Przesunięty przez: motomaciey 2016-02-11, 10:32 |
Pierścienie tłokowe Mz Es 250 - identyfikacja i rozpoznanie. |
Autor |
Wiadomość |
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2016-02-09, 08:59 Pierścienie tłokowe Mz Es 250 - identyfikacja i rozpoznanie.
|
|
|
Razem z zakupionymi tłokami do mz wpadły mi w ręce około 20 sztuk pierścieni tłokowych do mz. Rzecz w ty, że wszystkie są na jakiś nad wymiar a do tego niektóre są chromowane. Szukam informacji jak je rozpoznać co do wymiaru (nie mając cylindra na poszczególne szlify) i dlaczego część z nich jest chromowana
Pozdrawiam |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-02-09, 14:48
|
|
|
w niektórych silnikach chromowane wychodziły górne pierścienie, dlaczego, nie wiem
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2016-02-09, 15:37 ]
[color=red]Wielka litera i kropki nie gryzą ![/color] |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2016-02-10, 10:55
|
|
|
jannex napisał/a: | dlaczego część z nich jest chromowana | Pierścienie chromowane zmniejszały tarcie, przez co i temperaturę. Charakteryzują się większą twardością , nie doprowadzą do zatarcia tłoka w garnku. Luksus ich zastosowania skracał ogólny okres docierania gładzi cylindra i czynił motocykl bardziej "wyrozumiałym" na niewłaściwe docieranie. Pierścienie te jednak zużywają o wiele szybciej bieżnię cylindra ,a więc używanie 2 chromowanych pierścieni naraz jest nieopłacalne. |
_________________
|
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2016-02-10, 12:47
|
|
|
Hej
W uzupełnieniu za Cichockim...
Zużywanie się poszczególnych pierścieni tłoka nie jest jednakowe. Najbardziej zużywa się górny pierścień, narażony na największe ciśnienie i najwyższe temperatury. Dlatego stosuje się coraz częściej chromowanie górnego pierścienia (galwaniczne pokrycie powierzchni cylindrycznej pierścienia warstwą chromu porowatego o grubości 0,10 - 0,15 mm). Trwałość pierścieni chromowanych jest parokrotnie większa niż zwykłych. Pierścienie takie mogą być zakładane we wszystkich silnikach z żeliwną gładzią cylindrową |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2016-02-11, 07:53
|
|
|
Wiem ogólnie po co się stosuje pierścienie chromowane pytanie brzmi dlaczego akurat w Mz, skoro później ich nie stosowano i kiedy (w jakich modelach) występowały. |
|
|
|
|
wołek
Motocykl: MZ ES 250/2,TS 150
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 145 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-02-11, 08:40
|
|
|
W Książce napraw jest napisane,że w ES 175/2 i 250/2 górny pierścień był chromowany.W innych modelach nie wiem. |
|
|
|
|
marek175x
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 113 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-02-11, 11:27
|
|
|
Dodam jeszcze, że górny pierścień chromowany stosowany był w WSK 175 oraz SHL M17 Gazela. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2016-02-11, 13:13
|
|
|
Z tym że pierścień chromowany a chromowy to różnica, jak pochromują powierzchniowo cienką warstwą to można sobie taki pierścień w tyłek dla uszczelnienia wsadzić |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2016-02-11, 14:39
|
|
|
jannex napisał/a: | skoro później ich nie stosowano i | Nie domyślasz się ? Z faktu oszczedności... |
_________________
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-02-11, 18:38
|
|
|
czochu, w autach tez jest pierscien pochromowany , nie chromowy - tylko stosób jaki to chromują i jak to się trzyma to juz inna broszka.
Podejrzewam że jesli te pierscionki janexa to nie wytwór PRIMY to można je sobie darować bo to robił je pewnie jakiś szpec z przydomowej manufaktury.
Najlepiej by bylo dopasować jakieś chromowane pierscionki z auta - kiedyś nawet przeglądałem katalogi - i jedyne co w miare pasowalo wymiarowo na wysokość to piercienie od renówki 1.6 ( ale nie te gorne chromowane) tylko te srodkowe. I to jeszcze nie pasowałyby idealnie bo trzeba bybyło skracać ich konce szlifierką aby dopasować pod zamki. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2016-02-11, 18:51
|
|
|
dopasowanie pod zamki to już najmniejszy problem to już w tomringu lepiej dorobić , dorabiałem sam i wiem że silnik ciszej pracował |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
|