» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Świeca irydowa w MZ TS 250
Autor Wiadomość
motoman125 


Motocykl: MZ TS 250 1974
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 15
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-04-05, 19:04   Świeca irydowa w MZ TS 250

Cześć, czy ktoś stosował świecę irydową w swojej MZ,tce? Chciałbym założyć ją do swojej TS 250 ale nie wiem czy te świece się sprawdzają.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-04-06, 06:31   

W moim saxonie Denso irydowe po 1000km strzeliła jak z procy, lepiej kupić zwykłą Denso i na flaszkę zostanie.
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2021-04-06, 09:29   

Ja jeżdżę na irydowych w etzetach. Chodzą jak zegarek po kilkanaście tysięcy na NGK
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 402
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-04-06, 09:56   

Mam irydowe w kilku Mz, TS i ETZ , wszystko legancko tego, iskra zajebista.
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-04-06, 09:59   

Irydowe świece są bardzo czułe na zły skład mieszanki, więc przed jej założeniem najpierw musisz być 100% pewien dobrej regulacji gaźnika i sprawnego układu zapłonowego (nie wspominając o dobrym mechanicznym stanie silnika). Inaczej szybko dostanie przebicia i padnie.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2021-04-06, 11:14   

Ja, jak jeszcze miałem sprawne MZ'ty i robiłem jakieś kilometry, przy próbach prędkości maksymalnej zauważyłem, że silnik był sprawniejszy na irydzie. Przy dobrych warunkach na piątym biegu 150'tka miała stabilny zapłon przekraczając 7 tyś obrotów, co nie było możliwe na zwykłej świecy. Być może bardziej skupiona iskra, dawała jeszcze zapłon mieszanki, której zwykła świeca z grubą elektrodą nie była już w stanie zapalić.

Niemniej jak wyżej koledzy napisali, iryd to taka wisienka na torcie, gdzie z silnika wycisnęliśmy wszystko. Nie jest to żadne remedium na padające świece czy inne niedomagania silnika. Irydy są bardziej czułe na patologie jak zwykłe.

W każdym razie ja, po wkręceniu iryda nigdy go nie wymieniałem. Te świece się nie zużywają praktycznie, gdzie po 10 kkm zwykła świeca ma wyraźnie wypalone elektrody.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
motoman125 


Motocykl: MZ TS 250 1974
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 15
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-04-06, 15:17   

Yhm... No to zamontuję iskierkę f100 :)
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2021-04-06, 15:45   

intr napisał/a:
Przy dobrych warunkach na piątym biegu 150'tka miała stabilny zapłon przekraczając 7 tyś obrotów, co nie było możliwe na zwykłej świecy. Być może bardziej skupiona iskra, dawała jeszcze zapłon mieszanki, której zwykła świeca z grubą elektrodą nie była już w stanie zapalić.
Myślę że przyczyną była/jest spadająca energia iskry, powyżej 4 tys. czas zwarcia cewki zaczyna być poniżej optymalnego. Możliwe że na irydzie iskra jest jeszcze w miarę stabilna a na zwykłej ginie.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14