Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:24 |
Elektryka - grzeje się cewka i tranzystor - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
pawel1392
Motocykl: Etz 251
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2006 Posty: 39 Skąd: da
|
Wysłany: 2006-06-17, 15:58 Elektryka - grzeje się cewka i tranzystor - MZ ETZ 251
|
|
|
WITAm. Mam duży problem.
kupiłem mz jako popsuta i ciągle z nią miałem problemy. NIe mogę jej naprawić
kilka razy ją odpaliłem i pojeździłem kawałek, ale mogłem jechać tylko na ssaniu , bo inaczej gasła.
Ostatnio tak sobie pomyślałem że może ta cewka jest do Bani. Bo mam małą iskrę.
A więc założyłem cewkę boscha i kabele wyskoego napięcia z samochodu. Iskra aż mne zadziwła oddaliłem świece 3 cm od cylindra i iskra skoczył na 3 cm!!
Ale niestety cewka zaczęła się lekko grzać, ale najgorsze , że tranzystor w module zaczął się grzać tak mocno, że aż obudowę stopił:( Co mam na to poradzić??
Czy to może wina cewki?? |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-16, 09:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
pawel1392
Motocykl: Etz 251
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2006 Posty: 39 Skąd: da
|
Wysłany: 2006-06-17, 16:38
|
|
|
ale na tamtej cewce było bardzo ciężko odpalić motor
A cewka jest na 12 V |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-17, 17:11
|
|
|
Śpiesze z odpowiedzią, założyłeś cewke niskooporową, ma ona coś koło 1 oma z kawałkiem, nie jest zalecana do instalacji zapłonowej w MZ, nawet z przerywaczem a już zwłaszcza jeśli masz zapł. elektroniczny. To normalne że będzie się grzało, a jeśli nic z tym nie zrobisz to albo wysiądzie główny tranzystor mocy, a trudno go dostać choć można i kosztuje z 13zł, więc szkoda by było, albo przegrzeje sie cewka w efekcie czego zniszczy sie uzwojenie pierwotne, kup nową cewke zapłonową ale typową do tej instalacji, powinna mieć opór uz. pierwotnego rzędu około 4,5oma, wtedy wszystko będzie ok, możesz szukac oryginalnej cewki DDR o oznaczeniu 8352.1/3 albo 8852.1/2, obie się sprawdzą.
Pozdrawiam!! |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-17, 19:06
|
|
|
Tak, bo w wartburgu był te same typy cewek montowane, co więcej EBZA również do Wartburgów robiła systemy elektronicznych zapłonów, wartburg z MZ ma więc nawet dużo wspólnego... |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-06-17, 19:41
|
|
|
jeszcze od trabantów podchodzi kilka części |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
pawel1392
Motocykl: Etz 251
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2006 Posty: 39 Skąd: da
|
Wysłany: 2006-06-17, 22:57
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam pawel1392 |
|
|
|
|
marko
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2006-06-18, 23:34
|
|
|
nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale spodkalem sie kiedys z problemem ze chodzila tylko na ssaniu. a przyczyną bylo zamienienie miejscami dyszy głównej z dyszą od ssania. o ile pamietam to grubsza jest główna |
|
|
|
|
bartek666
motofather
Motocykl: WSK 250
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 75 Skąd: koszyce wlk/tarnów
|
Wysłany: 2006-06-28, 19:04
|
|
|
a co sie stanie jak sie podepnie cewkę odwrotnie?? |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-06-28, 19:08
|
|
|
NIe będzie iskry i może się popsuć cewka czy jakoś tak... |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-28, 19:24
|
|
|
Iskra będzie, tylko uzwojenia są spięte tak aby masa uzw. pierwotnego była połączona z masą wtórnego, do masy uzw. pierwotnego podłączamy minus(przerywacz, wyjście sterownika) a do masy wtórnego(połączonego z pierwotnym) podłączamy minus co jest realizowane przez połączenie cewki ramą. Czy się spali?? Raczej nie ale przy niepewnym połączeniu cewki z ramą lub w jej wnętrzu mogą wystąpić przepięcia. |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
bartek666
motofather
Motocykl: WSK 250
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 75 Skąd: koszyce wlk/tarnów
|
Wysłany: 2006-06-28, 19:49
|
|
|
to niedobrze bo nie mam pojecia czy dobrze jest podpieta a oznaczen brak. jak to spawdzic? |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-28, 19:56
|
|
|
Multimetr - nastawiasz na pomiar oporu, i sprawdzasz która końcówka łączy się z obudową cewki, ta jest ujemna, przy okazji sprawdź opór uzw. pierwotnego, ma być około 4,7oma. |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
bartek666
motofather
Motocykl: WSK 250
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 75 Skąd: koszyce wlk/tarnów
|
Wysłany: 2006-06-28, 22:26
|
|
|
thx |
|
|
|
|
|