Zapłon o zmiennym kącie wyprzedzania |
Autor |
Wiadomość |
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-01-26, 15:57
|
|
|
Mam schematy podobnego zapłonu;] |
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-01-26, 16:07
|
|
|
ja b ęde miał możliwość nabyć takiego zapłon z mikroprocesorem ale jeszcze nic nie wiem, jak będe coś wiedziałd okładniej to powiem, na razie mam na oku zmiane mojego mechanicznego zapłonu na elektryczny, ale niestety nie orginalny |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-01-26, 17:53
|
|
|
no właśnie chyba elektroniczny
Co do artykułu to jestem pod wrazeniem zdolności kolesia. Tego typu urządzeniasą stosowane w nowych motocyklach ale oczywiście owiele bardziej dokładne i zaawansowane technicznie. Zapewne by sie poprawiła elastyczność i moc silnika na każdych obrotach i zmniejszyło spalanie ale żeby zrobić samodzielnie dokładną i z mniejszym zakresem punktów np od 1000-1200 obr/min itd. to jest raczej niemożliwe zrobić to w domowych warunkach żeby to dziłało zawsze poprawnie. Zastosowanie tego by raczej wchodziło w gre tylko do zapołonu elektronicznego bo mechaniczny jest chba zanedokładny na to urządzenie. Tak czy inaczej pomysłświetny gorzej z wykonaniem no przynajmniej ja tak myśle bo nie znam sie na układach elektronicznych. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2006-01-26, 18:27
|
|
|
A tak a'propos tego układu, to byla juz o tym mowa nieraz na www.forum.motocyklistow.pl. Co po niektorzy sie nawet wypowiadali, ze prosta sprawa, ze sobie skaladaja takie cos albo zamierzaja, ze opisza jak zrobia itd. itd... Ale jak zwykle z czasem sprawa przycicha. Wniosek z tego taki ze jednak nie jest to takie proste, bo trzeba zmontowac uklad (modul zaplonowy nawet probowalem zrobic wedlug schematow zawartych na stronie www.izi.republika.pl, ale jakos nie chcial dzialac...), zaprogramowac procka, pokonac szereg innych ograniczen, wiec jak widac nie jest to takie proste, nimo ze ogolny opis idei jest w miare jasny.
Ja natomiast mam inny pomysl, a mianowicie rozwiazanie wykorzystujace silowniki podcisnieniowe do sterowania katem wyprzedzenia zaplonu, ale do realizacji tego jeszcze dluga droga... |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-01-26, 19:03
|
|
|
Luk, zawsze tak mówie (chyba tak mi wkrew weszło ale teraz postaram się pamiętać że to elektryczny... oj no sory elektroniczny :):) |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-01-26, 20:47
|
|
|
Czy ktoś mówi ze wykonanie jest proste. Mówie ze budowa jest prosta;] |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-01-27, 00:36
|
|
|
Coś podobnego miał kumpel w es 250, ale byl przyspieszacz MECHANICZNY . Wydaje mi sie ze tam jest tam mechanizm (bodajrze kulka) wychylajacy sie bardziej, gdy sa wieksze obr. silnika ale pewny nie jestem. Calość montowalo się pomiędzy stojan a przerywacz. Jak dorwe kumpla to i zdjecia podesle |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-01-27, 07:29
|
|
|
niestety.. to nie to samo... Elktroniczny kąt wyprzedzenia, wyprzedza w sposób skokowy(liczba skoków zależy oid fantazji programisty) i robi to pewną wartość, wartości naznaczone na kartezjańskim układzie współżednych i połączone jedną linią tworzą krzywą, Natomiast mechaniczne wyprzedzeie liniowow wyprzedza zapłonco nie jest najlepszym rozwiązaniem;] |
|
|
|
|
|