» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-13, 09:15
Mz TS a ETZ różnice
Autor Wiadomość
mz etz 250 rezo 

Motocykl: Mz etz 250
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-26, 17:46   Mz TS a ETZ różnice

Mianowicie czym różni się ts 250 od etz 250, chodzi mi o spalanie, silnik itp.?
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2014-10-09, 19:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
dzema11 
Strzały z klamy!!!


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 255
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2011-01-26, 17:59   

Witaj. Pasowało by sie przedstawić,a nie odrazu ni z gruchy ni z pietruchy wyskakujesz z pytaniem.
Co do różnic miedzy modelami:
-wygląd
-etz 250 ma z tyłu 18-to calowe koło,ts 250 16 calowe
-TS posiada instalacje 6v z prądnicą,ETZ instalacja 12V z alternatorem
-ETZ posiada w wiekszości przedni hamulec hydrauliczny,TS każda miała bebnowe
-silnik to ta sama konstrukcji w obydwuch modelach,w ETZ sa modeyfikacje w cylindrach,
-Spalanie kwestia sporna/indywidualna niemniej jednak do 6 litrów w skrajnych przypadkach(tyczy się to obydwóch modeli) W zalezności w jakim kupisz stanie.
Chcesz wiedzieć więcej ? Przekop dobrze forum.
Pozdrawiam.
_________________
"MZ Sztuka dla sztuki"
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-01-26, 18:09   

TS lepiej zbiera się od dołu (chodzi o obroty), a ETZ do 3000 muł ale jak ją wyżej bujniesz to też ładnie idzie.
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2011-01-27, 11:00   

Trzeba jeszcze napisać o jakiej TS mówimy, 4 biegowa ma nieco inny silnik- inna skrzynia biegów, inaczej rozwiązane smarowanie łożysk głównych wału - to takie najbardziej znaczne różnice. Silnik w 5 biegowej konstrukcyjnie jest prawie identyczny co ten z ETZ.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2157
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-01-27, 14:53   

dlaczego niby ts zbiera sie lepiej od dołu??? dla mnie to bzdura...
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-01-27, 21:09   

czochu napisał/a:
dlaczego niby ts zbiera sie lepiej od dołu??? dla mnie to bzdura...

Dla mnie nie.... Taka jest prawda.
_________________

 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2157
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-01-27, 21:35   

więc od czego to zalezy? kolega ma mozna powiedzieć prawie nową etz 250 bo to 1 właściciel, najechane mz 8tyś, brało się z nim pare ts, i etz zawsze dawał rade , pięknie pracuje. moim zdaniem gdyby porównał etz i ts po wyjeździe z fabryki wtedy mozna by było coś wywnioskowac...
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-01-27, 22:12   

Ja mam TS250/1 z silnikiem o przebiegu 5 z hakiem. Wieëc możemy spróbować.
_________________

 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2011-01-27, 22:46   

Książkowo i teoretycznie dwukanałowe płukanie, jakie jest w TS, zapewnia nieco lepsze napełnianie cylindra w niższych partiach obrotów i tak faktycznie jest, można nawet porównać krzywe oddawania momentu/mocy . Ale z tego też powodu osiąga mniejszy maksymalny moment obrotowy - oba silniki są strojone na podobne prędkości obrotowe maksymalnego momentu.

Tylko pozostaje pytanie, kto tak jeździ? Dwusuwowy singiel to nie diesel.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
Werpach 
EndDDuRo Rider :)


Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 337
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-01-28, 00:07   

TS na niskich obrotach i wysokim biegu potrafi "wyciągnąć" bez konieczności redukcji biegu... a ETZą trzeba już wajchować... kto jeździł oba modelami ten wie bo co tam ciocia mówiła czy babcia to można sobie gdybać.
_________________

If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg

Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682
 
 
     
Piotrek05 
Renowacja TS-ki


Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-28, 16:28   

czochu napisał/a:
więc od czego to zalezy? kolega ma mozna powiedzieć prawie nową etz 250 bo to 1 właściciel, najechane mz 8tyś, brało się z nim pare ts, i etz zawsze dawał rade , pięknie pracuje. moim zdaniem gdyby porównał etz i ts po wyjeździe z fabryki wtedy mozna by było coś wywnioskowac...


powiem tyle ja mam ts 5 biegową i brałem sie z kolegi etz 251 obaj jechaliśmy na 2 i na jego kiwniąecie głowy jazda odrazu został z tyłu na 2 , 3 i 4 ,5 nie wrzycałem, nie ze odstawiłem go z miejsca ale widac znaczną przewagę bo z kazdym metrem oddalał sie i sam kumpel przyznał ze moja ts lepiej idzie. Takze ja mówie jak jest w przypadku ts i etz 251 ale z etz 250 sie nie mierzyłem.

Ja uważąm ze ts jest najlepsza i zadna etz nie jest im rówana. Jeżak zapewne mnie poprze pod tym względem.
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-01-28, 21:25   

Piotrek05 napisał/a:
Ja uważąm ze ts jest najlepsza i zadna etz nie jest im rówana. Jeżak zapewne mnie poprze pod tym względem.
Całkowicie sie z tym zgadzam! Mój tata zjeździł kilka TS'ek, posiadał też 3 ETZ. Myślę że ma porównanie. Do dzisiaj mówi że ETZ po prostu "nie ciągnęła" zwłaszcza na niższych obrotach. Bardzo rozczarował sie zakupem nowej ETZ. Dlatego całkowicie wróciliśmy do starszych modeli-to były prawdziwe MZ!!

[ Dodano: 2011-01-28, 21:32 ]
limak_, Jesli mówimy o silniku to zgadza się że powyżej 3tyś obr ETZ "też ładnie idzie".
Poniżej 3tyś obr niestety tak nie jest. W TS zarówno 4 jak i 5biegowej ten problem nie istnieje. Winę za to ponosi 4-kanałowy system przepłukiwania zwrotnego. Chodziło o zmniejszenie zużycia paliwa. Mniej paliwa/uboższa mieszanka/ tym mniej oleju w mieszance paliwo/olej w związku z tym 4 kanały i smarowanie "ubogo ale na około" tłoka. Można o tym pisac więcej...
_________________

 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2011-01-28, 22:31   

Jeżak napisał/a:
Winę za to ponosi 4-kanałowy system przepłukiwania zwrotnego. Chodziło o zmniejszenie zużycia paliwa. Mniej paliwa/uboższa mieszanka/ tym mniej oleju w mieszance paliwo/olej w związku z tym 4 kanały i smarowanie "ubogo ale na około" tłoka. Można o tym pisac więcej...


Fakt, można o tym pisać więcej - tyle że to jakieś herezje...
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
Grzegorz05 

Motocykl: wsk 3 Kos
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-10, 12:58   Mz 250Ts

Jakie są róznice między silnikiem do mz 251 a od mz 250 ts.Bo do ts chyba nie ma nowych części.Proszę o odpowiedz.
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-08-10, 14:03   

Różnic jest całkiem sporo wbrew pozorom nie tylko kartery i pokrywy. Mz 250 ts były cztero i pięcio biegowe a więc w zależności od wersji wał cylinder tłoki i głowice oraz skrzynia . W ts-kach prądnica w etz alternator. Myśłę, że więcej dopowiedzą posiadacze teresek :mrgreen:
 
     
Grzegorz05 

Motocykl: wsk 3 Kos
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-10, 17:25   

Wielkie dzięki za pomoc.Proszę innych o wypowiedz.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15