» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2016-02-11, 10:32
Pierścienie tłokowe Mz Es 250 - identyfikacja i rozpoznanie.
Autor Wiadomość
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2016-02-09, 08:59   Pierścienie tłokowe Mz Es 250 - identyfikacja i rozpoznanie.

Razem z zakupionymi tłokami do mz wpadły mi w ręce około 20 sztuk pierścieni tłokowych do mz. Rzecz w ty, że wszystkie są na jakiś nad wymiar a do tego niektóre są chromowane. Szukam informacji jak je rozpoznać co do wymiaru (nie mając cylindra na poszczególne szlify) i dlaczego część z nich jest chromowana :ysz:
Pozdrawiam
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-02-09, 14:48   

w niektórych silnikach chromowane wychodziły górne pierścienie, dlaczego, nie wiem

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2016-02-09, 15:37 ]
[color=red]Wielka litera i kropki nie gryzą ![/color]
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2016-02-10, 10:55   

jannex napisał/a:
dlaczego część z nich jest chromowana
Pierścienie chromowane zmniejszały tarcie, przez co i temperaturę. Charakteryzują się większą twardością , nie doprowadzą do zatarcia tłoka w garnku. Luksus ich zastosowania skracał ogólny okres docierania gładzi cylindra i czynił motocykl bardziej "wyrozumiałym" na niewłaściwe docieranie. Pierścienie te jednak zużywają o wiele szybciej bieżnię cylindra ,a więc używanie 2 chromowanych pierścieni naraz jest nieopłacalne.
_________________

 
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2016-02-10, 12:47   

Hej

W uzupełnieniu za Cichockim...

Zużywanie się poszczególnych pierścieni tłoka nie jest jednakowe. Najbardziej zużywa się górny pierścień, narażony na największe ciśnienie i najwyższe temperatury. Dlatego stosuje się coraz częściej chromowanie górnego pierścienia (galwaniczne pokrycie powierzchni cylindrycznej pierścienia warstwą chromu porowatego o grubości 0,10 - 0,15 mm). Trwałość pierścieni chromowanych jest parokrotnie większa niż zwykłych. Pierścienie takie mogą być zakładane we wszystkich silnikach z żeliwną gładzią cylindrową
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2016-02-11, 07:53   

Wiem ogólnie po co się stosuje pierścienie chromowane pytanie brzmi dlaczego akurat w Mz, skoro później ich nie stosowano i kiedy (w jakich modelach) występowały.
 
     
wołek 

Motocykl: MZ ES 250/2,TS 150
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 145
Skąd: Łosice
Wysłany: 2016-02-11, 08:40   

W Książce napraw jest napisane,że w ES 175/2 i 250/2 górny pierścień był chromowany.W innych modelach nie wiem.
 
     
marek175x 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 113
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-11, 11:27   

Dodam jeszcze, że górny pierścień chromowany stosowany był w WSK 175 oraz SHL M17 Gazela.
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2157
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2016-02-11, 13:13   

Z tym że pierścień chromowany a chromowy to różnica, jak pochromują powierzchniowo cienką warstwą to można sobie taki pierścień w tyłek dla uszczelnienia wsadzić :razz:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2016-02-11, 14:39   

jannex napisał/a:
skoro później ich nie stosowano i
Nie domyślasz się ? Z faktu oszczedności...
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-02-11, 18:38   

czochu, w autach tez jest pierscien pochromowany , nie chromowy - tylko stosób jaki to chromują i jak to się trzyma to juz inna broszka.
Podejrzewam że jesli te pierscionki janexa to nie wytwór PRIMY to można je sobie darować bo to robił je pewnie jakiś szpec z przydomowej manufaktury.

Najlepiej by bylo dopasować jakieś chromowane pierscionki z auta - kiedyś nawet przeglądałem katalogi - i jedyne co w miare pasowalo wymiarowo na wysokość to piercienie od renówki 1.6 ( ale nie te gorne chromowane) tylko te srodkowe. I to jeszcze nie pasowałyby idealnie bo trzeba bybyło skracać ich konce szlifierką aby dopasować pod zamki.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2157
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2016-02-11, 18:51   

dopasowanie pod zamki to już najmniejszy problem :wink: to już w tomringu lepiej dorobić , dorabiałem sam i wiem że silnik ciszej pracował ;)
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15