300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2. |
Autor |
Wiadomość |
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-06-08, 10:46
|
|
|
jak straci os sworznia to jak to naprawisz? tak dla przykladu to ja wole przetoczyyc po swojemu i tez dziala ino krócej jak by lac syntetyk pewnie chocilby do dzisiaj ale to za drogo wychodzi. lepeij tloka kupic po 8 - 10 tys.... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Stefa_no1
Regulator
Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 791 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2018-06-08, 11:18
|
|
|
A no poszedłbym do półki sklepowego magazynu, gdzie leżą tłoki, wybrał jakiegoś bubla z za ciasnym otworem pod sworzeń, żeby było z czego zbierać po obróbce cieplnej i czymś (nie wiem, rozwiertakiem ? ) zabielił otwory na odpowiedni wymiar. Nie wyjdzie prostopadle- to hmmm.. to korbę bym kątował
Nie wiem, ja się na obróbce metali nie znam Dodam, że osobiście również wolałbym zmieniać co 8tys.km przerobionego tłoka. Więc moje pytanie, trzeba rozpatrywać pod kontem próby dogodzenia amatorom doznań akustycznych |
_________________ -Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-06-08, 12:53
|
|
|
mysle ze dobre zatyczki sa rozwiazaniem ekonomicznie duzo bardziej uzasadnionym |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-06-08, 13:24
|
|
|
intr napisał/a: | Tam gdzie dmucha kanałem jest trochę chłodniej, bo na wysokości kanału jest czysto, ale zaraz nad kanałem już temp rośnie a po stronie wydechu to już masakrejszyn zupełny. |
A ja dalej się upieram że pierście nie trzymają - zobacz jaki prosty ślad nagaru na pierwszym tłoku oraz miejce zatarcia blisko zamka.
Tłok przy przejściu kierunku ruchów drga i końce pierścieni też, wtedy przepuszcza kompresję/gazy spalania i rośnie temperatura tłoka w tym miejscu.
Faktycznie pierścienie pochodzą z tego modelu Renówki 1.5 - są żrobione z stali szlachetnej i o wiele bardziej sprężyste niż żeliwne do tego mają kąt przylegania do płaszczyzny cylindra inny niż 0 stopni.
kolega który je założył stwierdził że mają dużo niższy współczynnik tarcia, co również powoduje niższą temepraturę...
Z tym , ze piersicienie w ETZ puszczają komprechę swiadczy fakt że jadąc 90 km/h na 4 biegu temperatura cylindra jest niższa niż jadą na 5 biegu, moje doswiadczzenia z ostatnich 4 sezonów.
Co się zmienia? Ciśnienie pracy bardziej obciążonego silnika - są większe przedmuchy i temperatura schodzi w dół tłoka.
Te same obroty na niższym biegu niegdy nie spowodują chwycenia tłoka co może zdarzyć się na wyższm...
Juz kiedyś pisałem, że rozmawiałem z uczniem (obecnie ma ok60 lat) gościa któy na 2t z epoki MZ zjadł zęby co stwierdził?
Że przyczyną wcześniejszego żużycia wału jest w dużej mierze wzrost temperatury jego pracy gdy pierścienie przepuszczają - jeżeli dotyczy to wału to również i tłoka.
Kilkadziesiąt km temu założyłem gażnik 30n3-1, który np. w Stazecie opisany jest jako niemiecki (wewnątrz oznaczenie MZA) i powiem że narazie działa super - temperatura silnika OK. Z końcową opinią wstrzymam się jednak do paru tys. km.
Z tym że zmieniłem dysze na 135 przy 130 temeperatura pracy silnika jest wyższa.
Może w tym kierunku jaki opisałem warto iść bo zmodyfikowana 300 Romku jest bardziej obciążona na 5 biegu z powodu większej zębatki a co za tym idzie silnink działa na większym ciśnieniu i pierścienie mogą nie trzymać...
Poza tym jednak nowy tłokw starym cylindrze może mieć większe drgania bo właśnie na przejciu gładz się najbardziej żużywa. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez mczmok 2018-06-08, 13:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-06-08, 13:45
|
|
|
no tutaj wyraźnie nie trzymają już, ale ja mówię o spodzie tłoka gdzie nie ma pierścieni a się olej koksuje. Nie pamiętam po jakim przebiegu, ale strzelam że gdzieś w połowie patrzyliśmy do cylindra przez kolanko i nie puszczał pierwszy, więc przypuszczalnie jakby jakoś temperaturę obniżyć, żeby się nie zapiekły to by trzymały dalej lub lać full syntetyk co ma temperaturę zapłonu 270 stopni a nie 70 stopni jak malina orlenowa. Niemniej to jest i toczeni i dodatkowy kanał co tyłem dmucha i pewnie kolebie tłokiem...
