» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2018-01-05, 09:45
Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)
Autor Wiadomość
Szymon__1992 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 28 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-01-02, 19:33   Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)

Witam kolegów

Ostatnio zamontowałem w swojej ETZ 150 zapłon cdi niestety nigdzie nie znalazłem opisu jak podłączyć kontrolkę ładowania żeby działała, dlatego postanowiłem sam to zrobić, całość sprawdziłem, działa dlatego postanowiłem podzielić się z wami tym pomysłem może komuś się przyda :)

Kontrolka ładowania tak samo jak kontrolka biegu jałowego ma stały + i uruchamia się na sygnał masowy. w tym przypadku rozwiązałem to poprzez przekaźnik, będzie załączać masę na kontrolkę ładowania gdy cewka zacznie wytwarzać napięcie.
Regulator napięcia w zapłonie CDI jest inny niż w Etz i nie można podłączyć się do niego aby uzyskać sygnał ładowania, dlatego podłączyłem się pod przewód napięciowy z cewki ładującej któy idzier do regulatora napięcia. Napięcie na tym przewodzie w zależności od obrotów silnika to 13-19 VDC. Przewód ten podłączyłem na stabilizator napięcia LM7812 dzięki czemu na wyjściu stabilizatora mamy cały czas 12 V nie zależnie od obrotów silnika. Przewód wyjściowy ze stabilizatora idzie na zasilenie przekaźnik. Na styki normalnie zamknięte przekaźnika należy podłączyć dwa przewody jeden od kontrolki ładowania (zielono-czerwony) drugi bezpośrednio do masy.

Uwagi!!!!!!!!
1. Przy tym połączeniu kontrolka ładowania działa jak należy jednak w przypadku uszkodzenia regulatora napięcie kontrolka ładowania nie poinformuje o braku ładowania ponieważ przewód sygnałowy jest przed regulatorem napięcia.

2. Stabilizator LM7812 powinien być zamontowany na jakimś radiatorze ponieważ wydaje dosyć dużo ciepła i może się uszkodzić, nie można go montować na plastiku.

W załączniku prosty schemat podłączenia
_________________
ETZ 150 86' było
Gs 500 E 96' było
Bandit 600N 99' było
SV 650S 04' było
ER6F 07' było
Z750R 14' aktualnie
ETZ 150 87' aktualnie
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2018-01-05, 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Szymon__1992 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 28 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-01-04, 20:43   

Panie Marcinie koncepcja jest sprawdzona i działa więc myślę że jest coś warta :) po weekendzie wrócę do domu i nagram jakieś video żeby zobrazować działanie :)
_________________
ETZ 150 86' było
Gs 500 E 96' było
Bandit 600N 99' było
SV 650S 04' było
ER6F 07' było
Z750R 14' aktualnie
ETZ 150 87' aktualnie
 
     
AudioBas 

Motocykl: WSK
Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-09, 00:51   

Witaj.
Niektóre regulatory mają wbudowane wyjście na kontrolkę do ładowania :)

Przeróbka banalna, dla mnie trochę nie do końca się sprawdzi, bo nie spełni swojego podstawowego zadania (ma pokazywać czy mamy ładowanie, czy nie).
Jak uszkodzimy regulator i padnie ładowanie to nas o tym nie poinformuje.
No chyba, że już stator się spali i nie puści napięcia.
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2018-06-02, 18:42   

Witam właśnie nie dawno zamontowałem do swojej ts 250 zapłon cdi no i wreśćie mam porządne światła i kierunki i pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsię zwlaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone sam już nie wiem ale zapłon jest chyba dobrze ustawiony bo pali od kopa i dobrze wchodzi na obroty jaka może być przyczyna tych drgań,proszę o radę.Pozdrawiam.
_________________

 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 981
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-02, 22:44   

Obawiam się ze chyba sam sobie odpowiedziałeś na swój problem: :torba":
krzysiekmz napisał/a:
pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsie zwłaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone .
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2018-06-03, 08:32   

Witam,dzięki za radę ale proszę o więcej konkretów. Pozdrawiam.
_________________

