Przesunięty przez: motomaciey 2012-02-13, 09:15 |
Mz TS a ETZ różnice |
Autor |
Wiadomość |
mz etz 250 rezo
Motocykl: Mz etz 250
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-26, 17:46 Mz TS a ETZ różnice
|
|
|
Mianowicie czym różni się ts 250 od etz 250, chodzi mi o spalanie, silnik itp.? |
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2014-10-09, 19:01, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
dzema11
Strzały z klamy!!!
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy Wiek: 31 Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 255 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-01-26, 17:59
|
|
|
Witaj. Pasowało by sie przedstawić,a nie odrazu ni z gruchy ni z pietruchy wyskakujesz z pytaniem.
Co do różnic miedzy modelami:
-wygląd
-etz 250 ma z tyłu 18-to calowe koło,ts 250 16 calowe
-TS posiada instalacje 6v z prądnicą,ETZ instalacja 12V z alternatorem
-ETZ posiada w wiekszości przedni hamulec hydrauliczny,TS każda miała bebnowe
-silnik to ta sama konstrukcji w obydwuch modelach,w ETZ sa modeyfikacje w cylindrach,
-Spalanie kwestia sporna/indywidualna niemniej jednak do 6 litrów w skrajnych przypadkach(tyczy się to obydwóch modeli) W zalezności w jakim kupisz stanie.
Chcesz wiedzieć więcej ? Przekop dobrze forum.
Pozdrawiam. |
_________________ "MZ Sztuka dla sztuki" |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-01-26, 18:09
|
|
|
TS lepiej zbiera się od dołu (chodzi o obroty), a ETZ do 3000 muł ale jak ją wyżej bujniesz to też ładnie idzie. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2011-01-27, 11:00
|
|
|
Trzeba jeszcze napisać o jakiej TS mówimy, 4 biegowa ma nieco inny silnik- inna skrzynia biegów, inaczej rozwiązane smarowanie łożysk głównych wału - to takie najbardziej znaczne różnice. Silnik w 5 biegowej konstrukcyjnie jest prawie identyczny co ten z ETZ. |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-01-27, 14:53
|
|
|
dlaczego niby ts zbiera sie lepiej od dołu??? dla mnie to bzdura... |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-01-27, 21:09
|
|
|
czochu napisał/a: | dlaczego niby ts zbiera sie lepiej od dołu??? dla mnie to bzdura... |
Dla mnie nie.... Taka jest prawda. |
_________________
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-01-27, 21:35
|
|
|
więc od czego to zalezy? kolega ma mozna powiedzieć prawie nową etz 250 bo to 1 właściciel, najechane mz 8tyś, brało się z nim pare ts, i etz zawsze dawał rade , pięknie pracuje. moim zdaniem gdyby porównał etz i ts po wyjeździe z fabryki wtedy mozna by było coś wywnioskowac... |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-01-27, 22:12
|
|
|
Ja mam TS250/1 z silnikiem o przebiegu 5 z hakiem. Wieëc możemy spróbować. |
_________________
|
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2011-01-27, 22:46
|
|
|
Książkowo i teoretycznie dwukanałowe płukanie, jakie jest w TS, zapewnia nieco lepsze napełnianie cylindra w niższych partiach obrotów i tak faktycznie jest, można nawet porównać krzywe oddawania momentu/mocy . Ale z tego też powodu osiąga mniejszy maksymalny moment obrotowy - oba silniki są strojone na podobne prędkości obrotowe maksymalnego momentu.
Tylko pozostaje pytanie, kto tak jeździ? Dwusuwowy singiel to nie diesel. |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
Werpach
EndDDuRo Rider :)
Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 337 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
Piotrek05
Renowacja TS-ki
Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 274 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-01-28, 16:28
|
|
|
czochu napisał/a: | więc od czego to zalezy? kolega ma mozna powiedzieć prawie nową etz 250 bo to 1 właściciel, najechane mz 8tyś, brało się z nim pare ts, i etz zawsze dawał rade , pięknie pracuje. moim zdaniem gdyby porównał etz i ts po wyjeździe z fabryki wtedy mozna by było coś wywnioskowac... |
powiem tyle ja mam ts 5 biegową i brałem sie z kolegi etz 251 obaj jechaliśmy na 2 i na jego kiwniąecie głowy jazda odrazu został z tyłu na 2 , 3 i 4 ,5 nie wrzycałem, nie ze odstawiłem go z miejsca ale widac znaczną przewagę bo z kazdym metrem oddalał sie i sam kumpel przyznał ze moja ts lepiej idzie. Takze ja mówie jak jest w przypadku ts i etz 251 ale z etz 250 sie nie mierzyłem.
Ja uważąm ze ts jest najlepsza i zadna etz nie jest im rówana. Jeżak zapewne mnie poprze pod tym względem. |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-01-28, 21:25
|
|
|
Piotrek05 napisał/a: | Ja uważąm ze ts jest najlepsza i zadna etz nie jest im rówana. Jeżak zapewne mnie poprze pod tym względem. | Całkowicie sie z tym zgadzam! Mój tata zjeździł kilka TS'ek, posiadał też 3 ETZ. Myślę że ma porównanie. Do dzisiaj mówi że ETZ po prostu "nie ciągnęła" zwłaszcza na niższych obrotach. Bardzo rozczarował sie zakupem nowej ETZ. Dlatego całkowicie wróciliśmy do starszych modeli-to były prawdziwe MZ!!
[ Dodano: 2011-01-28, 21:32 ]
limak_, Jesli mówimy o silniku to zgadza się że powyżej 3tyś obr ETZ "też ładnie idzie".
Poniżej 3tyś obr niestety tak nie jest. W TS zarówno 4 jak i 5biegowej ten problem nie istnieje. Winę za to ponosi 4-kanałowy system przepłukiwania zwrotnego. Chodziło o zmniejszenie zużycia paliwa. Mniej paliwa/uboższa mieszanka/ tym mniej oleju w mieszance paliwo/olej w związku z tym 4 kanały i smarowanie "ubogo ale na około" tłoka. Można o tym pisac więcej... |
_________________
|
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2011-01-28, 22:31
|
|
|
Jeżak napisał/a: | Winę za to ponosi 4-kanałowy system przepłukiwania zwrotnego. Chodziło o zmniejszenie zużycia paliwa. Mniej paliwa/uboższa mieszanka/ tym mniej oleju w mieszance paliwo/olej w związku z tym 4 kanały i smarowanie "ubogo ale na około" tłoka. Można o tym pisac więcej... |
Fakt, można o tym pisać więcej - tyle że to jakieś herezje... |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
Grzegorz05
Motocykl: wsk 3 Kos
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-08-10, 12:58 Mz 250Ts
|
|
|
Jakie są róznice między silnikiem do mz 251 a od mz 250 ts.Bo do ts chyba nie ma nowych części.Proszę o odpowiedz. |
|
|
|
|
azja25
Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 148 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2012-08-10, 14:03
|
|
|
Różnic jest całkiem sporo wbrew pozorom nie tylko kartery i pokrywy. Mz 250 ts były cztero i pięcio biegowe a więc w zależności od wersji wał cylinder tłoki i głowice oraz skrzynia . W ts-kach prądnica w etz alternator. Myśłę, że więcej dopowiedzą posiadacze teresek |
|
|
|
|
Grzegorz05
Motocykl: wsk 3 Kos
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-08-10, 17:25
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc.Proszę innych o wypowiedz. |
|
|
|
|
|