silnik uruchamia się "do tyłu" |
Autor |
Wiadomość |
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-06-14, 22:09 silnik uruchamia się "do tyłu"
|
|
|
Witam....
Co jest przyczyną że w moim tropiku 250/2, z CDI, (po wymianie simeringów na wale i łożysk, przy okazji nowy tłok i pierścienie) co jakiś czas następuje uruchomienie do "tyłu". Zapłon był ustawiony przy zdjętej głowicy na 2.9 mm do tyłu. Później sprawdziłem jeszcze a po tych uruchomieniach opóźniłem go minimalnie. Nie chciałbym przesadzić z tym opóźnieniem. Może ktoś coś poradzi bo jest to kłopotliwe. Poza tym silnik pracuje w miarę normalnie. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-06-15, 00:34
|
|
|
Jaki masz znacznik na kole magnesowym? Idę o zakład że krótki, a dla CDI kierunek obrotu nest nieważny, ważne że ma znacznik najrozsadniej zmienić koło na inne, z długim znacznikiem. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-06-15, 15:31
|
|
|
No ale co z tego wynika- koła raczej nie mogę zmienić, zatem co mniej rozsądnie można zrobić? |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 476 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-06-15, 19:54
|
|
|
1. Zapłon ustawiony prawidłowo (?)
2. Energicznie kopać przy rozruchu
3. Obroty biegu jałowego nie za nisko bo też zawróci
4. Dbać o świecę aby na biegu jałowym zapłon nie wypadł, bo patrz pkt.3
Mam dokładnie ten sam problem na zwykłym przerywaczu, po wielu regulacjach stosuję zasady jak powyżej. |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
p508tropic
p508tropic
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Wiek: 66 Dołączył: 29 Gru 2019 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-06-15, 21:17
|
|
|
No dobra.... Popróbujemy j/w. Napiszę jaki efekt |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-06-15, 22:53
|
|
|
Bez wymiany koła lub przeróbki znacznika trzeba po prostu uważać. Mi się zdarzyło raptem dwa razy w ciągu dwóch lat, ale powodem było delikatne ruszanie. Kolega próbował też ze zmianą impulsatora na dwu przewodowy, który po podpięciu na odwrót reaguje na wjechanie na górkę znacznika, a nie zjechanie z niej, ale w sumie to i tak dużo nie zmienia przy krótkim znaczniku |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2020-06-16, 00:10
|
|
|
Zawsze możesz dać wyprzedzenie 0mm i nie odbije |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
|