 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 981
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-06-03, 15:39   

krzysiekmz, uważam że twój problem powinien być w oddzielnym temacie. Cóż można ci powiedzieć jak i pozostali koledzy pewnie to samo że jeśli ten zapłon nie spełnia twoich oczekiwań bo ma wadę ( źle wyważone magneto) powinieneś go zwrócić sprzedającemu i albo ci uzna reklamację i wymieni na sprawny egzemplarz albo zrezygnuj z niego i kup u innego sprzedającego...
Jeśli te magneto rzeczywiście ma bicie i jest źle wyważone to może i klin ściąć i będziesz miał dopiero problem. Znam go z Rometa i SHL... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2018-06-03, 20:00   

Witam ponownie u mnie kolego klina nie ma,magneto siedzi na stożku tak samo jak sprzęgło.Pozdrawiam.
_________________

 
     
AudioBas 

Motocykl: WSK
Dołączył: 08 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-23, 10:09   

Jakby ktoś chciał to mam gotowe układy, które działają bez żadnych przeróbek.
Wpinamy masę, +12V po stacyjce oraz kontrolkę (żarówkę):

 
     
Krzysiek79 
k79

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 1
Wysłany: 2021-04-11, 17:09   

Witam. Taki patent 10zet

https://bartsoft.pl/miniaturowy-wskaznik-napiecia-akumulatora-p-19.html

trzeba dopracować

lepsze
https://allegro.pl/oferta/modul-alarmu-niskiego-napiecia-akumulatora-9397295385?snapshot=MjAyMS0wNC0xM1QxNjoxMjoyNy4zMjBaO2J1eWVyOzAwMzAyMDEzZjgxNjI1YjJjZDViMjZjNjU3NTE4Yzg1MjRiZTc0MmU0Mzk5ZWE3ZjA1ZmQzNmU4OGZhZmQ0Mzg%3D

Moduł alarmu niskiego napięcia akumulatora 8zet + wysyłka (a nie jawa 80 + wysyłka).
trzeba ustawić 12,xx V, wylutować buzer i zmienić diodę na np. taka z lampek solarnych (jaśniejsza).
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek79 2021-04-15, 20:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 159 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4748
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-04-11, 19:07   

W moich emzetkach jako bajer zamontowałem takie woltomierze https://allegro.pl/oferta/woltomierz-cyfrowy-miernik-tester-led-dc-4-5-30v-7794663052

Ogólnie jestem pewny na swoje ładowanie z Alternatora 3 fazowego ale warto mieć takie coś.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 566
Skąd: Kutno
Wysłany: 2021-04-11, 19:22   

ETZ_PRORIDER, jest to wyświetlacz w jakiś sposób zabezpieczony, umieściłeś to pod jakąś szybką? Sam się nad czymś takim zastanawiam, ale nie wiem gdzie i jak to zainstalować aby pomagało, a nie raziło.
Kolorowa dioda też jest fajna, jeśli mieści się w otwór na żarówkę ładowania.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 159 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4748
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-04-11, 19:28   

Ten ma bardzo małe wymiary, można go łatwo zainstalować w kapsel osłaniający nakrętkę sztycy lub jak w moim przypadku pod przełącznikiem zespolonym gdzie mogłem go od razu podłączyć.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 61
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 482
Skąd: Ełk
Wysłany: 2021-04-11, 20:27   

Na rażące wyświetlacze LED jest sposób, trzeba na wyświetlacz nakleić kawałek folii stosowanej do przyciemiania szyb w samochodach.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 159 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4748
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-04-11, 21:21   

Dokładnie tak. Najmniej rażącym jest zielony. Mam też czerwony i niebieski. Niebieski właśnie najbardziej razi po gałach ale mam umiejscowione pod przełącznikiem zespolonym i nie wali prosto w ryj.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 566
Skąd: Kutno
Wysłany: 2021-04-11, 21:36   

Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie, nie umiem sobie wyobrazić montażu. Plus po stacyjcek pewnie :?:
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 159 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4748
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-04-11, 22:26   

halcik, Tak jest, plus po stacyjce pojawia się w przełączniku zespolonym na blinki i na sygnał dźwiękowy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 159 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4748
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-04-11, 22:31   

_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 159 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4748
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-04-11, 22:33   

_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 566
Skąd: Kutno
Wysłany: 2021-04-12, 17:16   

Dzięk, już wiem dlaczego nie mogłem sobie tego wyobrazić. Mam MZ TS 250/1 I ES 250/2. Inny przełącznik świateł... mimo tego może coś wymyślę.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 16