» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zapłon o zmiennym kącie wyprzedzania
Autor Wiadomość
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-01-26, 15:45   Zapłon o zmiennym kącie wyprzedzania

http://home.elka.pw.edu.pl/~psielski/moto/varan/ Co wy na to ? Nieźle brzmi , ciekawe czy to jest gdzieś w sprzedaży.
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-01-26, 15:57   

Mam schematy podobnego zapłonu;]
 
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-01-26, 16:04   

a ja mam Yamahe R1 :lol:
a tak na serio to potrafiłbyś zrobić taki zapłon ? Myśle że podniosłoby to troche moc , a spalanie by spadło. Jakbym się choć troszke na tym znał to bym się pobawił...
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2006-01-26, 16:07   

ja b ęde miał możliwość nabyć takiego zapłon z mikroprocesorem ale jeszcze nic nie wiem, jak będe coś wiedziałd okładniej to powiem, na razie mam na oku zmiane mojego mechanicznego zapłonu na elektryczny, ale niestety nie orginalny
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-01-26, 17:45   

maeko, a co to jest "zapłon elektryczny"?
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-01-26, 17:53   

no właśnie chyba elektroniczny :)
Co do artykułu to jestem pod wrazeniem zdolności kolesia. Tego typu urządzeniasą stosowane w nowych motocyklach ale oczywiście owiele bardziej dokładne i zaawansowane technicznie. Zapewne by sie poprawiła elastyczność i moc silnika na każdych obrotach i zmniejszyło spalanie ale żeby zrobić samodzielnie dokładną i z mniejszym zakresem punktów np od 1000-1200 obr/min itd. to jest raczej niemożliwe zrobić to w domowych warunkach żeby to dziłało zawsze poprawnie. Zastosowanie tego by raczej wchodziło w gre tylko do zapołonu elektronicznego bo mechaniczny jest chba zanedokładny na to urządzenie. Tak czy inaczej pomysłświetny gorzej z wykonaniem no przynajmniej ja tak myśle bo nie znam sie na układach elektronicznych. :)
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-01-26, 18:27   

A tak a'propos tego układu, to byla juz o tym mowa nieraz na www.forum.motocyklistow.pl. Co po niektorzy sie nawet wypowiadali, ze prosta sprawa, ze sobie skaladaja takie cos albo zamierzaja, ze opisza jak zrobia itd. itd... Ale jak zwykle z czasem sprawa przycicha. Wniosek z tego taki ze jednak nie jest to takie proste, bo trzeba zmontowac uklad (modul zaplonowy nawet probowalem zrobic wedlug schematow zawartych na stronie www.izi.republika.pl, ale jakos nie chcial dzialac...), zaprogramowac procka, pokonac szereg innych ograniczen, wiec jak widac nie jest to takie proste, nimo ze ogolny opis idei jest w miare jasny.

Ja natomiast mam inny pomysl, a mianowicie rozwiazanie wykorzystujace silowniki podcisnieniowe do sterowania katem wyprzedzenia zaplonu, ale do realizacji tego jeszcze dluga droga...
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2006-01-26, 19:03   

Luk, zawsze tak mówie (chyba tak mi wkrew weszło ale teraz postaram się pamiętać że to elektryczny... oj no sory elektroniczny ;) :) :):)
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-01-26, 20:47   

Czy ktoś mówi ze wykonanie jest proste. Mówie ze budowa jest prosta;]
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-01-27, 00:36   

Coś podobnego miał kumpel w es 250, ale byl przyspieszacz MECHANICZNY :) . Wydaje mi sie ze tam jest tam mechanizm (bodajrze kulka) wychylajacy sie bardziej, gdy sa wieksze obr. silnika ale pewny nie jestem. Calość montowalo się pomiędzy stojan a przerywacz. Jak dorwe kumpla to i zdjecia podesle
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-01-27, 07:29   

niestety.. to nie to samo... Elktroniczny kąt wyprzedzenia, wyprzedza w sposób skokowy(liczba skoków zależy oid fantazji programisty) i robi to pewną wartość, wartości naznaczone na kartezjańskim układzie współżednych i połączone jedną linią tworzą krzywą, Natomiast mechaniczne wyprzedzeie liniowow wyprzedza zapłonco nie jest najlepszym rozwiązaniem;]
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13