewentualne dostrojenie zapłonu. Wykresy z kawałka autostrady drogi powrotnej poniżej. Milicyjna cisnęła ile fabryka dała z manetą na opór na całym tym odcinku, jak wiatr pozwalał tak się rozpędzała. Top speed w drodze powrotnej jak widać, w stronę do warszawy zwykle warunki są lepsze i może do 130 by pykło. Przyspieszenie w całym zakresie obrotów lepsze z wolnej prędkości niż milicyjna, która jest niżej przełożona. Wcześniej ety, oczywiście do pewnej prędkości szły praktycznie tak samo. Spalanie przy takiej jeździe 6 litrów. Tyle samo co milicyjna spalała, czasami 0,5 l mniej... Ogólnie moc jest, ale nie ma jak jej wykorzystać. Koniec obrotów jest na 5,5 tyś na obrotomierzu niezależnie od biegu. Tłumik w tej ecie też jest trochę przemodelowany upadkiem i też nie wiadomo, jak to wpływa na rezonans na wysokich obrotach, niemniej przypuszczalnie, biorąc pod uwagę jak sprawnie nabiera prędkości przy zastosowaniu zębatki 21z, fizyczne 140 km/h przy dobrej pogodnie i bez kufrów i załadunku pęknie.
Jak dokładnie wygląda charakterystyka pokaże hamownia, niemniej jak narazie jest to najszybsza eta w PMI, a Ety z PMI są jednymi z najszybszych |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-19, 23:33
|
|
|
Jeszcze Wojtek może jakieś uwagi dorzuci, będzie druga opinia i na razie tyle... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-19, 23:39
|
|
|
i jeszcze parę zdjęć.
Po ok 50 km ciągadłem głowice, przed samym wyjazdem o 7, bo stwierdziłem, że za mocno dopreżyłem. Jak wyglądało w środku widać na zdjęciach. Widać że z tyłu tłoka też dmucha.
Widać też jak tłumik wygląda i jak Eta wygląda po powrocie do domu |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-08-19, 23:57
|
|
|
intr napisał/a: | niemniej jak narazie jest to najszybsza eta w PMI | Na tym wyjeździe tak, ale moja niebieska osiągnęła kiedyś 127 km/h Ale potwierdzam co pisze Intr |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-20, 00:11
|
|
|
Ta możę by i poszła 128, ale strach było cisnąć almota na dotarciu. Instrukcja mówi, ze na dotarciu to nie więcej jak 100 Ale ja się jak widać nie stosuje |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-08-20, 00:13
|
|
|
intr, |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-08-20, 07:46
|
|
|
Cytat: | Koniec obrotów jest na 5,5 tyś na obrotomierzu niezależnie od biegu |
Dlatego przydała by się membrana, szczególnie aby wykorzystać dodatkowy kanał odlotowy.
Membrana zwiększa napełnienie komory korbowej i zapobiega cofaniu mieszanki.
Jak pisałem z membraną etz osiąga ponad 8000 na czwartym biegu. |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-08-20, 12:24
|
|
|
Ten wydech to na 100% nie pomaga w rezonansie. W mojej byłej 251 miałem oryginał wydech bez wgnieconego dyfuzora było wszystko w porzadku. Pewnego razu jadąc z kuzynem wypadlim z drogi prosto na kupę kamieni ułożonych pod drogą. Niestety w tym momencie się dyfuzorowi dostało i zrobił się płaski. Dźwięk to weź nawet nie pytaj a mocy ubyło wyraźnie. Jakbym miał za małą dysze główną. Po wymianie tłumika wróciło wszystko do normy. Także ma to na pewno znaczenie. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-08-20, 21:27
|
|
|
Zębatka 21 zamontowana i testy się odbyły. Jeszcze cały układ wydechowy będziemy przekładać na nieuszkodzony. W tych samych warunkach testowaliśmy 2 ety na tej samej trasie. ETA Wojtkowa fabryczne osiągi 120 km/h. ETA na zębatce 21 wolniejsza niż poprzednio 124 km/h. Niemniej wracając nie dałem za wygraną i pocisnąłem full opór i 131 a tak telepało etą że myślałem, że pójdzie w powietrze... Jeszcze trzeba będzie dostroić zapłon, zobaczymy jak z dyszami. Niemniej na 21 bardzo przyjemnie się jeździ, dynamika w okolicach 90 jest super. Na piątym biegu z 3 tyś na 21 spokojnie przyspiesza. Jak się polepszy na górze na nieuszkodzonym tłumiku i pójdzie na wyższe obroty a Adaxowi będzie pasować, to moim zdaniem będzie można tak zostawić. Ma niższe obroty i mniej powinna palić. 140 nawet jak z górki pójdzie to raczej nie prędkość do jazdy., już przy 130 zaczynało tak telepać, że strach było jechać. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
|