No takie bolączki wieku dziecięcego prototypa
Niemniej stosowanie full syntetyka w motocyklu co robi tysiące km, przy cenie tłoka 130 zł jest ekonomicznie nieuzasadnione i żal testować nawet. Wytestujemy powłoki na tłoku, może coś polepszy...
mczmok napisał/a: | Może w tym kierunku jaki opisałem warto iść bo |
Ale pierścięń 76 mm do średnicy 75,50 ? eee, jak zrobimy pierwszy szlif, to jak najbardziej można pomyśleć. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-06-08, 13:48
|
|
|
intr napisał/a: | Wytestujemy powłoki na tłoku, może coś polepszy... |
Moja rada - wg opini gościa (tego samego z pierścieni Renaul) robił Nikasil i po niewielkim przebiegu , kilkusste km czy tysiąca dwóch - nie było powłoki. |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-06-08, 13:52
|
|
|
no ale powłoka to głównie na denko, ceramiczna izolacyjna. Tylko muszę jeszcze sprawę omówić ze znajomym majstrem co ma większe doświadczenie z tym w Simsonach. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-06-09, 08:13
|
|
|
intr,
To jest powód dlaczego w trakcie docierania używam rycyny robi się powłoka z nagaru |
_________________
|
|
|
|
|
Leinad_MZ
Zlotowicz Simson S70 89r
Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 30 Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 30 Skąd: Kościerzyna.
|
Wysłany: 2018-06-09, 22:13
|
|
|
Widzisz Adax tak się kończy pizdowanie przy ognisku na zlocie o późnych godzinach nocnych gdy inni chcą już odpocząć jak ja jechałem jeszcze miała power |
_________________ ...Ruszyła maszyna, już nikt nie zatrzyma kto wejdzie pod koła ten uciec nie zdoła... |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-09-08, 13:28
|
|
|
tadaaam prosto z emmenrausha
cyfra juz sie lepiej zgadza a amatorzy przebiegu jak ja tez cos z tego odczytaja wiecej jak Adax wroci. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-09-08, 13:35
|
|
|
i cyfry... Wiecej niutona i nizej niz w Mz 500 u mnie... tlumik seria gaznik mikuni jak poprzednio... cyfra z drogiego pomiaru... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-09-08, 13:55
|
|
|
Szacun ! |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2018-09-08, 22:45
|
|
|
Liczby i rozkład imponujące, tylko skąd ta ciągła zadyszka przed 4tys.? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-09-08, 22:48
|
|
|
To występuje nawet w zwykłej 300ccm tzn w robionej. Dziś pizdowałem z Paulinką pod wieczór i jest to samo, czuć to na trasie na 5 biegu najbardziej. Chwilę przymuli i rwie dalej. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-09-09, 13:46
|
|
|
To jest tłumik i cały układ dolotowy, w którym nic nie zmienialiśmy. To ma każda MZ, seryjna 250 też, jeżeli silnik pracuje z oryginalnym osprzętem. Se tera można zobaczyć, gdzie jest prawie 37 Nm steryda na tej skali momentu od 250
|
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-09-09, 16:22
|
|
|
Teraz chyba wszystko już jasne |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2018-09-10, 09:25
|
|
|
Mario-150 napisał/a: | Czyli dupy to nie urywa. A tyle szumu bylo o to jak to pieknie chodzi | Widzisz jednak urywa |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-09-10, 10:42
|
|
|
intr,
A teraz do porówniania trzeba by wyhamować 300 bez przeróbek najlepiej na tej samej hamowni.
Po moich doświadczeniach wiem, pomiędzy 250 a 300 największa różnica jest momencie. |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-09-10, 12:17
|
|
|
Mam oryginały, wrzucam skana pomiaru, gdzie można dobrze odczytać wyniki
Wykres fabryczny serii 300 jest gdzieś w tym temacie nałożony na 251. 300 Ma lepszy dół, a górą 30 Nm, tylko że trochę dalej. Później zrobię taki wykres w exelu, gdzie nałożymy odczyt serii 250, 300 oraz na to mój wykres. Wrzucę też filmik z pomiaru, gdzie widać wynik, żę to na pewno ta |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
|